فاروس logo

بازگشایی مدارس در سال 1400

بازگشایی مدارس در سال 1400

بازگشایی مدارس در سال 1400

بازگشایی مدارس در سال 1400

  

آیا بازگشایی مدارس در سال 1400 امکان پذیر است؟ ترم تحصیلی جدید حضوری است یا مجازی؟

 

شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس در ابتدا نگرانی ها و بی انضباطی های آموزشی زیادی را در برنامه ریزی مدارس و درس های دانش آموزان ایجاد کرد. ولی با گذشت زمان و ارائه راه حل های مناسب توسط مسئولین آموزش و پرورش و همچنین، مدیران مدارس تا حدودی شرایط ایجاد شده قابل کنترل گردید. بازگشایی مدارس از آبان ماه با اطمینان از سلامت دانش آموزان آغاز می شود. همچنین، به تدریج گسترش می‌یابد. و حضور دانش آموزان و آموزش به روش‌های متنوع حضوری و غیرحضوری (ترکیبی) انجام می‌گیرد.

  

بازگشایی مدارس در سال 1400

 

وزیر آموزش و پرورش شروع سال تحصیلی مدارس را از اول مهرماه اعلام کرد. او همچنین گفت: سناریوهایی برای ورود دانش آموزان به مدرسه پیش بینی شده است، اگه محدودیتی اعمال نشود، دانش آموزان مطابق گذشته وارد مدرسه می شوند. در غیر این صورت، متناسب با محدودیت های اعمال شده در شهرهای مختلف، وضعیت های متفاوت تعریف می شود. حاجی میرزایی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش، حضور دانش آموزان را به گونه های مختلف تنظیم می کند تا دستورالعمل های بهداشتی هم رعایت شود.

 

به علاوه، در جلسه امروز 29 مرداد 1400 سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، با روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد کردند. ابتدا تمام شرایط و زیرساخت‌های بهداشتی ضروری تامین شوند. نظیر تامین استانداردهای مطلوب سرویس‌های بهداشتی در مدارس، ایجاد امکان رعایت حداقل تراکم در کلاس‌های درس، تهویه کلاس‌ها، واکسیناسیون معلمان و کادر اداری. به علاوه، واکسیناسیون دانش‌آموزان و در صورت تامین واکسن، واکسینه کردن آن دسته از دانش‌آموزان که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، انجام شود. و سپس درباره دایر شدن حضوری کلاس‌های درس تصمیم‌گیری شود.

  

واکسیناسیون معلمان پیش از بازگشایی مدارس در سال 1400

 

حاجی میرزایی گفت: واکسیناسیون معلمان و فرهنگیان یکی از پیش نیازهای بازگشایی مدارس است که با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا، از مرداد ماه شروع می شود. وزیر آموزش و پرورش در مورد واکسیناسیون دانش آموزان، اظهار داشت: تاکنون مصوبه ای برای افراد زیر ۱۸ سال نبوده است. اگر مجموعه متولیان وزارت بهداشت کشور به این نتیجه برسند که دانش آموزان هم باید واکسینه شوند، تدابیر لازم پیش بینی خواهد شد. او با بیان اینکه بازگشایی مدارس اصل مورد تاکید است. ادامه داد: در کنار این اصل مهم، محافظت از سلامت دانش آموزان و رعایت دستورالعمل های ابلاغ شده وزارت بهداشت هم مورد تاکید است.

 

وزارت آموزش و پرورش بنا را بر آموزش حضوری در مهرماه گذاشته است. همچنین، تا آن زمان باید شرایط عمومی کرونا در کشور برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی سنجیده شود. وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر رعایت فاصله گذاری اجتماعی تا مهرماه همچنان توصیه شود، کلاس ها را باید به صورت نوبتی برگزار کنیم. اما تاکید بر این است که با وجود مقررات، دانش آموزان یک روز به صورت محدود در مدارس حضور یابند؛ چرا که قطع ارتباط با مدرسه موجب پیامدهای سنگین اجتماعی، روانی، جسمانی و روحی شده است. حاجی میرزایی عنوان کرد: بخش مهمی از بلوغ اجتماعی دانش آموزان در تعامل با یکدیگر صورت می گیرد. همچنین، دور بودن بیش از یک و نیم سال از محیط آموزش، مشکلاتی ایجاد کرده است.

