فاروس logo

تخمین رتبه کنکور زبان

تخمین رتبه کنکور زبان

تخمین رتبه کنکور زبان

تخمین رتبه کنکور زبان

 

 

کنکور یکی از مهم ترین مراحل زندگی افراد محسوب می شود و نقش مهمی در آینده آن ها خواهد داشت. همانطور که میدانید تخمین رتبه کنکور زبان، تجربی، ریاضی و انسانی برای هر فرد متفاوت است و بستگی به درصد دروس مربوطه خواهد داشت.

 

این تخمین رتبه باعث می شود که بدانید در چه رشته و دانشگاهی شانس قبولی و تحصیل را خواهید داشت. این مرحله معمولا بعد از اعلام نتایج کنکور انجام می شود و تاثیر زیادی در آینده شما دارد. در صورتی که به درسته انتخا رشته نداشته باشید ممکن است به هدفتان نرسید.

 

تخمین رتبه کنکور نیازمند علم ویژه و تجربه یک مشاور تحصیلی است که بتواند بهترین انتخاب ممکن را با توجه به درصد قبولی شما داشته باشد. اگر کنکور دارید و نمی دانید که تخمین رتبه چه تاثیراتی دارد و اصلا چگونه انجام می شود، همراه ما باشید.

 

 

تخمین رتبه چیست و چگونه انجام می شود؟

 

همانطور که میدانید نتایج اولیه کنکور پس از مدتی به صورت سراسری اعلام می شود و کارنامه دروس در اختیارتان قرار می گیرد. حال شما با توجه به درصد دروسی که در کنکور زده اید و رتبه اعلام شده دانشگاه و رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

این مرحله برای شما بسیار مهم است. زیرا اگر آن را به درستی انجام ندهید ممکن است نتیجه دلخواهی نگیرید و با مشکل مواجه شوید. به همین دلیل پیشنهاد می شود که برای انتخاب رشته به سراغ یک مشاور تحصیلی کاربلد بروید. مهم نیست که شاخه کنکور شما زبان باشد یا ریاضی. به هر حال باید انتخاب رشته به دستی انجام شود. مشاورین تحصیلی با تجربه بالایی که دارند می توانند در انتخاب رشته به شما کمک کنند. این افراد با تخمین رتبه کنکور زبان به شما می گویند که در چه دانشگاه و رشته ای شانس قبولی خواهید داشت و بهتر است کدام انتخاب را در اولویت قرار دهید.

 

چرا وجود مشاور برای تخمین رتبه کنکور اهمیت دارد؟

 

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که تخمین رتبه کنکور کاری تخصصی است. در مواقعی پیش آمده که افراد با رتبه های عالی نتوانسته اند در دانشگاه خوبی قبول شوند و این تنها به دلیل انتخاب رشته غلط و غیر اصولی آن ها خواهد بود.

 

حال این مسئله برعکس نیز اتفاق افتاده است. یعنی بسیاری از افراد با رتبه های نه چندان خوب به دلیل انتخاب درستی که داشته اند موفقیت زیادی بدست آورده اند. این انتخاب درست تنها به وسیله یک مشاور کاربلد اتفاق افتاده است و دلیل دیگری ندارد.

 

به نوعی می توان گفت که مشاورین با تجربه می توانند شانس قبولی شما در دانشگاه را افزایش دهند. آن ها با علم و تجربه کلفی که در انتخاب رشته دارند با یک نگاه در کارنامه می توانند شما را راهنمایی کنند. حتی در صورتی که شانس قبولی در هیچ جایی را نداشته باشید، کمک می کنند که برای بار دیگر تمام انگیزه خود را جمع کنید و سال بعد کنکور دهید تا در دانشگاه دلخواهتان قبول شوید.

 

در کنکور زبان چه دروسی اهمیت دارد؟

 

افراد زیادی هستند که در کنار رشته تحصیلی خود ترجیح می دهند در کنکور زبان یا هنر نیز شرکت کنند که شانس قبولی بیشتری داشته باشند. قبل از شرکت در کنکور باید بدانید که در تخمین رتبه کنکور زبان چه دروسی اهمیت دارد و وقت خود را برای آن ها بگذارید.

 

معمولا دروس عمومی که در طول دوران دبیرستان خوانده اید مانند عربی، زبان، ادبیات وغیره در کنکور زبان نقش مهمی را ایفا می کنند و شما با کمی تلاش و وقت گذاشتن برای این دروس می توانید موفقیت زیادی را به دست آورید.

