فاروس logo

تفاوت شیمی ریاضی و تجربی | منابع کنکور

تفاوت شیمی ریاضی و تجربی | منابع کنکور

تفاوت شیمی ریاضی و تجربی | منابع کنکور

تفاوت شیمی ریاضی و تجربی

 

تفاوت شیمی ریاضی و تجربی در چیست؟ درس شیمی یکی از درس های تخصصی هر دو رشته می باشد که برای زیرگروه های مختلف اهمیت متفاوتی دارد. در ادامه به بررسی آن هم برای رشته ریاضی و هم برای رشته تجربی می پردازیم. برای بچه های تجربی که در این موضوع شکی نیست که برای قبولی در رشته های پزشکی و داروسازی باید به درس شیمی مسلط باشند اما بچه های ریاضی هم نباید آن را نادیده بگیرند. همانطور که برای تجربی ها فیزیک را چون خیلی ها نمی خوانند می توان حیاتی دانست، شیمی را هم چون اکثر دانش آموزان ریاضی علاقه ای به آن نشان نمی دهند می توان گفت که می تواند تاثیر خوبی در رتبه شما بگذارد. بنابراین توصیه می کنیم دوستان عزیز حتما برنامه ای برای مطالعه این درس قرار دهید. در این مقاله چند نکته مهم را به شما خواهیم گفت.

 

تفاوت شیمی ریاضی و تجربی چیست؟

 

تفاوت شیمی ریاضی و تجربی چیست؟ آیا بچه های هر دو گروه می توانند برای این درس از منابع یکسان استفاده کنند؟ همانطور که گفته شد شیمی اهمیت یکسانی برای این دو رشته ندارد. بنابراین میزان مطالعه آن نیز نباید متفاوت باشد. اما بهتر است که بچه های ریاضی هم از آن غفلت نکنند. ضمن این که در برخی مباحث نیز با هم تفاوت دارند. بهتر است که منابع مربوط به رشته خود را تهیه و از آن استفاده کنید. درس شیمی هم جنبه حل کردنی دارد و هم مباحث حفظی دارد. بنابراین باید ذهن خود را برای هر دو قسمت آن آماده کنید. برای قسمت هایی که لازم است تا آن ها را حفظ کنید حتما مطالب را خلاصه نویسی کنید. فرمول ها را در جایی بنویسید و در جلوی چشم خود بگذارید. وقتی هر روز آن ها را ببینید به مرور در ذهن تان خواهد ماند.

 

 

مهم ترین تفاوت شیمی ریاضی و تجربی

 

مهم ترین تفاوت شیمی ریاضی و تجربی را می توان اینطور در نظر گرفت که ساعت مطالعاتی متفاوتی باید برای آن ها در نظر گرفت. بچه های ریاضی بهتر است که اولویت خود را برای ریاضی و فیزیک قرار دهند. اما برای شیمی هم وقت بگذارند. در قسمت قبل نکات مهمی برای یادگیری آن گفته شد. اما شیوه مطالعه هر کس می تواند با هم متفاوت باشد. به طور کل باید یک سری استانداردها رعایت شود. فراموش نکنید که وسواس مطالعاتی نداشته باشید. میزان یادگیری خود را با آزمون های کوچکی که در منزل می توانید از خود بگیرید، بسنجید. بیشتر تست حل کنید تا از آن طریق متوجه شوید که در کدام قسمت ها ضعف دارید سپس همان مبحث را دوباره بخوانید. اینطور نباشد که یک بخش را ده بار بخوانید. این کار باعث می شود تا تعادل مطالعاتی خود را از دست دهید.

 

رشته ریاضی سخته یا تجربی

 

رشته ریاضی سخته یا تجربی؟ این سوال را در هنگام انتخاب رشته دبیرستان زیاد از ما می پرسند. دوستان توجه کنید که هر رشته سختی های خود را دارد و شما نمی توانید دو رشته متفاوت را با هم مقایسه کنید. اگر هم اغلب می گویند که تجربی و قبولی در پزشکی دشوار است بیشتر به علت جمعیت بالای آن می باشد. این گروه آزمایشی داوطلبان زیادی دارد و رسیدن به رشته های تاپ آن تلاش بسیار زیادی می خواهد. در هر رشته ای که باشید شرط موفقیت شما تلاش خودتان است. باید درس هایتان را درست و طبق برنامه بخوانید تا بتوانید آن ها را خوب یاد بگیرید و نتیجه ای که در ذهن تان است را محقق سازید. برای انتخاب رشته هم حتما از فاروس طاها کمک بگیرید تا بتوانید رشته ای را که هم مورد علاقه تان است و هم در آن استعداد دارید را انتخاب کنید.

