فاروس logo

اشتباهات رایج پشت کنکوری ها

اشتباهات رایج پشت کنکوری ها

اشتباهات رایج پشت کنکوری ها

اشتباهات رایج پشت کنکوری ها

یک سری کار ها و اشتباهات رایج هستند که پشت کنکوری ها انجام دادند که از انجام دادن آن کار ها در سال کنکور خود به شدت پیشمان هستند. شاید دانش آموز های کنکوری الان در حال انجام این اشتباه ها هستند و نمی دانند دارند اشتباه می کنند. بهتر است که دانش آموزان از تجربه ی دیگران استفاده کنند، زیرا باعث می شود که یک سال دیگر پشت کنکور بمانند.

کارهایی که شاید از نظر شما مهم نباشد و نادیده بگیرد، اما می تواند تاثیر بسیار زیادی را در نتیجه کنکور شما داشته باشد. در ادامه مقاله به بررسی مواردی می پردازیم. که با انجام دادن این کار ها شما پشت کنکور نخواهید ماند. سال کنکور خوبی را نیز می گذرانید.

پزشکی، دندان پزشکی، قبولی داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

کارهایی که با انجام دادن آن ها از اشتباهات رایج پست کنکوری ها جلوگیری خواهد کرد

درگیر نشدن با حواشی کنکور

دانش آموزی هستند که خیلی خود را درگیر حواشی کنکور می کنند و هیچ وقتی را برای مطالعه و بررسی دروس کنکوری خود صرف نمی کنند. به عنوان مثال درگیر این موضوع می کنند که چه کلاس های کنکوری را ثبت نام کنند. چه منابعی بخرند و چه آزمون های آزمایشی شرکت کنند.

پشت کنکوری ها نباید زیاد درگیر این حواشی بشوند تا از اشتباهات رایج در زمان کنکور جلوگیری کنند و ساعت های مطالعه روزانه خود را از دست بدهند. بعضی از دانش آموزان هستند که فکر می کنند که اگر فقط در کلاس های کنکور ثبت نام کنند و یا فلان کتاب را بخرند در کنکور سراسری رتبه ی خوبی را می توانند به دست آورند.

این تفکر کاملا اشتباهی است. دانش آموزان باید تمام تمرکز خود را بر مطالعه دروس کنکوری قرار بدهند. تا بتواند یک مطالعه با کیفیت داشته باشند. که این مطالعه با کیفیت باعث می شود تسلط دانش آموزان بر مباحث درسی بیشتر بشود.

داشتن هدف مشخص

قبل از این که دانش آموزان و داوطلبان کنکور برای خود یک برنامه ی درسی اصولی طراحی کنند باید هدف خود را برای شرکت در کنکور سراسری مشخص کنند که اگر هدف نهایی برای دانش آموزان کنکوری مشخص نشود باعث می شود که در اواسط راه آمادگی برای کنکور سراسری خسته بشوند و دیگر هیچ تلاش و کوششی برای قبولی در کنکور سراسری نداشته باشند و این یکی از اشتباهات رایج پشت کنکوری ها است.

در کل هدف داشتن برای کنکور سراسری باعث انگیزه می شود و اگر دانش آموز کنکوری انگیزه داشته باشد قطعا با تمام تلاش خود برای قبولی در کنکور سراسری تلاش خود را خواهد کرد.

برنامه ریزی درسی اصولی

دانش آموزان کنکوری نباید از هر برنامه درسی استفاده کنند و مطالعه درس های خود را پیش ببرند. باید از یک برنامه ی درسی استفاده کنند که کاملا اصولی و استاندارد باشد و قابل اجرا باشد.

بعضی از برنامه های درسی هستند که اصلا قابل اجرا نیستند و برای بعضی از دانش آموزان اصلا مناسب نیست. برنامه های درسی باید مطابق با میزان هوش و استعداد هر کس نوشته بشود.

قبولی پزشکی، قبولی در دندان پزشکی، قبولی داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

کم تر استفاده کردن از تلفن همراه

یک پشمانی بزرگ و اشتباهات رایج که پشت کنکوری ها دارند این است که می گویند خیلی وقت خود را برای استفاده از تلفن همراه گذاشته اند و به درستی نتوانسته اند مطالعه دروس خود را پیش ببرند. این را بدانید سالی که دارید بسیار سال تعیین کننده و حساس است.

شما باید وقت خود را بیشتر برای دروس کنکوری بگذارید و هر چقدر که بیشتر تلاش کنید نتیجه ی بهتری را خواهید گرفت. نتیجه ی کنکور سراسری می تواند در نوع کیفیت زندگی شما در آینده بسیار تاثیر گذار باشد.

شرکت کردن در آزمون های آزمایشی

شاید بشود گفت یکی از راه های کلیدی برای قبولی در کنکور سراسری و همچنین جلوگیری از اشتباهات رایج پشت کنکوری ها، شرکت کردن در آزمون های آزمایشی است. آزمون های آزمایشی خیلی به دانش آموزان در روند مطالعاتی شان کمک می کند.

به این گونه با توجه به نتیجه ی که از آزمون های آزمایشی می گیرند میزان پیشرفت و نقاط ضعف خود را مشاهده می کند و تغییراتی را در برنامه های درسی خود می دهند که با توجه به این تغییرات بتوانند مطالعه با کیفیت تری را داشته باشند.

به دلیل این که آزمون های آزمایشی با کنکور سراسری مشابه است که دانش آموزان می توانند با ثبت نام در این آزمون آنلاین کنکور میزان سطح استرس و اضطراب خود را کاهش بدهند تا بهتر بتوانند در روز آزمون کنکور سراسری، استرس و زمان خود را مدیریت کنند

البته این نکته را نیز نباید فراموش کنند دانش آموزان که تحلیل آزمون از خود آزمون بسیار مهم تر و ارزشمند تر است.

قبولی در پزشکی، دندان پزشکی، قبولی داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن : 09120981385

برچسب ها