فاروس logo

کنکور تجربی | چگونه در کنکور تجربی قبول شویم | فاروس طاها

کنکور تجربی | چگونه در کنکور تجربی قبول شویم | فاروس طاها

کنکور تجربی | چگونه در کنکور تجربی قبول شویم | فاروس طاها

کنکور تجربی | چگونه در کنکور تجربی قبول شویم

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با کنکور تجربی به صورت مفصل صحبت کنیم و همه ی مسائل مربوط به آن را مورد بررسی قرار دهیم. دوستان همانطور که می دانید این رشته برای آزمون کنکور سراسری بیشترین داوطلبان را به خود اختصاص داده است. هر ساله این امتحان پرجمعیت تر از گروه های آزمایشی دیگر می باشد. از این رو توصر همه این است که این رشته سخت ترین انتخاب شما در دبیرستان می تواند باشد.

هر چند که این تجربی درس هایش دشوار هستند، اما هر سختی ای با تلاش و کوشش می تواند خیلی راحت و نتیجه بخش باشد. برای این رشته شما باید ببینید که اصلا چقدر علاقه دارید؟ استعدادتان در چه زمینه ای است؟ متاسفانه بیشتر داوطلبان این گروه آزمایشی طبق نظر خانواده و دیگران در آن مشغول به تحصیل هستند و این موضوع برایشان خوشایند نیست.

روش 24 گام تنها روش تضمینی در کشور جهت قبولی پزشکی، قبولی در دندان پزشکی و قبولی داروسازی و همچنین رتبه‌های برتر ریاضی فیزیک در دانشگاه‌های تراز اول کشور

مدت زمان کنکور تجربی

آیا می دانید که مدت زمان کنکور تجربی چقدر است؟ بچه ها تجربی هم مانند دیگر گروه های آزمایشی در آزمون سراسری یک دفترچه احتصاصی دارد که برای سوالات اختصاصی می باشد. شما باید بدانید که بر هر بخش سوالات چقدر فرصت دارید تا بهتر بتوانید زمان را مدیریت کنید.

دروس اختصاصی در مجموع 75 دقیقه فرصت پاسخدهی دارند. درس های اختصاصی شامل زمین، زیست، شیمی، فیزیک و ریاضی می باشد. مدت پاسخگویی به این موارد هم 145 دقیقه هست. بچه ها در کنکور خود سعی کنید که ترتیب سوالات دفترچه را به هم نزنید. طبق برنامه ریزی که انجام شده است، اگر به همان ترتیب جلو بروید ذهن تان منظم تر عمل خواهید کرد.

دفترچه کنکور تجربی

در این قسمت دفترچه کنکور تجربی را برای شما قرار خواهیم داد که می توانید دانلود و استفاده کنید. بچه ها حتما سوالات سال های قبل کنکور را حل کنید. این تست ها بهترین منبع برای افزایش آمادگی شماست. برنامه ریزی کنید و به طور مثال هر ماه پرسش های یک ماه را از خود آزمون بگیرید.

با انجام این کار می توانید متوجه شوید که در طول یک ماه گذشته چقدر فعالیت داشته اید. ضمن این که این کار باعث می شود تا با سلیقه ی طراحان کنکور بیشتر آشنا شوید.

بچه ها گاهی یک سری سوالات می آید که واقعا خیلی ساده هستند و درصدش را بگیرید، اما ادبیات آن شما را گمراه می کند. چه کار کنیم که در دام این سوالات نیفتیم؟ تنها کار این است که به قدر کافی تمرین و تکرار داشته باشید. از قسمت زیر سوالات سال 1400 را دانلود کنید.

روش 24 گام تنها روش تضمینی در کشور جهت قبولی پزشکی، قبولی در دندان پزشکی و قبولی داروسازی و همچنین رتبه‌های برتر ریاضی فیزیک در دانشگاه‌های تراز اول کشور

کنکور تجربی 1401

کنکور تجربی 1401 به چه صورت خواهد بود؟ دوستان کنکور 1400، اولین سالی که آزمون نظام جدید و نظام قدیم با هم ادغام شده بود. سال آینده هم همین شیوه اجرا خواهد شد. ثبت نام در آن هم مانند همیشه معمولا هفته ی آخر بهمن ماه می باشد.

در این سال قرار است تغییراتی در شیوه ی برگزاری آزمون اعمال شود. به طور مثال رتبه ای که شما به دست می آورید تا یک زمان مشخصی اعتبار دارد. مورد دیگر این که میزان اعمال سوابق تحصیلی نیز قرار است که بیشتر شود. طبق اطلاعیه های صادر شده این موضوع در کنکور سراسری سال آینده 60 درصد تاثیر مستقیم خواهد داشت.

