فاروس logo

ثبت نام کنکور 1401 – 1402

ثبت نام کنکور 1401 – 1402

ثبت نام کنکور 1401 – 1402

ثبت نام کنکور 1401 – 1402

اگر متقاضی شرکت در آزمون سراسری رشته تجربی هستید، حتماً شرایط عمومی، اختصاصی و همچنین موضوعات مربوط به تاثیر معدل در تراز و رتبه را در فاروس طاها مطالعه کنید و درصورتی‌که با پرسشی مواجه شدید، از طریق پیامک به شماره 09120981385 با مشاور  ارشد ما جناب آقای دکتر امیرطاها عباسی کمک بگیرید.

روش 24 گام تنها روش تضمینی در کشور جهت قبولی پزشکی، قبولی در دندان پزشکی و قبولی داروسازی و همچنین رتبه‌های برتر ریاضی فیزیک در دانشگاه‌های تراز اول کشور

ثبت نام کنکور 1401 – 1402

ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و به صورت اینترنتی انجام می شود. علاقه مندان به شرکت در کنکور سراسری 1402 باید پیش از تکمیل مراحل ثبت نام خود در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، ابتدا دفترچه راهنما را به طور کامل مطالعه کنند تا از جزئیات این آزمون مطلع گردند و سپس برای تکمیل مراحل ثبت نام خود اقدام نمایند. در کنکور سراسری آینده  ، ثبت نام نوبت اول بهمن ماه در آبان ماه سال 1401 و نوبت دوم تیر ماه 1402 در فروردین ماه خواهد بود. 

اگر متقاضی شرکت در آزمون سراسری سال 1402 هستید، حتماً شرایط عمومی  ، اختصاصی و همچنین موضوعات مربوط به تاثیر معدل در تراز و رتبه را در فاروس طاها مطالعه کنید و درصورتی‌که با پرسشی مواجه شدید، از طریق پیامک به شماره 09120981385 با مشاور ارشد ما جناب آقای دکتر امیرطاها عباسی کمک بگیرید.

مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

هر ساله تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ فرصت مجددی در اختیار داوطلبان قرار می دهد تا چنانچه در مهلت‌های مقرر ، ثبت نام آزمون انجام نشده باشد، مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند. ولی بهتر است داوطلبان در زمان مناسب  ثبت نام خود را انجام داده و به امید روزهای پایانی نباشند. 

 

نوبت کنکور

زمان ثبت نام 

زمان برگزاری آزمون

کنکور بهمن ماه ۱۴۰۱

8 تا 14 آبان ماه ۱۴۰۱

و 30 دی 1401 29

کنکور تیر ماه ۱۴۰۲

15 الی 21 فروردین ماه 1402

و 15 تیر 140214

 

فرصت ویرایش اطلاعات در این بازه زمانی برای داوطلبان و تکمیل مدارک مورد نیاز وجود خواهد داشت .

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

کنکور سراسری برای ورود به رشته های با آزمون دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل دوره روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می گردد. علاقه مندان باید در تاریخ های اعلام شده، نسبت به ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ اقدام نمایند. 

در سال آینده شاهد برگزاری کنکور سراسری برای دو بار در سال هستیم که متقاضیان برای ثبت نام کنکور در نوبت اول این آزمون باید در آبان ماه و برای ثبت نام در نوبت دوم آن در فروردین ماه به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنند.

توصیه می شود که داوطلبان پیش از تکمیل مراحل ثبت نام خود در کنکور سراسری، ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ را مطالعه کنند تا از شرایط و مدارک لازم برای شرکت در این رقابت مطلع گردند. به دلیل تغییراتی که در روند ثبت نام و برگزاری کنکور سراسری ایجاد شده است، با مطالعه دفترچه راهنما پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت نمایند.

داوطلبان  کنکور درصورت قبولی می توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. لازم است بدانید، در سال های گذشته تمامی گروه های کنکور شامل چند زیرگروه بودند با توجه به مصوبات جدید، تصمیم قطعی مبنی بر حذف تمامی زیر گروه های کنکور سراسری گرفته شده است. 

با فاروس طاها باشید تا ابعاد مختلف این تصمیم و تاثیر آن بر روند کنکور سال 1402 سبب موفقیت صد درصدی شما در رشته دلخواه گروه پزشکی گردد. 

