فاروس logo

شرایط ظرفیت مازاد دانشگاه های علوم پزشکی

شرایط ظرفیت مازاد دانشگاه های علوم پزشکی

شرایط ظرفیت مازاد دانشگاه های علوم پزشکی

شرایط ظرفیت مازاد دانشگاه های علوم پزشکی

قبل از بررسی شرایط ظرفیت مازاد دانشگاه های علوم پزشکی می خواهیم ببینیم ظرفیت مازاد چیست، ظرفیت مازاد دوره ای از دانشگاه های سراسری و آزاد است که در قبال پرداخت شهریه، امکان تحصیل در رشته های محبوب در دانشگاه ها را برای داوطلبان آن رشته ها فراهم می کنند. دانشگاه هایی که دارای ظرفیت مازاد می باشند، می توان به دانشگاه های علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی اراک، دانشگاه علوم پزشکی کاشان و موارد دیگر اشاره کرد.

کسانی که می خواهند از این شرایط و همچنین برای قبولی در پزشکی ظرفیت مازاد استفاده کنند، باید در کنکور سراسری شرکت کنند و پس از این که رتبه لازم را کسب کرده اند، می توانند در فرم انتخاب رشته اسامی دانشگاه هایی که شرایط مازاد را قبول می کنند را بنویسند.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

ظرفیت مازاد دانشگاه های علوم پزشکی

آن دسته از دانشگاه های علوم پزشکی که دارای پردیس خودگردان نیستند می توانند از طریق شرایط ظرفیت مازاد دانشگاه های علوم پزشکی اقدام به جذب و پذیرش دانشجو بکنند. دانشجویانی که پذیرفته می شوند باید شهریه پرداخت بکنند.

شهریه ی افرادی که از این طریق پذیرفته می شوند .بسیار بالاتر از شهریه افرادی است که پردیس خودگردان و یا پردیس بین الملل پذیرفته شده اند است. پس داوطلبان بهتر است که از این موضوعات با خبر باشند و اگر در توان مالی آن ها بود .اقدام به ثبت نام بکنند.

از سال تحصیلی 1394 – 1393 طبق مصوبه ی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، دانشگاه های علوم پزشکی که واحد پردیس خودگردان ندارند، می توانند از طریق قانون و شرایط ظرفیت مازاد دانشگاه های علوم پزشکی دانشجو بپذیرند.

به طور مثال اگر دانشگاه علوم پزشکی در رشته پزشکی 40 نفر دوطلب قبول می کند . می تواند 20 نفر نیز به صورت اضافه ، بر ظرفیت خود بیافزاید و دانشجو قبول کند. از طریق این امکان می توانند دانشگاه ها فرصت تحصیل بیشتری را در اختبار داوطلبان به رشته های پزشکی و پیراپزشکی قرار دهند.

محل تحصیل ظرفیت مازاد

محل تحصیل دانشجو هایی که از طریق ظرفیت مازاد پذیرفته شده اند به اختبار خود دانشگاه علوم پزشکی می باشد . اما معمولا دانشجو های ظرفیت مازاد در کنار سایر دانشجو هایی روزانه تحصیل می کنند و شرایط و ضوابط و قوانینی که دارند. همانند دانشجو هایی است که از طریق پردیس خود گردان پذیرفته شده هست.

برای دانشجویان پردیس خودگردان دانشکده جدایی از دانشکده اصلی در نظر میگیرند، اما دانشجو های ظرفیت مازاد به دلیل این که واحد های پردیس مجازی ندارند. در کنار دانشجو های روزانه تحصیل می کنند.

نقل و انتقال و میهمان پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد به سایر دانشگاه هایی که این شرایط را دارند . طبق توافق دانشگاه مبدا و مقصد انجام می گیرد.

پزشکی، قبولی در دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

شهریه و هزینه تحصیل دانشجو های ظرفیت مازاد

هزینه شهریه و تحصیل در دانشگاه های که این شرایط را دارند، توسط هیئت امنای آن دانشگاه مشخص می شود. با توجه به این که دانشجو های دانشگاه از امکانات رفاهی خوبی برخور دار هستند.

بنا به این موضوع شهریه نسبتا زیادی از آن ها دریافت می شود. بهتر است قبل از این که رشته های این چنینی را انتخاب کنید حتما شهریه آن رشته مورد نظر را در آن دانشگاه را بررسی کنید تا بعدا به مشکل بر نخوردید.

اعتبار مدرک دانشجو های ظرفیت مازاد

دانشجو های ظرفیت مازاد می توان بخشی از دانشجو های سراسری روزانه دانست. تنها تفاوتی که این دانشجو ها داردند این است که آن ها در قبال تحصیل کردند در دانشگاه های سراسری هزینه پرداخت می کنند. اما دانشجو های با سهمیه روزانه هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند.

زمان انتخاب رشته شما متوجه این موضوع می شوید که مشخصات رشته و دانشگاه مورد نظر ذکر شده است که همانند هم است.

بنا به این موضوع که شرایط تمام دانشجو ها از نظر امکانات رفاهی مشابه هم است و اساتیدی که برای دانشجوهای دوره روزانه تدریس می کنند برای دانشجو های ظرفیت مازاد نیز همان اساتید تدریس می کنند. پس نتیجه می گیریم که کیفیت تحصیلی و اعتبار مدرک دانشجویان شرایط نیزی شبیه به همان دانشگاه سراسری است.

از نظر امکانات رفاهی نیز با توجه به این که میزان شهریه نسبتا بالایی از دانشجو های ظرفیت مازاد اخذ می شود در نتیجه امکانات مناسب تری نیز در اختیار آنها قرار می دهند.

البته نام دانشجو مازاد در مدرک تحصیلی این دانشجو ها درج می شود، در این مقاله سعی شد در رابطه با شرایط ظرفیت مازاد دانشگاه های علوم پزشکی صحبت کنیم تا سوالات اکثر دانش پذیران و کنکوری های گرامی حل شود.

کارشناسان ما در موسسه فاروس طاها شما را در نحوه ثبت نام و بهره مندی از خدمات این موسسه از جمله اپلیکیشن فاروس طاها و سایر خدمات راهنمایی خواهند کرد، شما دبیرستانی و کنکوری های گرامی به راحتی می توانند با آزمون آنلاین کنکور در این موسسه خود را به راحتی بسنجند.

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن : 09120981385

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

برچسب ها