فاروس logo

جمع بندی کنکور سراسری | مدیریت زمان

جمع بندی کنکور سراسری | مدیریت زمان

جمع بندی کنکور سراسری | مدیریت زمان

جمع بندی کنکور سراسری | مدیریت زمان

 

جمع بندی کنکور سراسری از مواردی است که از قدم های نهایی در کنکور سراسری شمرده می شود. بنابراین بسیار اهمیت دارد. بسیاری از دانش آموزان سخت کوشی که تلاش زیادی در طی سال برای موفقیت در کنکور سراسری کرده اند، در روز های پایانی که به کنکور نزدیک شده انرژی آنان تحلیل رفته و در جمع بندی با مشکل مواجه می شوند. از آن جایی که متقاضی در مراحل آخر آمادگی برای کنکور باید تست های زمان دار بزند، اصول مدیریت زمان را در مراحل پایانی میاموزد. با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله به ذکر نکاتی در باب جمع بندی و مدیریت زمان حرفه ای کنکور سراسری بپردازیم.

جمع بندی در کنکور سراسری نقش پررنگی در موفقیت ایفا می کند. از آنجایی که در سیستم آموزشی نظام جدید، امتحان نهایی و کنور سراسری با فاصله کمتر از یک ماه از هم برگزار می شوند. دانش آموز باید خود را آماده هر دو چالش کند. از طرفی بعد از اتمام امتحان نهایی تا کنکور زمان مناسبی برای دوره دروسی است که در طی آن برای یادگیری آن ها زمان زیادی صرف کردید. تاثیر امتحان نهایی نیز برای نظام نظام جدید 30 درصد تاثیر مثبت مدرک پیش دانشگاهی است. بنابراین برنامه ریزی شما برای کنکو سرایسری باید به گونه ای باشد که هر دو مورد را پوشش دهد. در این خصوص لازم است با اصول برنامه ریزی برای کنکور سراسری آشنا شوید.

آشنایی با اصول برنامه ریزی در کنکور سراسری 

یکی از نکات مهم در موفقیت شما در کنکور سراسری شرکت در آزمون های آزمایشی مرحله به مرحله است . این مرحله در جمع بندی کنکور نیز نقش مهمی ایفا می کند و به قدری مهم است که در روز های پایانی کنکور باید هر جند رزوز یکبار مشابه کنکور سراسری از خود آزمون بگیرید و درصد های خود را آنالیز کنید. دوره و مرور مطالب و بهترین کتاب جمع بندی کنکور سراسری نیز برای آمادگی شما در آزمون ها کمک کننده است . سعی کنید انرژی خود را حفظ کنید. ماه آخر کنکور زمانی است که انرژی بسیاری ار داوطلبین تحلیل رفته و تمرکز لازم را از دست می دهند. در این دوره شما بیشتر از هر زمانی بخه نکات انگیزشی کنکور سراسری احتیاج دارید.

تشخیص سوالات آسان

سوالات کنکور سراسری هر ساله در همه دروس در سه سطح آسان، متوسط و سخت طرح می شود. اگر شما توانایی تشخیص سوالات آسان را داشته باشید، در حل سوالات زمان بندی شده می توانید با ذخیره زمان برای حل سوالات سخت تر درصد خود را بالاتر ببرید. اگر بتوانید به سوالات آسان در همه دروس پاسخ دهید، این موضوع میانگین درصد شنما را افزایش می دهد.

توانایی تشخیص سوالات شبهه دار و غلط

توانایی این موضوع می تواند پل پرتاب شما باشد. چرا که بسیاری از داوطلبین با نمره منفی و عدم دقت و توجه به سوال دچار اشتباه می شوند. این توانایی در شما باید در زمان آزمون های مرحله به مرحله بدست آید. برنامه ریزی اصولی در جمع بندی کنکور سراسری به شما این توانایی را می دهد. اگر در تست زدن به پاسخ سوال شک دارید بهتر است آنالیز آن را به آخر جلسه موکول و آن را رد کنید.