 

دروس مشترک ریاضی و تجربی

 

دروس مشترک ریاضی و تجربی کدام اند؟ درس های عمومی که در هر چهار رشته مشترکند. این درس ها شامل ادبیات، عربی، معارف و زبان انگلیسی می باشند. ضمن این که در اختصاصی ها نیز موارد مشترک پیدا می شود. اما توصیه می کنیم که از منابع رشته خود استفاده کنید. به این علت که هر چقدر هم شباهت بین مطالب درسی باشد یک سری نکات مهم وجود دارد که باید در رشته خودتان بیاموزید. در پایه دهم این دو رشته درس های مشترک زیادی دارند. اما از پایه یازدهم که درس ها تخصصی تر می شوند این تفاوت ها بیشتر نیز می شوند. منابع جدید مختص رشته خود را تهیه کنید و مطابق با آن ها درس ها را پیش ببرید. حتما برای مطالعه خود برنامه داشته باشید و هدفمند باشید. برای درس هایی که در آن ها افت دارید حتما پیگیری کنید و علت را بیابید.

 

 

 

تفاوت ریاضی تجربی و ریاضی نظام جدید

 

تفاوت ریاضی تجربی و ریاضی نظام جدید در چیست؟ بیشترین تغییر در قسمت کاربرد مشتق و انتگرال گیری می باشد. اما به طور کل بچه های ریاضی قطعا برای این درس باید خیلی بیشتر وقت بگذارند. بهتر است دوستان تجربی برای زیست و شیمی وقت بیشتری بگذارند تا برای این درس. البته این موضوع با توجه به ضریب ریاضی در زیرگروه رشته شما هم می تواند متفاوت باشد. اما ریاضی را حذف نکنید. این درس به این صورت می باشد که شما اگر یک سری اصول کلی را بیاموزید سوالات زیادی از آن را می توانید حل کنید. ریاضی را هر شب بخوانید و حتی شده 5 سوال هر شب از آن حل کنید. سلسیه مراتب مطالعه را هم برای آن رعایت کنید و بهتر است بعد از مطالعه درس ابتدا تمرین تشریحی حل کنید و سپس به سراغ تست بروید. این کار تثبیت مطالب را بیشتر می کند.

 

قبولی تضمینی در کنکور سراسری

 

موسسه فاروس طاها این بار برنامه دیگری برای شما عزیزان در نظر گرفته است. قبولی تضمینی در کنکور سراسری طرحی است که شما را به به تمامی اهداف تان می رساند. با شرکت در آن داوطلب از نتیجه مطمئن خواهد بود در نتیجه استرس ندارد و با تمرکز بیشتری درس ها را می خواند. اگر دانش آموز کنکوری هستید و یا در پایه دهم و یازدهم مشغول به تحصیل هستید می توانید با شماره 09120981385 تماس بگیرید و برای این طرح ویژه ثبت نام کنید. از خدمات آموزشی بی نظیر ما بهره بگیرید و درس ها را بهتر بیاموزید. با ما در کنکور سربلند خواهید بود. پس این فرصت را از دست ندهید. حتما با مشاورین ما در ارتباط باشید و برنامه ویژه خودتان را دریافت کنید. سپس مطابق برنامه مخصوص خودتان درس ها را بخوانید. هر هفته سعی کنید نسبت به قبل بهتر عمل کنید.

 

آیا می توان از کتاب تست شیمی تجربی برای رشته ریاضی هم استفاده کرد؟

همانطور که در این مقاله نیز گفته شد، بهتر است که از منابع رشته خودتان استفاده کنید. به این علت که تفاوت ها باعث می شود تا نتیجه بهتری بگیرید.

برای رشته تجربی، چند ساعت شیمی در هفته نیاز است؟

این میزان با توجه به هدف رشته شما می تواند متفاوت باشد. اگر هدف شما رشته دارو سازی می باشد این درس را هر روز 1 الی 1 ساعت و نیم بخوانید.

برچسب ها