فاروس logo

کاهش استرس شب کنکور

کاهش استرس شب کنکور

کاهش استرس شب کنکور

کاهش استرس شب کنکور

 

چه راهکاری برای کاهش استرس شب کنکور وجود دارد؟ تقریبا همه ی بچه ها در شب قبل از کنکور خود دچار استرس شده و بی خواب می شوند. حتی گاهی از رتبه های برتر هم ما این موضوع را می شنویم. ببینید بالاخره کنکور یکی از مهم ترین امتحانات شماست و کاملا طبیعی است که برای شرکت در آن دچار استرس شوید. اما این میزان اضطراب حدی دارد. اگر از آن فراتر رود و به طوری باشد که به سلامتی شما لطمه وارد کند و مجبور به مراجعه به دکتر شوید، اصلا طبیعی نیست. راهکار هایی را برای کاهش استرس شما عزیزان در این قسمت خواهیم گفت.

 

شب قبل کنکور

 

گاهی بچه ها در شب قبل کنکور قصد دارند با قرص و دارو میزان استرس خود را کاهش دهند. اصلا این کار را به شما توصیه نمی کنیم. این قرص ها اغلب خواب آور بوده و باعث می شود که سر جلسه ی آزمون هم احساس خواب آلودگی کنید. داخل پرانتز هم بگوییم در شب قبل از کنکور از خوردن خوراکی هایی مانند دوغ که خواب آورند نیز خودداری کنید. در این زمان سعی کنید ذهن خود را خالی کنید. به هیچ چیز فکر نکنید. شما مدت کافی برای مطالعه دروس داشته اید. پس در این شب اولا که اصلا نیازی به درس خواندن نیست و ثانیا فکر کردن به کم کاری ها هیچ کمکی به شما نمی کند. پیشنهاد می کنیم در این زمان یک تفریح کوچک برای خود در نظر بگیرید.

 

 

اگر که فاروس طاها را برای سال کنکور خود به عنوان موسسه مشاوه ای انتخاب کرده اید، ما تا روز کنکور همراه شما هستیم. قبل از آن برای شما برنامه های انگیزشی خواهیم گذاشت تا هیچ استرسی نداشته باشید. پس در انتخاب مشاور کنکور خود دقت کنید.

 

بهترین شام شب کنکور

 

بهترین شام شب کنکور!!! شب قبل از کنکور پیشنهاد می کنیم از خشکبار و لبنیات استفاده کنید. برای شما بسیار مفید هستند. خوردن ماست باعث آرامش شما می شود. اما دوغ را به علت خواب آور بودن توصیه نمی کنیم. مصرف ماهی هم می تواند به تقویت حافظه شما کمک کند. پس از این که شام خود را میل کردید ساعت 10 و یا نهایتا 11 سعی کنید بخوابید. اگر خوابتان هم نمی برد حداقل سعی کنید روی تخت خود دراز بکشید. این کار به رفع خستگی شما کمک می کند.

 

اگر دوستانی دارید که مدام استرس دارند و انرژی منفی انتقال می دهند در شب قبل از کنکور اصلا با او ارتباطی نداشته باشید. تمامی این موارد به کاهش استرس شب کنکور کمک می کند. پس لطفا همه را رعایت فرمایید. توکل به خداوند و انجام دعا هم می تواند کمک بزرگی به آرامش شما کند.

 

ممکن است شب قبل از کنکور از استرس زیاد حالمان بد شود و قادر به شرکت در جلسه آزمون نشویم؟

ببینید به جز کسانی که دچار بیماری خاص هستند، بقیه افراد نباید دچار این موضوع شوند. شما در شب کنکور فقط باید آرامش داشته باشید چه درس خوانده باشید و چه نخوانده باشید. در این شب دیگر کاری از دست تان برنمی آید. پس بدون استرس باشید تا حداقل به اندازه ای که زحمت کشیده اید نتیجه بگیرید.

روز قبل از کنکور تست بزنیم؟

خیلی این موضوع را توصیه نمی کنیم. شما یک سال برای درس خواندن فرصت داشته اید. پس در روز قبل از کنکور ذهن خود را خالی نگه دارید و خود را خسته نکنید تا در روز جلسه انرژی لازم برای حل سوالات را داشته باشید.

برچسب ها