فاروس logo

روش خواندن عربی کنکور از صفر

روش خواندن عربی کنکور از صفر

روش خواندن عربی کنکور از صفر

روش خواندن عربی کنکور از صفر

 

در این مقاله قصد داریم روش خواندن عربی کنکور از صفر را به شما آموزش دهیم. از درس عربی 25 سوال در کنکور سراسری مطرح می شود و مدت پاسخگویی به آن 20 دقیق می باشد. معمولا بچه ها خیلی علاقه ای به درس عربی ندارند و آن را بسیار سخت می پندارند. بهتر بخواهیم بگوییم در کل دوستان رشته ی تجربی آنقدر درگیر درس زیست و شیمی هستند که خیلی زمانی برای هیچ کدام از درس های عمومی نمی گذاند. درس عربی هم نه تنها از این قاعده مستثنی نیست بلکه بیشترین بی توجهی هم نصیب آن می شود. ما با این بچه ها بی برنامه می گوییم. چون اوصلا هیچ درسی نباید فدای درس دیگری شود. علت آن هم این است که هر کدام از دروس از ارزش خاص خود برخوردارند و شما برای قبولی در پزشکی به همه ی آن ها نیاز دارید.

 

نحوه مطالعه عربی کنکور نظام جدید

 

نحوه مطالعه عربی کنکور نظام جدید به چه صورت باشد تا بهترین نتیجه را بگیریم؟ معمولا تعدادی از تست های کنکور مربوط به قسمت ترجمه می باشد که می توان گفت ساده ترین پرسش های درس عربی می باشد. اگر می خواهید روش خواندن عربی کنکور از صفر را بدانید به شما توصیه می کنیم اول به این قسمت وارد شوید. یعنی سوالات مربوط به بخش ترجمه!!! که تعدادشان هم کم نیست. نکته طلایی این سوالات افعال هستند. اگر به فعل ها مسلط باشید و به آن ها دقت کنید، بخش زیادی از راه رفته اید. با تسلط به این بخش می توانید درصد قابل توجهی در کنکور بیاورید. پس توصیه می کنیم اگر تا به حال اصلا این درس را نخوانده اید از این قسمت شروع کنید.

 

 

روش خواندن عربی برای کنکور

 

بهترین روش خواندن عربی برای کنکور این است که شما یک برنامه منظمی برای مطالعه ی خود داشته باشید. مثلا هر شب 10 تست کنکور حل کنید. همین تعداد کم هم اگر پیوسته انجام شود نتیجه ای عالی خواهد داشت. قواعد را تماما یک جا برای خود یاداشت کنید و هفته ای یکبار یک نگاهی به آن بیندازید تا مطالب در ذهن تان نقش ببندند. به تمامی حروف توجه کنید. یک ضمه را فتحه ببینید ممکن است سوال را از دست بدهید. پس هنگام خواندن صورت سوال دقت بالایی لازم است. این دقت هم مستلزم تمرین های زیاد و حل مکرر تست های کنکور می باشد.

 

در سوالات قسمت ترجمه خیلی مشکل دارم. چطور از پس این سوالات بربیایم.

همانطور که گفته شد نتکه طلایی این سوال ها افعال است. برای پاسخگویی به سوالات این قسمت علاوه برا تسلط بر تکنیک ها و قواعد ترجمه باید افعال را هم بشناسید. در این قسمت هم چنین می توانید با تکنیک رد گزینه سریع تر به جواب برسید.

درک مطلب عربی را اصلا نمی توانم پاسخ دهم. چه کار کنم؟

سوالات درک مطلب از قسمت های سخت عربی می باشد. در مرحله اول که تمرین و تکرار زیاد باید داشته باشد و موضوع دیگر این که هم بر قواعد و هم بر ترجمع به طور کامل مسلط باشید. با افزایس ساعت مطالعه هفتگی خود می توانید به این تسلط برسید.

برچسب ها