فاروس logo

ترتیب مطالعه روزانه درس های کنکور

ترتیب مطالعه روزانه درس های کنکور

ترتیب مطالعه روزانه درس های کنکور

ترتیب مطالعه روزانه درس های کنکور

سوالی که امکان دارد ذهن دانش آموزان کنکوری را درگیر کند این است که ترتیب مطالعه روزانه درس های کنکور بهتر است و هر درسی را در چه زمانی بخوانیم که بتوانیم بالاترین بهره وری را از مطالعه خود داشته باشیم . یعنی در یک کلام مطالعه مفید داشته باشیم.

اشتباهی که اکثر داوطلبان کنکور دارند این است که فکر می کنند میزان ساعت مطالعه آن ها در یک روز است که ارزش دارد. اما چیزی که بسیار مهم است این است که باید در میزان ساعت مطالعه مفید خود باید تمرکز کرد ترتیب مطالعه روزانه درس های کنکور را برنامه ریزی کرده باشند.

این مهم نیست که چقدر شما در روز در مقابل کتاب خود قرار می گیرد. امکان دارد عواملی باشد که شما نتوانید به خوبی کتاب خود را مطالعه کنید و این مطالعه هیچ ارزشی ندارد. باید مطالعه ای برای کنکور خود داشت که تمام عواملی که باعث می شود تمرکز مان در زمان مطالعه کم شود را کم کنیم و با یک سطح آرامشی مطالب خود را مطالعه کنیم.

داشتن تمرکز در زمان مطالعه بسیار ارزشمند است. هر چقدر که بتوانیم حواس خود را در زمان مطالعه درس های خود جمع کنیم و تمرکز کاملی داشته باشیم می توانیم مطالعه با تسلط و با کیفیت بهتری داشته باشیم.

عامل هایی هستند که می تواند این تمرکز را کم کند. از جمله این موارد: داشتن استرس و اضطراب است. خستگی و نداشتن خواب شبانه است. نداشتن محیط مناسب برای مطالعه است و موارد دیگر ...

پزشکی، قبولی در دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

اصول ترتیب مطالعه روزانه درس های کنکور برای سال 1401-1402

در ادامه مقاله به این موضوع می خواهیم بپردازیم که باید هر مبحثی را در چه زمانی بخوانیم که میزان بهره وری مطالعه ما بیشتر شود.

ساعت درست برای مطالعه دروس کنکوری

علاوه بر مطالب بالایی که گفته شد که می توانید بر کیفیت مطالعه بیافزاید . موارد دیگری نیز وجود دارد که تاثیر بسیار زیادی بر یادگیری مباحث ما خواهند داشت. از جمله زمان صحیح درس خواندن است.

از نظر ماهیت موضوعی ، مباحث درسی به دو قسمت تقسیم می شوند. یک مباحث محاسباتی و مباحث حفظ کردنی، نسبت به این ماهیت ها می توانیم بگوییم که کدام اش را چه زمانی بخوانید بهتر می توانید متوجه بشوید.

مطالعه در صبح

زمانی که انسان از خواب بیدار می شود در ابتدا ممکن است که بسیار کسل باشد و به قول معروف هنوز به خودش نیامده است، اما ذهن او درگیر هیچ مسئله ای هنوز نشده است، زیرا هنوز روز خود را شروع نکرده است. بهتر است که در ابتدا که دانش آموز کنکوری از خواب بیدار می شود درس های محاسباتی خود را مطالعه کند.

از جمله درس های ریاضی و فیزیک، زیرا در این زمان ذهن دانش آموز بهتر می تواند این مباحث درسی را تحلیل و بررسی کند. بعد از این که درس های محاسباتی خود را تا حدی مطالعه کرد. ذهن او می خواهد که یک درسی مفهومی و یا حفظی را مطالعه کند که به عنوان مثال درس زیست شناسی.

مطالعه در ظهر

یکی از اصول و ترتیب مطالعه روزانه درس های کنکور مطالعه در ظهر است. به این دلیل که در این زمان ذهن او گرسنه است و نیاز به غذا دارد بهتر است که یک درس عمومی را مطالعه کنید . این گونه بهتر می توانید این درس ها را مطالعه کنید.

البته بهتر است که این نکته را نیز متذکر بشویم که حتما در بازه های زمانی مشخص یک سری استراحت برای خود در نظر بگرید. به عنوان مثال هر دو ساعت مطالعه ای که دارید بیست دقیقه استراحت کنید. بعد از میل کردن نهار و استراحت کردن کوتاه مدتی که دارید می توانید دوباره به سراغ درس های حفظ کردنی بروید.

مطالعه در شب

سعی کنید قبل از این که به خواب بروید آن چیزی که در روز مطالعه کردید را به صورت خلاصه در مدت زمان کم دوره کنید . و در ذهن خود طبقه بندی کنید. این کار بسیار کمک شما خواهد کرد که بهتر بتوانید مطالب درسی را در ذهن خود ثبت کنید و این یکی دیگر از ترتیب مطالعه روزانه درس های کنکور است.

تمام این مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم یک پیشنهاد است. برنامه درسی هر شخص نسبت به شخص دیگر دارای تفاوت هایی است، زیرا انسان ها از نظر هوش و استعداد و انرژی با هم تفاوت دارند . پس برنامه درسی باید مختص به هر شخص تنظیم بشوند.

این بین تنها مشاوران تحصیلی هستند که با توجه به تجربه و تخصصی که دارند می توانند بهترین راهنمایی ها و مشاوره ها را برای شما ارائه بدهند. که شما با استفاده از این مشاوره ها می توانید بهترین برنامه درسی را برای خود طراحی کنید که دارای اصول و استاندارد های لازم باشد.

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن : 09120981385

قبولی در پزشکی، دندان پزشکی، قبولی داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

برچسب ها