این ها بخشی از تغییراتی است که قرار شده تا اعمال شود. آگاهی شما از این جابه‌جایی ها کمک می کند تا بهتر برنامه ریزی کنید. با مراجعه هر روزه به سایت فاروس طاها از این اخبار آگاه شوید.

کنکور تجربی سخته؟

در زمان انتخاب رشته ی دبیرستان بچه ها از ما سوال می پرسند که آیا کنکور تجربی سخته؟ دوستان هر رشته ای سختی های خود را دارد. نمی توان گروه ها را با خود مقایسه کرد. اما به علت جایگاهی که پزشکان در جامعه ما دارند خانواده ها را علاقه مند کرده است تا بچه های خود را در این رشته ثبت نام کنند. این موضوع کار را سخت کرده است.

افراد زیادی وارد این رشته می شوند و این باعث شده تا شما با آمار بالایی در رقابت باشید. ضمن این که این رشته دانش آموز پرتلاش نیز کم ندارد. البته که درس های آن نیز مفهومی هستند و باید ذهن خود را از قبل به مطالب درسی عادت داده باشید تا بتوانید موفق شوید. توصیه می کنیم حتما باید مشاور صحبت کنید سپس رشته ی خود را انتخاب کنید. زیرا به علت انتخاب اشتباه ممکن است سرخورده شوید.

زیرگروه ها

معرفی زیرگروه ها ی این گروه آزمایشی پرمتقاضی. این رشته 5 زیرگروه دارد. بچه ها شما باید با این موارد و ضریب درس های مختلف در آن آشنا باشید. چون که هر چقدر در کنکور خود درصد بالاتری از درس هایی که ضریب بیشتری دارند، داشته باشید رتبه ی بهتری نصیب تان خواهد شد.

رشته ی پزشکی در این زیرگروه 1 قرار دارد که ضرایب درس ها در آن به این صورت است: زیست= 4، زمین= 0، شیمی=3، فیزیک=2، ریاضی=2. طبیعتا درس زیست از اهمیت بالاتری برای قبولی پزشکی برخوردار است. پس از آن نیز شیمی. اما این دلیل نمی شود که شما درس های فیزیک و ریاضی نخوانید.

در ادامه هر زیرگروه را به تفکیک رشته های آن ها به شما نشان خواهیم داد. خوب به آن دقت کنید و با توجه به آن برای خود برنامه ریزی کنید که در کدام رشته می خواهید ادامه تحصیل داشته باشید؟

رشته های گروه آزمایشی تجربی

زیرگروهگروه آزمایشی
1مقطع دکتری: دکترای پیوسته بیوتکنولوژی، پزشکی، دکترای عمومی دامپزشکی، دندانپزشکی
مقطع کارشناسی: آموزش ابتدایی، آموزش زیست شناسی، آموزش کودکان استثنایی، تکنولوژی اتاق عمل، اعضای مصنوعی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت و بازرسی گوشت، بینایی سنجی، پرستاری، روان شناسی، زیست شناسی دریا، زیست شناسی گیاهی، ساخت پروتزهای دندانی، شنوایی شناسی، علوم آزمایشگاهی، علوم تربیتی، علوم تغذیه، علوم و صنایع غذایی، فیزیوتراپی، مامایی، هوشبری، میکروبیولوژی
مقطع کاردانی: کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی، کاردانی اتاق عمل، کاردانی تکنسین پروتزهای دندانی، کاردانی تکنسین سلامت دهان، کاردانی تکنولوژی پرتودرمانی، کاردانی دامپزشکی، کاردانی فوریت های پزشکی، کاردانی مامایی، کاردانی هوشبری
2مقطع دکتری: داروسازی
مقطع کارشناسی: آموزش شیمی، بهداشت عمومی، تکنولوژی پزشکی هسته ای، شیمی کاربردی، مهندسی بهداشت محیط، مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار
مقطع کاردانی: کاردانی بهداشت حرفه ای، کاردانی بهداشت عمومی ، کاردانی بهداشت محیط
3مقطع کارشناسی: اقیانوس شناسی، زمین شناسی
زیرگروه 4
مقطع کارشناسی ارشد: کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد
4مقطع کارشناسی: ادیان و مذاهب، اقتصاد، امنیت اقتصادی، تاریخ اسلام، تاریخ تمدن ملل اسلامی، علوم انتظامی، علوم قرآن و حدیث، فقه و حقوق اسلامی، فقه و حقوق امامی، فقه و حقوق حنفی، فقه و حقوق مذاهب اسلامی، فلسفه و حکمت اسلامی، فلسفه و عرفان اسلامی، معارف اسلامی و اخلاق
مقطع کاردانی: کاردانی امور بانکی، کاردانی بیمه، کاردانی امور دولتی، کاردانی مدارک پزشکی، کاردانی مدیریت بازرگانی، کاردانی مدیریت صنعتی، کاردانی هتلداری
5مقطع کارشناسی: آموزش تربیت بدنی، امنیت اطلاعات، امنیت بین الملل، پژوهشگری امنیت، ترویج و آموزش کشاورزی پایدار، علوم فنی امنیت، علوم ورزشی، علوم و مهندسی باغبانی، علوم و مهندسی جنگل، علوم و مهندسی خاک، علوم و مهندسی شیلات، علوم و مهندسی صنایع غذایی، مربیگری عقیدتی
مقطع کاردانی: کاردانی امور اراضی، کاردانی امور زراعی و باغی، کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی، کاردانی تکنولوژی چوب، کاردانی تکنولوژی محیط زیست، کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداری.

