فاروس logo

ثبت نام کنکور سراسری 1401

ثبت نام کنکور سراسری 1401

ثبت نام کنکور سراسری 1401

ثبت نام کنکور سراسری 1401

 

ثبت نام کنکور سراسری چگونه انجام می پذیر؟ آیا در رابطه با ثبت نام اولیه کنکور سراسری آگاهی دارید؟ برای ثبت نام کنکور سراسری به چه مدارکی نیاز است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا در رابطه با ثبت نام کنکور سراسری به هر آنچه که نیاز دارید بپردازیم.

زمان ثبت نام اولیه کنکور سراسری

 

آیا از تاریخ ثبت نام اولیه کنکور سراسری اطلاع دارید؟ زمان ثبت نام اولیه کنکور سراسری در بهمن ماه هر سال اعلام می شود. داوطلبین باید با مدارک لازم جهت ثبت نام از منزل یا کافی نت اقدام به تکمیل فرم ثبت نامی خود کنند. معمولا مدتی پس از اتمام تاریخ ثبت نام اولیه نیز هر ساله مدتی برای ثبت نام جاماندگان تمدید می شود. اطلاع رسانی نیز از طریق رسانه ها صورت می گیرد. بنابراین شما می توانید از طریق مطالعه دفترچه کنکور سراسری اطلاعیه ها در خصوص زمان برگزاری آزمون نهایی و سایر موارد از سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام کنید.

 

مدارک لازم جهت ثبت نام کنکور سراسری

 

مدارک لازم جهت ثبت نام در کنکور سراسری شامل موارد زیر می شود:

برای تکمیل مراحل ثبت نام باید کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام قدیم ، کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم برای داوطلبان نظام جدید ، معدل کل و معدل کتبی دیپلم را دارا باشید. در این صورت می توانید ثبت نام اولیه کنکور سراسری را با موفقیت انجام دهید.

 

مراحل ثبت نام کنکور سراسری

ابتدا باید به سایت سازمان سنجش وارد شده و از منوی سمت راست گزینه سراسری را که به رنگ قرمز است انتخاب کنند. در مرحله دوم بر روی ثبت نام کنکور سراسری 1401 کلیک کنید. پس از آن نکات ذکرشده در سایت را به دقت مطالعه کرده و در این مرحله باید سریال خریداری شده جهت شرکت در آزمون سراسری را به همراه کد امنیتی را وارد کنیددر یان مرحله باید نظام آموزشی خود را وارد کنید. در مرحله بعد کد سوابق تحصیلی و کد دانش آموزی دیپلم خود را وارد کنید. در این مرحله باید عکس خود را با فرمت JPG بارگزاری کنید. در نهایت می توانید فرم اینترنتی ثبت نام را مشاهده کنید. اطلاعات فردی و تحصیلی خواسته شده را در قسمت های مربوط وارد کرده و بعد از آن بر روی گزینه "تایید و ادامه" کلیک کنید تا شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام را از سیستم دریافت کنید. این دو کد را تا زمان دریافت نتایج نهایی آزمون سراسری نگهداری کنید. به این ترتیب شما مراحل ثبت نا اولیه را تکمیل کرده اید.

 

در کدام گروه های آزمایشی در کنکور سراسری می توان به صورت همزمان ثبت نام کرد؟

 

داوطلبین گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی و علوم انسانی باید در آن رشته تحصیل کرده باشند. به این منظور که داوطلبین این رشته حتی اگر قرار است داوطلب شرکت در گروه آزمایشی دیگری هم شوند، باید در دوران دبیرستان رشته خود را تغییر دهند و در آن رشته تحصیل کنند. اما داوطلبین رشته های دبیرستانی (ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی) میتوانند علاوه بر شرکت در این رشته ها در یکی از گروه های آزمایشی هنر و یا زبان ثبت نام و شرکت کنند. برای این کار کافی است در فرم ثبت نام رشته فرعی دوم را انتخاب کنند. به رشته های زبان و هنر رشته های شناور می گویند. اما در اینجا این سوال پیش میاید که آیا می توان به صورت همزمان در دو رشته دانشگاهی تحصیل کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت در حال حاضر امکان تحصیل همزمان در دو دانشگاه روزانه وجود ندارد. اما این امر امکان پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله زیر را بخوانید:

 

تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاهی

خرید سریال ثبت نام شرکت در دانشگاه های غیر دولتی و غیر انتفاعی و پیام نور

 

اگر داوطلب شرکت در دانشگاه فوق هستید در هنگام ثبت نام باید تیک مربوط به شرکت در دانشگاه های غیر دولتی و غیر انتفاعی و پیام نور را بزنید. در غیر این صورت تنها می تواند دردانشگاه روزانه شبانه پردیس خوردگردان و رشته های متمرکز و نیمه متمرکز دفترچه انتخاب رشته همچنین دانشگاه فرهنگیان شرکت کنید. همچنن اگر مشمول سهمیه هستید حتما در هنگام ثبت نام اولیه کنکور سراسری ذکر کنید.

 

بیشتر بخوانید درباره: رتبه قبولی در رشته پزشکی با سهمیه ایثارگران

دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

پس از ثبت نام کنکور سراسری چند روز مانده تا کنکور کارت های ورود به جلسه برای داوطلبین کنکور صادر می شود. بر روی این کارت شماره داوطلبی هر داوطلب ذکر شده است. در این کارت اطلاعاتی نظیر اعطلاعات فردی داوطلبین ذکر شده. همچنین داوطلبین با استفاده از شماره داوطلبی می توانند محل نشستن خود را در سالن آزمون با راهنمایی ناظران پیدا کنند. همانطور که در بالاتر هم به این موضوع اشاره شد زمان صدور این کارت چند روز قبل از آزمون سراسری است و در صورت انتشار در این باب اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب ها


تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاهی

ثبت نام کنکور

زمان ثبت نام اولیه کنکور سراسری

تاریخ ثبت نام اولیه کنکور سراسری

ثبت نام کنکور سراسری 1401