فاروس logo

چرا باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم

چرا باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم

چرا باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم

چرا باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم

شما کنکوری ها آیا به این فکر کرده اید که چرا باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم؟ برای مرور کردن در دوران جمع بندی بهتر است آزمون کار کنیم و یا درس نامه ها را مطالعه کنیم؟

ترجیح اکثر دانش آموزان و داوطلب های کنکور سراسری این است که برای زمان های مرور کردن و جمع بندی خود از درس نامه ها و نکات نوشته شده و خلاصه برداری خود استفاده کنند و شرکت در آزمون های آنلاین شاید نوعی وقت تلف کردند بدانند که فایده ای برای آن ها ندارد، اما در ادامه مقاله به این موضوع می خواهیم بپردازیم که در آزمون های آزمایشی شرکت کردند چه فایده های می تواند برای دانش آموزان کنکوری داشته باشد.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

دلایل این که چرا باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم؟

1- استفاده درست و بهینه از زمان

یکی از دلایل این که چرا باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم، پاسخش این است که می توانید یک مرور و جمع بندی درست و بهینه داشته باشید. و این مرور کردن شما می تواند بسیار هدفمند باشد . به عنوان مثال دانش آموزی که می خواهد یک مبحثی را از درس زیست بخواند اگر با درس نامه خودش پیش برود امکان این که دچار وسواس مطالعاتی بشود زیاد است.

یعنی هر برگردید و دوباره مرور کنید، اما اگر دانش آموزی برای مرور و دوره کردن از آزمون ها استفاده کند و با توجه به سر فصل آزمون ها پیش برود این موارد وسواس مطالعاتی را دیگر نخواهد داشت، زیرا با توجه به نتیجه ی آزمونی که دریافت می کند می تواند به نقاط ضعف خود پی برود و وقت بیشتری را دانش آموز برای آن مباحث بگذارد.

2- به چالش کشیده شدن دانش آموز

یکی ردیگر از دلایل چرا باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم در به چالش کشیدن دانش آموزان است. زمانی که دانش آموز فقط دارد این دوران جمع بندی و مرور خود را از طریق خواندن درس نامه ها و کتاب ها انجام می دهد نمی تواند میزان سطح یادگیری خود را نیز همزمان بسنجد، اما زمانی که دانش آموزی در آزمون های آزمایشی یا همان آزمون آنلاین کنکور شرکت می کند به راحتی می تواند میزان سطح یادگیری خود را بسنجد و بهتر می تواند شرایط آزمون را درک کند.

خوب دیگری که این به چالش کشیدن دانش آموز با استفاده از آزمون های آزمایشی دارد. این است که تمرین بیشتری می تواند دانش آموز بکند تا در سر جلسه آزمون مباحث مختلف درسی را تحلیل کند.

همان طوری که می دانید سوال های هر درس از سه پایه تحصیلی متوسطه دوم طراحی می شود. پس ذهن برای این که تمرین بیشتری داشته باشد بهتر است که دانش آموز در این آزمون ها شرکت کند.

پزشکی، قبولی در دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

3- یادگرفتن مهارت های آزمون

هر چقدر که دانش آموزان بتوانند خود را در شرایطی قرار بدهند مانند شرایط کنکور سراسری بهتر می توانند مهارت آزمون دادن را بیاموزند.

در سر جلسه آزمون باید دانش آموزان مواردی را مدیریت کنند. از جمله این موارد مدیریت کردن زمان است که اگر دانش آموز نتواند به درستی زمان خود را مدیریت کند. پاسخ دادن به تمامی سوال ها برای آن دانش آموز امکان پذیر نخواهد بود.

همچنین یکی از مواردی که بهتر است هر دانش آموزی آن را به بهترین شیوه بیاموزد. مدیریت استرس و اضطراب است. داشتن استرس و اضطراب در زمان آزمون کنکور سراسری باعث می شود که دانش آموزان کنکوری نتوانند به درستی مباحث درسی را به یاد بیاورند و با استفاده از این اطلاعاتی که دارند پاسخ صحیح را برای سوالات کنکور انتخاب کنند. همچنین استرس داشتن باعث می شود که در مدیریت زمان خود نیز دچار مشکل بشوید.

4- یادگیری نکات تستی جدید

هر چقدر که دانش آموزان بتوانند تست کار بکنند بهتر می توانند بر سوال های تستی کنکور مسلط باشند. با تست کار کردن است که می توانید تکنیک ها و روش های تست زنی را بیاموزید.

همچنین تنها با خواندن درس نامه ها و منابع اصلی نمی توانید نکات تستی را پیدا کنید. باید به خوبی تست کار کنید، انقدر باید دانش آموزان کنکور تست کار کنند که بتوانند به تسلطی برسند که با نگاه کردن به سؤالات در کم ترین زمان پاسخ صحیح آن سوال را پاسخ بدهد.

قبولی در پزشکی، دندان پزشکی، قبولی داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن : 09120981385

برچسب ها