مهارت در انتخاب تست های نزده

در فرایند آمادگی برای کنکور سراسری شما بسیاری از تست ها را می بینید. دیدن تست های زیاد و در اختیار داشتن بانک تست در فرآیند آمادگی و جمع بندی کنکور به شما این امکان را می دهد تا در زمان کنکور سراسری با بسیاری از تست ها آشنایی داشته باشید. بنابراین اگر در دروس مختلف با برخی از تیپ های سوالات مشکل دارید، یا نحوه حل آن ها را نمی دانید و احساس می کنید زمان زیادی از شما می برد، آن ها را رد کنید و یا حل آن ها را به آخر جلسه موکول کنید. در برخی از موراد نیز ممکن است در صورت عدم مدیریت زمان با مشکل مواجه شوید و به حل کامل تست ها نرسید.

شما در مدیریت زمان در کنکور سراسری می توانید انواع تکنیک ها را انتخاب کنید. زمین جمع بندی کنکور سراسری که بسیار به زمان کنکور نزدیک است، حل کنکور های سال قبل می تواند به شما کمک کننده باشد. در این مرحله می توانید انواع تکنیک مدیریت زمان را سنجیده و متناسب با سطح خودتان بهترین آن ها را انتخاب کنید. در ادامه مقاله به چند مورد از معروف ترین تکنیک های زمان می رسیم و آن ها را بررسی می کنیم.

در تکنیک اول شما ابتدا یک نگاه اجمالی به همه سوالات یک درس می اندازید. در این مرحله می توانید تشخیص دهید کدام سوالات را بلدید، به پاسخ کدام سوالات شک داشته و کدام را بلد نیستید. سوالاتی که به آن ها شک دارید ممکن است جرو آن دسته از سوالات بوده که یادگیری شما در آن ناقص است. این سوالات را ضربدر مشخص کنید. سوالاتی که حل آن ها را نیز نمی دانید را با منها مشخص کنید. در حل هر سوال به علامتی که در کنار آن زدید توجه کنید تا پاسخ اشتباه وارد پاسخنامه نکنید.

تکنیک دوم مخصوص کسانی است که در وقت اضاه میاورند. این دسته از داوطلبین بهتر ات هنگام حل سوالاتی که در پاسخ آن ها شک دارند ضربدر زده و در آخر تایم آن ها را بررسی کنید . در برخی ا مواردنیز داولب عمدا تایم خود را در هر درس ذخیره کرده تا در آخر به آن برسد. سوالات سخت و وقت گیر نیز می تواند جزو آن دسته از سوالاتی باشد که در آخر بررسی می کنید. اگر از این تکنیک استفاده می کنیدذ حواستان را به ذخیره تایم جمع کنید. مدیریت زمان در این تکنیک از روش اول دشوار تر است.

اگر در مراحل ابتدای آمادگی برای کنکور سراسری هستید، برای کسب آمادگی لازم باید بدانید تعداد داوطلبین در گروه های آمایشی مختلف در نکور 1400 چقدر بوده؟ در این خصوص باید گفت طبق اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور داوطلبین رشته تجربی 554 هزار نفر، متقاضیان شرکت کننده در کنکور سراسری 1400 حدود 142 هزار نفر و در رشته انسانی 370 هزار نفر متقاضی داشته است. متقاضیان کنکور هنر در سال 1400 چیزی حدود 125 هزار نفر و کنکور زبان 175 هزار نفر بوده است. بنابراین اگر در رشته تجربی تحصیل می کنید و در پی شرکت در رشته تجربی هستید باید بدانید رقابت سخت تریی در پیش دارید چرا که هر ساله تعداد متقاضیان کنکور تجربی از باقی زیرگروه های آزمایشی بیشتر است.

برچسب ها


مدیریت زمان در جمع بندی کنکور سراسری

اصول تحلیل آزمون در کنکور