 

زیرشاخه های زبان نیز شامل، معلمی، مترجمی، ادبیات زبان وغیره می شود که باید پس از اعلام نتایج بهترین انتخاب را با توجه به علاقه ای که دارید و با کمک یک مشاور تحصیلی با تجربه داشته باشید. توجه کنید که شما با مشاهده کارنامه های سال های قبل و تخمین رتبه های آن ها می توانید هدف خود را برای قبولی در دانشگاه مورد نظرتان پیدا کنید. برای مثال اگر دوست دارید که در دانشگاه تهران قبول شوید، باید بدانید که با چه رتبه ای شانس قبولی در آن جا را خواهید داشت و تلاش خود را برای رسیدن به ان رتبه انجام دهید.

 

چگونه قبل از کنکور از سطح علمی خود آگاه شویم؟

 

این روزها موسسه های بسیاری وجود دارند که با برگزاری آزمون های آزمایشی می توانند سطح علمی شما را تا حدود زیادی تخمین بزنند. شرکت در این آزمون ها به شما کمک می کند که بدانید در چه سطحی هستید و چه اندازه نیاز به افزایش بار علمی خود دارید.

 

با شرکت در این آزمون ها و بردن کارنامه خود نزد مشاور تحصیلی به راحتی می توانید رتبه احتمالی خود را تخمین بزنید. تخمین رتبه کنکور زبان نیز با این درصد ها قابل حدس است و در صورت نیاز مشاور می تواند به شما در برنامه ریزی درسی کمک کند.

 

برای آنکه بتوانید در رشته تحصیلی دلخواه خود تحصیل کنید و به هدفتان برسید این آزمون ها و تخمین های احتمالی را جدی بگیرید. بسیاری از افراد تنها با همین تخمین ها توانسته اند برنامه درستی برای خود داشته باشند و تلاششان را بیشتر کنند.

 

کنکور زبان چند زیر گروه دارد؟

 

همانطور که می دانید همه رشته های کمور دارای زیر گروه هایی هستند که شما باید قبل از کنکور از آن ها آگاهی داشته باشید. این آگاهی باعث می شود که منابع درستی را برای مطالعه انتخاب کنید و وقت، انرژی و هزینه خود را هدر ندهید.

 

اگر درباره زیرگروه های زبان چیزی نمی دانید، تنها کافی است که با یک مشاور تحصیلی با تجربه مشورت کنید. این مشاور می تواند سرنوشت شما را با یک تخمین رتبه کنکور زبان ساده از این رو به آن رو کند و شرایط برای مطالعه شما راحت تر شود.

 

بنابراین به دلیل اهمیت بالای کنکور و شناخت زیرگروه های هر رشته انتخاب یک مشاور خوب را در برنامه خود قرار دهید و به توصیه های او درباره مطالعه، منابع درسی و غیره گوش دهید. این مسئله باعث می شود که راه های موفقیت برایتان هموار شود و راحت تر به هدفی که دارید دست پیدا کنید.

 

برنامه ای دقیق با فاروس طاها

 

همانطور که گفته شد شناخت زیرگروه های هر رشته و تخمین رتبه شما اهمیت بسیاری دارو مشاورین با تجربه ما در فاروس طاها به راحتی می توانند شما را در مسیر پر پیچ و خم کنکور که باید آن را با موفقیت پشت سر بگذارید، کمک کنند.

 

برای دریافت جلسه مشاوره رایگان و آگاهی از پکیج تضمینی کنکور تجربی با فاروس طاها تماس بگیرید

 

سوالات متداول

 

آیا نمی توانیم تخمین رتبه را خودمان انجام دهیم؟

این  روز ها برنامه های تخمین رتبه زیادی در اینترنت وجود دارد که به راحتی می توانید از آن ها استفاده کنید، اما این برنامه ها تنها چند عدد و ارقام به شما نشان می دهند و نمی توانند راهنمایی لازم را داشته باشند.

چگونه کنکور زبان را با موفقیت پشت سر بگذاریم؟

شناخت منابع مطالعاتی و تعیین هدف برای قبولی در یک دانشگاه خاص می تواند به شما انگیزه کافی را برای رسیدن به موفقیت بدهد. شما با شناخت منابع درست مطالعاتی می توانید بازدهی بیشتری از دروس مطالعاتی خود داشته باشید بدون اینکه وقت و هزینه خود را برای دروس اشتباه هدر بدهید.

برچسب ها