فاروس logo

نظام وظیفه برای پشت کنکوری ها به چه صورت است؟ | فاروس طاها

نظام وظیفه برای پشت کنکوری ها به چه صورت است؟ | فاروس طاها

نظام وظیفه برای پشت کنکوری ها به چه صورت است؟ | فاروس طاها

نظام وظیفه برای پشت کنکوری ها به چه صورت است؟

 

 

آیا می دانید برای کنکور مجدد شرایط نظام وظیفه به چه صورت است؟ شرایط نظام وظیفه برای متقاضیان پسر در کنکور سراسری بسیار مهم است. آیا از کد های نظام وظیفه در کنکور سراسری اطلاع دارید؟ در این خصوص باید گفت چنانچه متقاضی پسر قبل از رود به 18 سالگی موفق به کسب مدرک پیش دانشگاهی خود شود و در آزمون سراسری شرکت کرده در دانشگاه قبول شود، مجاز به ادامه تحصیل است. اما چنانچه قبل از اخذ مدرک پیش دانشگاهی خود وارد 18 سالگی شود، باید خود را از طریف یکی از دفاتر پلیس + 10 برای اعزام به خدمت معرفی کند تا غیبت نخورد.

 

شرایط نظام وظیفه برای کنکوری هایی که مشمول خدمت هستند به چه صورت است؟

 

شرایط معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها می تواند به سه حالت زیر نزدیک باشد:

 

  1. گواهی اشتغال به تحصیل می تواند از سوی اداره آموزش و پروش برای دانش آموز 18 ساله صلدر شود. در این صورت دانش آموز می تواند یکسال از خدمات آن استتفاده نماید.
  2. درصورت اعزام به خدمت آنم دسته از دانش آموزانی که در سنوات مجاز تحصیلی خود تحصیل را به اتمام می رسانند، می توانند بدون داشتن غیبت سربازی مراجعه کنند.
  3. داوطلبینی که در مدرسه به صورت پیوسته به تحصیل پرداخته اند، می توانند تا سن بیست سالگی از معافیت تحصیلی کنکوری ها بهره مند شوند

 

دقت کنید در صورت دریافت گواهی اشتغال به تحصیل این گواهی یکسال اعتبار دارد و بعد از یکسال متقاضی باید نسبت به تمدید آن اقدام کند.

 

شرایط نظام وظیفه برای کنکور مجدد به چه صورت است؟

 

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، معافیت تحصیلی برای کنکور مجدد به این صورت استکه دانش آموزانی که به صورت پیوسته تا بیست سالگی به تحصیل پرداخته اند، می توانند برای معافیت از کنکور تا 20 سالگی معاف شوند و حق تحصیل دارند. چنانچه در این زمان در دانشگاهی قبول شوند، می توانند از سنوات دانشگاه برای ادامه تحصیل استفاده کنند و برای آن ها غیبت لحاظ نمی شود. این رای بر اساس رای دیومان اداری کشور به وجود آمده است. به این علت که دانش آموزان ممکن است در سال اول به دلیل استرس و همراه بودن دروس دروه پیش داننشگاهی با کنکور قبول نشوند، سال دوم نیز حق تلاش برای قبولی در دانشگاه مورد نظر را دارند. همچنین برای اعلام نتایج نیز می توانند از سازمان نظام وظیفه درخواست تمدید اعزام برای شهریور ماه یا مهرماه داده رو از نتایج کنکور سراسری به صورت کامل مطلع شوند.

 

آیا خرید خدمت سربازی حقیقت دارد؟

 

شرایط خرید سربازی در سال های 1400 و 1401 هنوز مشخص نشده است. اما این طرح در سال های گذشته مختص به آن دسته از مشمولینی بود که بیش از 8 سال غیبت سربازی دارند. به این ترتیب می توانند باپرداخت مبلغی سربازی خود را بخرند. مراحل خرید سربازی به شرح زیر است:

 

 

شرایط نظام وظیفه برای پشت کنکوری ها به چه صورت است؟

بر اساس رای شورای دیوان عدالت پسران حق دارند تا 20 سالگی به تحصیل بپردازند. بنابراین می توانند تا 2 بار کنکور دهند و با درخواست وقت از سازمان نظام وظیفه تا شهریور و مهر از نتایج کنکور خود برای بار دوم مطلع شوند

در صورت قبولی در دانشگاه وضعیت نظام وظیفه به چه صورت است؟

در صورت قبولی در دانشگاه اگر بتوانید تا قبل از تمام شدن سنوات خود مدرک خود را دریافت کنید، می توانید بدون غیبت از نظام وظیفه به خدمت بروید

برچسب ها