فاروس logo

رشته های دانشگاه الزهرا | شرایط پذیرش در دانشگاه الزهرا

رشته های دانشگاه الزهرا | شرایط پذیرش در دانشگاه الزهرا

رشته های دانشگاه الزهرا | شرایط پذیرش در دانشگاه الزهرا

رشته های دانشگاه الزهرا | شرایط پذیرش در دانشگاه الزهرا

 

دانشگاه الزهرا که سابقا دانشگاه فرح پهلوی نام داشت، به عنوان مرکز آموزش عالی دختران شناخته می شد. این دانشگاه در برخی از رشته ها نظیر منشی گری، علوم و فنون خانه داری و... به عنوان یک مرکز آموزش عالی غیر انتفاعی گسترش یافت. بعد از انقلاب اسلامی نیز این دانشگاه با نام الزهرا به کار خود ادامه داد. در حال حاضر این دانشگاه که مرکز آموزش عالی دختران ایت در شهر هایی نظیر مشهد نیز وجود دارد. آیا می دانید رتبه قبولی در دانشگاه الزهرا چند است؟ با رشته های دانشگاه الزهرا آشنایی دارید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی در ارتباط با قبولی دانشگاه الزهرا کسب کنید.

 

حداقل رتبه لازم برای قبولی در دانشگاه الزهرا چقدر است؟

 

حداقل رتبه قبولی در دانشگاه الزهرا باید بر اساس سهمیه مناطق صورت بگیرد تا با استفاده از تحلیل نتایج آن بتوان اطلاعات درستی در ارتباط با قبولی در دانشگاه الزهرا به دست آورد. برای بررسی و آنالیز بیشتر این مورد به جدول زیر دقت کنید.

 

رتبه کشوریرتبه در سهمیهسهمیهمحل اقامت
46612464منطقه یکتهران
59253110منطقه یکتهران
3037835منطقه دوساری
64872266منطقه دونهاوند
241184768منطقه سهپیشوا
4967432منطقه سهاسفراین

 

جدول بالا می تواند به شمام کمک کند اگر قصد قبولی در دانشگاه الزهرا را دارید، باید چه رتبه ای کسب کنید چقدر تلاش کنید تا بتوانید در رشته های این دانشگاه تحصیل کنید. جهت این امر همچنین باید با رشته های دانشگاه الزهرا آشنا باشید.

 

دانشگاه الزهرا در چه رشته هایی دانشجو می پذیرد؟

 

 

دانشگاه الزهرا تنها برای دختران طراحی شده است. تک جنسیتی آن می تواند یک مزیت برای آن به حساب بیاید. چرا که ضای بسیار راحتی برای بانوان ایجاد نموده است.

 

دانشگاه الزهرا در کدام شهر های ایران واقع شده است؟

 

دانشگاه الزهرا در تهران واقع شده است. پس از موفقیت های این دانشگاه در تهران شعبه های آن در شهر های ارومیه و مشهد نیز به راه افتاد و در رشته های مختلف دانشجو می پذیرد. اما در حال حاضر رقابت در دانشگاه الزهرا تهران بیشتر است. دانشکده های دانشگاه الزهرا شامل دانشکده فیزیک و شیمی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، پژوهشکده زنان، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، پژوهشکده مطالعات اقتصادی، دانشکده فنی مهندسی، دانشکده الهیات، دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی، دانشکده علوم زیستی، دانشکده علوم ریاضی است. رشته های فوق در این دانشکده ها ارائه می شود.

  

آیا دانشگاه الزهرا رشته های بدون کنکور دارد؟

 

بله - دانشگاه الزهرا نیز در برخی از رشته ها پذیرش بدون کنکور دارد. در برخی از رشته های اقتصاد، مدیریت، حقوق و... پذیرش بدون آزمون دارد. برای این امر باید هر ساله رشته های بدون کنکور دانشگاه الزهرا را دنبال کنید. این رشته ها در دانشکده های مختلف رشته های فراوانی را شامل می شود. آیا می دانید چه ملاک هایی برای پذیرش در دانشگاه الزهرا در رشته های بدون کنکور مورد اهمیت قرار می گیرد؟ رتبه و تراز کنکور برای قبولی در این رشته ها اهمیت ندراد. بلکه سوابق تحصیلی و موضوعات دیگر برای قبولی در رشته های دانشگاه الزهرا مورد اهمیت است.

 

ریاست دانشگاه الزهرا

 

چندی به طول نینجامید که پس از انقلاب ریاست دانشگاه الزهرا به دست بانوان افتاد و در حال حاضر نیز دانشگاه الزهرا زیر نظر خانم مهناز ملانظری ریاست می شود. همه این عوامل باعث شده شرایط مناسبی برای تحصیل بانوان در این دانشگاه فراهم شود. از مزایای تحصیل در این دانشگاه می توان به این نکته اشاره کرد که پذیرش تنها بانوان باعث شده ظرفیت بیشتری برای تحصیل خانم ها وجود داشته باشد.

 

شرایط عمومی و شرایط اختصاصی قبولی در دانشگاه الزهرا

 

 

قبولی در دانشگاه الزهرا

 

همانطور که در بالا مشاهده کردید، برای قبولی در دانشگاه الزهرا باید رتبهخ ایده آلی داشته باشید تا بتوانید در رشته مورد نظر در این دانشگاه به تحصیل بپردازید. موسسه فاروس طاها با سال ها سابقه در زمینه قبولی کنکور سراسری هر آنچه برای کسب رتبه برتر به آن نیاز دارید را در اختیار شما خواهد گذاشت تا بتوانید با خیال راحت تنها درس بخوانید. آزمون های آزمایشی، مشاوره و برنامه ریزی ، منابع کنکوری شامل جزوه های طبقه بندی شده و فیلم های آموزشی بخشی از خدمات فاروس برای کسب رتبه برتر دانش آموزان است

 

سوالات متداول

 

دانشگام الزهرا در چه رشته هایی پذیرش دانشجو دارد؟

در رشته های مهندسی برق، حقوق، روانشناسی و.. که تمام آن ها مقاله ذکر شذه هر ساله دانشجویان دختر می پذیرد

آیا دانشگاه الزهرا رشته های بدون کنکور نیز دارد؟

بله- پذیرش با سوابق تحصیلی در برخی از رشته ها در دانشگاه الزهرا وجود دارد

دانشکده های دانشگاه الزهرا شامل چه رشته هایی می شود؟

دانشکده فیزیک و شیمی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، پژوهشکده زنان، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، پژوهشکده مطالعات اقتصادی، دانشکده فنی مهندسی، دانشکده الهیات، دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی، دانشکده علوم زیستی، دانشکده علوم ریاضی

 

 

برچسب ها