  

جان مهم‌تر از درس است

 

برخی از دانش‌آموزان از حضوری شدن مدارس استقبال نکردند و آن را خطری برای جان خود و خانواده‌ها می‌دانند. چرا با ما مثل یک کالا رفتار می‌کنند؟ دانش‌آموز سال یازدهم هستم و در شرایط بسیار سختی برای کلاس‌ها و درس خواندن قرار دارم. اما این صحبت که اطرافیان باید واکسینه شوند نه دانش‌آموزان، یک حرف بی‌اساس است. چون کرونای دلتا هیچ گونه محدودیت برای گرفتن جان مردم ندارد. حاضرم درس و آموزشم دچار مشکل شود ولی جانم را از دست ندهم.

 

من امسال باید کلاس هشتم را بخوانم. خواهش من از آموزش و پرورش و همچنین، ستاد ملی مبارزه با کرونا این است که لطفا مدارس را حضوری نکنید. درست است که مدارس به صورت مجازی دشوار است که شامل سرعت ضعیف اینترنت، نامفهوم بودن تدریس‌ها و… می‌شود. ولی تصمیم عاقلانه‌ای نیست که به مدرسه برویم. از به نظر من بی‌سواد بمانی بهتر از این است که آموزش حضوری شود و اتفاقی برای کسی بیفتد.

  

مدارس را حضوری کنید

 

برخی از دانش‌آموزان از تصمیم بازگشایی مدارس استقبال کردند. آنها می‌گویند نداشتن امکانات و ضعیف بودن اینترنت باعث عقب ماندن آنها از یادگیری شده است. ما نمی‌توانیم درس‌هایمان را آنلاین ادامه دهیم. انشالله که مدارس باز شود. اینترنت ضعیف است، یک روز هستیم یک روز نیستیم. فقط کاش مدارس زودتر باز شود. مدرسه حضوری باشد، بهتر است. چون اگر سر کلاس باشی مجبور هستی درس را بخوانی یا بنویسی یا شعر چیزی را حفظ کنی. ولی مجازی به هیچ کار مجبور نیستی و حتی درس های را که می دهند یاد نمی گیری. مدرسه را حضوری کنید. با گوشی هیچی نمی‌فهمیم، چشممان هم ضعیف شده است. یک روز می‌گویید حضوری است و یک روز غیرحضوری. دیگر خسته شدیم...

  

نحوه بازگشایی مدارس تهران به چه صورت است

 

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. گفت: همچنین استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

⚪️ وضعیت سفید

 

حضوری: حضور تمام وقت در مدرسه مطابق برنامه درسی مجازی. استفاده از ظرفیت شبکه ها برای فعالیت های آموزشی مکمل.

  

🌕 وضعیت زرد

 

حضوری: 2 یا ۳ روز آموزش حضوری در مدرسه برای هر دانش آموز. مجازی: برای دوره ابتدایی سایر روزهای هفته برای متوسطه یک تا دو روز در هفته.

  

🔴 وضعیت قرمز

 

کاملاً غیر حضوری: با استفاده از ظرفیت شبکه شاد تلویزیون بسته های آموزشی و سایر روش های پیش بینی شده است.

 

سخنگوی آموزش و پرورش تهران اظهار داشته است:

 

چنانچه تا زمان آغاز سال تحصیلی (۱۵ شهریورماه) تهران در وضعیت قرمز به سر برد. همه کلاسها در تمامی پایه های تحصیلی تا اطلاع ثانوی به صورت غیرحضوری یا مجازی برگزار خواهد شد. یعنی مدارس باز نمی شوند. البته در مورد کلاس اولی ها استثنائاتی لحاظ شده است. دانش آموزان پایه اول به دلیل اینکه سال اول ورود به مدرسه را در پیش دارند، لازم است ارتباطی عاطفی با معلم خود برقرار کنند. لذا ممکن است در یکی دو هفته اول سال تحصیلی با رعایت پروتکل های بهداشتی به مدرسه بروند؛ تا این ارتباط هرچه بهتر برقرار شود.

 

همانطور که مشاهده می کنید در مناطقی که وضعیت قرمز دارند مدارس به صورت غیرحضوری برگزار می‌شوند. ولی ممکن است وضعیت شهرها تغییر کند. از همین رو، به شما عزیزان توصیه می کنیم جهت اطلاع از وضعیت برگزاری مدارس با موسسه فاروس طاها از طریق شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

 

شماره تماس موسسه فاروس طاها = 09120981385

برچسب ها