کنکور تجربی پزشکی

برای موفقیت در کنکور تجربی پزشکی باید خوب برنامه ریزی کنید. اگر به جز پزشکی در رشته ی دیگری نمی خواهید درس بخوانید بهتر است از پایه دهم درس ها به صورت جدی و کنکوری بخوانید. یاد بگیرید که چطور تست ها را حل کنید و ترفندهای حل سریع کدامند.

خصوصا برای درس زیست سعی کنید مباحث را کاملا عمیق و مفهومی بخوانید و از کنار هیچ نکته ای به سادگی نگذرید. بچه ها باید خیلی خوب درس بخوانید. رقبای شما همگی در حال تلاش هستند پس شما نباید از آن ها عقب بمانید. حتما برنامه ریزی کنید و مطالب را به صورت منظم بخوانید. بدون داشتن یک پلن اصولی نمی توانید منابع را به موقع به اتمام برسانید.

پس حتما درس ها را طبق یک روال مشخص پیش ببرید و اینطور نباشد که صرفا یک تایم درسی داشته باشید. باید پربازده و مفید باشد.

کنکور تجربی ۱۴۰۰

کنکور تجربی ۱۴۰۰ به چه صورت بود؟ بیایید کمی آخرین کنکور را تحلیل کنیم. سوالات این آزمون در قسمت بالا برای شما آورده شد که می توانید آن ها را دانلود کرده و از آن ها استفاده کنید. بچه ها در این سال کنکور نظام قدیم و نظام جدید به صورت یک آزمون برگزار شد که این اتفاق برای اولین بار رخ داد. بچه ها برای این که امسال یک برنامه ریزی بهتری داشته باشید، حتما سوالات سال قبل را ببینید تا بدانید از هر مبحث چند سوال داده شده است. آخرین تغییرات سبک پرسش ها را ببیند.

با سلیقه ی طراحان کنکور آشنا شوید. مطمئن باشید اگر به قدر کافی تمرین کرده باشید نتیجه ی خیلی خوبی خواهید گرفت. پس در این مورد اصلا تنبلی نکنید و خود را به تست زدن عادت دهید. هر چه بیشتر سوالات کنکور سراسری را دیده باشید ذهن شما آماده تر خواهد شد.

برنامه ریزی درسی

تا به امسال در زمان تحصیل خود چقدر برنامه ریزی درسی داشته اید؟ دوستان این موضوع فقط برای درس خواندن نیست شما برای همه ی مسائل زندگی تان باید با برنامه باشید و با نظم پیش بروید. اگر این طور عمل کنید همه ی کارها به موقع انجام خواهد شد و استرسی نخواهید داشت.

کارهای خود را به لحظه ی آخر موکول نکنید و دقیقه نودی نباشید. هر چند در سال های گذشته افرادی بودند که برای کنکور خود خیلی دیر مطالعه را شروع کردند اما نتایج بسیار خوبی گرفتند. اما به طور کل هر چه زودتر شروع کنید هم آرامش تان بیشتر است و هم موفق تر خواهید بود. رشته ی مورد علاقه ی خود معین کنید و سپس در نظر بگیرید که در کدام زیرگروه قرار دارد و با توجه به ضرایب آن اهمیت درس ها را درک کنید و برای هر کدام زمان مشخصی را قرار دهید.