حذف زیر گروه های کنکور تجربی 1402

از سال آینده یعنی 1402 زیرگروه های کنکور تجربی همانند دروس عمومی حذف خواهند شد که در پی آن روند تحلیل ضرایب و رتبه های کنکور نیز تغییر می کند. در سال های گذشته هر گروه شامل چند زیر گروه می شد و هر رشته دارای ضرایب متفاوتی بودند و متقاضیان جهت پذیرش در رشته دلخواه خود ، باید در زیر گروه مرتبط با آن رشته، رتبه قابل قبولی کسب می نمودند اما در سال جاری شاهد تغییر ات اساسی هستیم لذا برای هر داوطلب یک رتبه کلی در نظر گرفته می شود.

بودجه بندی کنکور تجربی 1402

مؤثرترین گام داوطلبین جهت قبولی در کنکور سراسری تجربی آشنایی با بودجه بندی کنکور، است. عدم آگاهی از بودجه بندی موفقیت در این مسیر پر پیچ و خم را بسیار دشوار خواهد ساخت. 

در کنکور تجربی ، متقاضیان بی شمار در یک  رقابت سخت جهت کسب رتبه های برتر قرار می گیرند، لذا بودجه بندی دروس کمک شایانی به شما در امر تست زنی خواهد کرد. 

روش 24 گام تنها روش تضمینی در کشور جهت قبولی پزشکی، قبولی در دندان پزشکی و قبولی داروسازی و همچنین رتبه‌های برتر ریاضی فیزیک در دانشگاه‌های تراز اول کشور

اهمیت ضرایب دروس زیرگروه های کنکور تجربی 1402

مهم ترین و بهترین فایده دانستن ضرایب و رشته های هر زیر گروه ، مربوط به شناخت بهتر داوطلب نسبت به دروس اختصاصی است. 

متقاضیان می توانند بر اساس این ضرایب دروس مختلف را اولویت بندی کرده و یک برنامه ریزی درسی اصولی و دقیق را با کمک فاروس طاها اجرا نمایند. این آگاهی منجر به استفاده بهینه از وقت و انرژی متقاضیان خواهد شد. 

نکته : در سال آینده خبری از زیر گروه ها در کنکور نخواهد بود و همه دروس دارای اهمیتی یکسان می شوند.  بنابراین بر خلاف آنچه که در سال های گذشته رایج بود، هر داوطلب یک رتبه کلی به دست می آورد که معیار قبولی وی خواهد بود.

ضرایب دروس زیرگروه های مختلف رشته علوم تجربی 1402

رشته علوم تجربی دارای 5 زیرگروه است که هر کدام شامل چندین رشته هستند. علت این که رتبه داوطلبان در هر زیرگروه گوناگون است، تنها به ضرایب مربوط است چرا که برای هر درس ضریب متفاوتی در نظر گرفته می شود. این زیرگروه ها و ضرایب آن ها در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ارائه می گردند. هرچه درصد دروس ضریب دار یک زیرگروه بیشتر باشد، رتبه و شانس قبولی در رشته های آن زیرگروه بهتر خواهد بود. در جدول زیر نیز ضرایب و دروس مورد نظر گروه های تجربی ذکر شده است.

سری مقالات روش های صحیح مطالعه دروس رشته تجربی در 24 گام توسط فاروس طاها معرفی می گردد. شما می توانید گام اول را از لینک زیر دریافت نمایید.

رشته های ناب تحصیلی گروه کنکور تجربی 1402

پزشکی ، دکترای پیوسته بیوتکنولوژی ، دکترای عمومی دامپزشکی ، دندانپزشکی ، آموزش ابتدایی آموزش زیست شناسی، آموزش کودکان استثنایی ، تکنولوژی اتاق عمل ، تکنولوژی پزشکی هسته ای، بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها،  اعضای مصنوعی ، بهداشت مواد غذایی ، بهداشت و بازرسی گوشت و ... است. 

روش 24 گام تنها روش تضمینی در کشور جهت قبولی در پزشکی، قبولی در دندان پزشکی و قبولی داروسازی و همچنین رتبه‌های برتر ریاضی فیزیک در دانشگاه‌های تراز اول کشور

 

برچسب ها