فاروس logo

روش مطالعه زیست رتبه های برتر

روش مطالعه زیست رتبه های برتر

روش مطالعه زیست رتبه های برتر

روش مطالعه زیست رتبه های برتر

آیا با روش مطالعه درس زیست آشنایی دارید؟ درس زیست پراهمیت ترین دس رشته تجربی است. موفقیت در این درس به شما کمک می کند تا زمینه قبولی تضمینی در کنکور سراسری و قبولی در رشته پزشکی بتوانید به بهترین ها دست یابید. آیا با روش مطالعه رتبه های برتر در درس زیست شناسی آشنایی دارید؟ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا اطلاعات مناسبی در این خصوص به شما ارائه کنیم.

روش مطالعه زیست کنکور برای هر داوطلبی می‌تواند متفاوت باشد. اما همه داوطلبان باید از یک اصول خاص پیروی کنند. به نظر شما روش مطالعه زیست رتبه های برتر چگونه است؟ رتبه های برتر چگونه برای این درس یک درصد بالا کسب می‌کنند؟ در این مقاله فاروس طاها به بررسی جامع این موضوع می پردازیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

سوالات زیست شناسی در کنکور سراسری

درس زیست شناسی شامل 50 سوال در کنکور سراسری است. این سوالات از شماره 156 الی 205 در دفترچه تخصصی قرار دارند. مدت زمان پاسخگویی به سوالات زیست شناسی در کنکور 36 دقیقه است. این بدین معنی است که هر سوال در کنکور سراسری برای پاسخگویی تنها 42 ثانیه زمان دارد.منبع پاسخگویی به این سوالات نیز کتاب زیست پایه دهم، یازدهم و دوازدهم است. اما آیا تنها با مطالعه کتاب درسی می تتوان به کسب درصد بالا در کنکور تجربی دست یافت؟

بودجه بندی زیست شناسی کنکور 1401

5 روش کلیدی مطالعه زیست رتبه های برتر کنکور

چگونه زیست را 100 بزنیم؟ روش خواندن زیست چگونه است؟ روش مطالعه زیست رتبه های برتر چگونه است؟ این موارد سوالاتی هستند که بسیاری از داوطلبان با آن‌ها رو به‌ رو هستند. ما در این مطلب بر اساس نظر رتبه های برتر، روش ‌هایی را معرفی می‌ کنیم که با استفاده از آن‌ها درصد زیست را در کنکور بالا بزنید.

1. درس زیست را بفهمیم یا حفظ کنیم؟

درس زیست یک درس مفهمی است. این درس را باید بفهمید. اگر آن را حفظ کنید، نمی توانید در آن به موفقیت برسید. چرا که مفاهیمی که حفظ می شود، زود از یاد برده می شود. مشاور ارشد موسسه فاروس طاها در طی سال های اخیر به اثبات رسانده است برای موفقیت تضمینی در کنکور سراسری باید مطالب را به حافظه بلند مدت خود بسپارید. بنابراین باید نسبت به موارد به یادگیری عمیق برسید.

2.کتاب زیست را بخش بندی کنید

در این بخش لازم است مفاهیم درس زیست را بخش بندی کنید و به ترتیب در هر بخش ابتدا روخوانی کرده و به یادگیری عمیق آن بخش برسید. از مزایای انتخاب این روش آن است که می توانید با استفاده از آن به نقاط ضعف خود در هر بخش پی برده و قبل از انجام آزمون های آزمایشی آن را برطرف کنید. پس از روخوانی و یا تسلط به هر بخش به بخش بعدی بروید.

3. اگر مطالب را تنها روخوانی کردید، وقت آن است که عمیق بخوانید 

داوطلبان باید هر بخش را به حافظه بلند خود بسپارند. این کار تنها با استفاده از برنامه ریزی دقیق و منظم قابل انجام است. به این ترتیب باید هر مبحث را بارها تکرار کنید. با استفاده از این روش می توان به حقیقت این امر پی برد که برنامه ریزی مهم ترین نقش را در قبولی در کنکور سراسری دارد چرا که با استفاده از برنامه ریزی سریع می توانید به این مورد نیز دست یابید.

4. خلاصه نویسی درس زیست را فراموش نکنید.

خلاصه نویسی در هنگام مطالعه باید به گونه ای باشد که با استفاده از آن بتوانید به یادگیری عمیق آن مبحث برسید. به علاوه با مرور خلاصه نویسی ها باید بتوانید در مدت زمان کم به سطح یادگیری بالایی در زمینه قبولی کنکور سراسری برسید. اگر منابع کم حجم و پر محتوا زیست شناسی را در اختیار داشته باشید، می توانید در کمترین زمان به بهترین نتایج دست یابید.

5. مهم‌ ترین روش در مطالعه زیست، تمرین و تکرار است

درس زیست شناسی یک درس کاملا مفهومی است. یعنی داوطلبان باید مطالب آن را به صورت عمیق مطالعه کنند. سوالات این درس معمولا به صورت ترکیبی مطرح می‌ شود. و به همین دلیل هر بخش از اهمیت زیادی برخوردار است. مهم‌ ترین روش مطالعه زیست رتبه های برتر، تمرین و تکرار است. تمرین و تکرار به داوطلبان کمک می‌کند تا یک درصد بالا برای درس زیست کسب کنند. بنابراین اگر به دنبال یک درصد بالا برای درس زیست شناسی هستید. باید تمرین و تکرار روزانه را در برنامه مطالعاتی خود قرار دهید.

بهترین روش مطالعه و تست زنی زیست

بهترین روش مطالعه و تست زنی زیست را می توانید از موسسه فاروس طاها یاد بگیرید🤩. یک روش خیلی ساده که سرعت شما را زیاد می کند تست زنی از روی گزینه هاست. سوال را که مطالعه کردید، پس از آن تمامی گزینه ها را ببینید. سپس هر کدام را مطمئن هستید غلط می باشد رد کنید و روی بقیه متمرکز شوید. این روش به ظاهر ساده خیلی کمک می کند. رد کردن گزینه را نه تنها برای زیست بلکه برای همه درس ها اعمال کنید. مورد دیگر این که دور کلمات مهم در صورت سوال را خط بکشید. معمولا فعل می تواند خیلی گول زننده باشید. به جمله مقابل دقت کنید: کدام گزینه غلط نمی باشد؟ معمولا بچه ها تمرکزشان را روی واژه ” غلط” می گذارند و در نتیجه در دام می افتند. برای این که دچار اشتباه نشوید باید از قبل به اندازه کافی تست بزنید.

 

برچسب ها