سوالات کنکور تجربی

سوالات کنکور تجربی معمولا به این صورت هستند که هر چقدر هم سخت باشند در نهایت چند سوال راحت در میان آن ها پیدا می شود که بتوانید به آن ها پاسخ دهید. در سال های قبل این موضوع مشاهده شده است که فرضا در یک درس چند سوال اول سوالات بسیار سخت و پیچیده و بوده است، اما همینطور که پرسش ها را می خواندید تا انتها، آخر آن ها چند سوال به شدت آسان پیدا می شد.

این سوال ها به قدری راحت بودند که حتی با گاهی با نگاه کردن گزینه درست پیدا می شود. این اتفاق نه تنها در یک درس بلکه در چندین مورد دیده شده است. می توان گفت که یکی از شگرد های مهم طراحان همین می باشد. حتما تمامی سوالات دفترچه را یک بار تا انتها بخوانید. در آزمون های آزمایشی خود نیز این کار را انجام دهید.

منابع کنکور سراسری

اولین و مهم ترین منابع کنکور سراسری همان کتاب های درسی شماست. قبل از هر چیزی اول شما باید بر تمامی قسمت های کتاب درسی خود مسلط باشید. سعی کنید مبحثی را حذف نکنید و اگر قصد انجام این کار دارید، حتما با نظر مشاور این کار صورت گیرد. خصوصا برای درسی مانند زیست که سوالات ترکیبی دارد حذف مباحث واقعا معنایی ندارد.

بعد از کتاب درسی خود نیز یک جزوه کنکوری کاربردی برای یادگیری ترفند های حل سریع سوالات و یک کتاب خوب تهیه کنید. برای هر درس یک و نهایت دو کتاب بگیرید. خود را چند منبعی نکنید. این موضوع می تواند شما را سردرگم کند. ضمن آن که شما واقعا وقت مطالعه بیش از یک کتاب را هم ندارید. پس منطقی باشید و تحت تاثیر هیجان قرار نگیرید. دوستان در این سال مهم نباید ریسک کنید و باید در بهترین مسیر قرار بگیرید.

نکات مهم در زمان مطالعه

بهترین موسسه کنکور تجربی

بهترین موسسه کنکور تجربی را انتخاب کنید و با برنامه های آن به نتیجه ی دلخواه خود برسید. ما همیشه به دانش آموزان خود می گوییم که شما 12 سال زحمت کشیده اید و درس خوانده اید، حال حق این را دارید که در دانشگاهی خوب درس بخوانید و آینده ای درخشان برای خود بسازید. پس تمامی زحمات خود را به یک باره هدید ندهید.

مطمئن باشید اگر اعتماد به نفس داشته باشید و خود را باور کنید می توانید به نتایج باور نکردنی دست پیدا کنید. خیلی راحت می توانید از ستارگان کنکور سراسری باشید و باعث افتخار خانواده تان شوید. به شرط آن که یک انتخاب خوب داشته باشید و درست درس بخوانید. هر روز را فرصتی برای پیشرفت خود بدانید و پله پله بالا بروید تا صعود کنید و به جایگاهی که شایستگی آن را دارید برسید. پس با شکست های کوچک ناامید نشوید.

قبولی تضمینی در کنکور پزشکی فاروس طاها

قبولی تضمینی در کنکور پزشکی فاروس طاها😎. فاروس طاها با سال ها سابقه در زمینه قبولی کنکور سراسری برنامه ریزی خود را مبنی بر گام با پشتوانه سال ها سابقه به اتمام رسانده است. این برنامه شامل برنامه ریزی پایه دهم تا کنکور به همراه قوی ترین منابع آموزشی کشور، برنامه ریزی پایه یازدهم تا کنکور به همراه منابع و همینطور برنامه ریزی برای پایه دوازدهم و متقاضیان کنکور در کمتر از یکسال است.

این طرح با هدف کسب رتبه برتر و قبولی در پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به وجود آمده است. با انتخاب گام های برنامه ریزی فاروس از هر یک از منابع تحصیلی دیگر بی نیاز خواهید شد.

همچنین می توانید با آزمون های مرحله به مرحله یا همان آزمون آنلاین کنکور فاروس سطح خود را در پایان هرگام بسنجید و رتبه خود را ببینید.  برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافیست مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال فرمایید. مطمئن باشید با ما حتما موفق خواهید شد. قبولی تضمینی در رشته ی پزشکی هدیه ای خاص است از طرف فاروس طاها به تمامی بچه های پرتلاش🤓.

روش 24 گام تنها روش تضمینی در کشور جهت قبولی پزشکی، قبولی در دندان پزشکی و قبولی داروسازی و همچنین رتبه‌های برتر ریاضی فیزیک در دانشگاه‌های تراز اول کشور

برچسب ها