فاروس logo

روش خواندن زیست برای کنکور | فاروس طاها

روش خواندن زیست برای کنکور | فاروس طاها

روش خواندن زیست برای کنکور | فاروس طاها

روش خواندن زیست برای کنکور

بهترین روش خواندن زیست برای کنکور کدام است؟ چطور این درس را بخوانیم که نتیجه بهتری بگیریم؟ چگونه زیست را صد بزنیم؟ چطور در این درس به یادگیری عمیق تری برسیم؟ در درس زیست با کدام روش مطالعه می توان از پس سوال های ترکیبی برآمد؟ این درس برای هر زیرگروه چه ضریبی دارد؟ چند ساعت در هفته باید خوانده شود؟ آیا باید هر روز بخوانیم؟ دوستان عزیز در این مقاله ما سعی داریم تا در رابطه با این سوالات صحبت کنیم. شما زیست را به چه صورت می خوانید و برنامه تان برای آن چیست؟ بچه ها اغلب این درس را غول کنکور تجربی می دانند. به نظر شما علت چیست؟ چرا با وجود این که برخی از دانش آموزان تسلط نسبی خوبی به آن دارند اما نمی توانند از پس آن برآیند. لطفا تا انتهای این صفحه همراه ما باشید تا چند نکته کلیدی را ببینید.

بهترین روش خواندن زیست برای کنکور

همانطور که در قسمت قبل نیز گفته شد اغلب دانش آموزان تصور می کنند که به این درس مسلط هستند اما نمی توانند نمره خوبی از آن کسب کنند. علت آن هم این است که داوطلب خود را مورد آزمون و چالش قرار نداده است تا کمبود های خود را بدانید و روی آن ها تمرکز کند. بچه ها قرار نیست که سوالات کنکور دقیقا مانند کتاب درسی شما باشد. چون در این تفاوت کسی که سطحی خوانده و کسی که واقعا مطالب را یاد گرفته است مشخص نمی شود. پس شما باید همیشه چند پله بالاتر از مطالب درسی خود پیش بروید. احتمال هر سوالی را داشته باشید. نه در این درس و نه در درس های دیگر هیچ سوالی خارج از کتاب درسی مطرح نمی شود. پس باید بهترین روش خواندن زیست برای کنکور را داشته باشید.

کدام روش خواندن زیست برای کنکور را انتخاب کنیم؟

کدام روش خواندن زیست برای کنکور را انتخاب کنیم؟ دوستان توجه کنید که بعضی از روش ها انحصاری هستند. یعنی هر دانش آموز باید با توجه به هوش ذاتی و سرعت یادگیری خود آن ها را انتخاب کند. اما برخی نیز به صورتی است که همه باید آن را رعایت کنند تا بهتر مطالب را بیاموزند. به طور مثال یکی از راه های مهم این است که شما به تمام مطالب کتاب درسی خود تسلط کامل داشته باشید. یعنی هر سوالی از شما پرسیده شود بتوانید آن را در زمان کوتاه پاسخ دهید. پس از آن باید ادبیات تست ها را بیاموزید. این کار هم با حل تست های کنکور سراسری سال های گذشته امکانپذیر است. گاهی برخی از سوالات خیلی راحت هستند و دانش آموز فقط به خاطر درست نخواندن صورت سوال در دام افتاده است. با تمرین و تکرار می توانید مهارت خود را بیشتر کنید.

خواندن زیست از صفر

خواندن زیست از صفر را چطور انجام دهیم؟ بچه ها اگر تا به امروز هم روش اشتباهی را پیش برده اید نگران نباشید. همیشه فرصتی برای شروع دوباره و موفقیت وجود دارد. می توانید بهترین روش ها را از فاروس طاها بیاموزید و سطح خود را ارتقا ببخشید. از همین حالا سبک درس خواندن خود را تغییر دهید و درس ها را کامل تر یاد بگیرید. باید بدانید که کدام مبحث را در چه زمانی بخوانید. در کدام ماه ها باید مطالب پایه را هم بخوانید( پایه دهم و یازدهم). روش درست این است که شما مطالب را به صورت داستان وار بخوانید. هر بخش را به دیگر بخش ها ربط دهید تا به خوبی در ذهن تان بماند. خلاصه های قسمت های قبل را هر چند وقت یک بار دوره ای کنید تا آن ها را فراموش نکنید. این کار ها را مرور انجام دهید.

روش مطالعه زیست رتبه های برتر ۱۴۰۰

برای آشنایی با روش مطالعه زیست رتبه های برتر ۱۴۰۰ با ما همراه باشید. یکی از روش ها معروف نفرات برتر کنکور حاشیه نویسی مطالب مهم است. در کنار کتاب درسی و یا کتاب های تست تان نکات مهم را یادداشت کنید تا در صورت نیاز به سرعت به آن ها دسترسی داشته باشید. همه افراد موفق در کنکور کتاب درسی خود را در سال کنکور چندین مرتبه مطالعه کرده اند. که این موضوع میزان اهمیت کتاب را نشان می دهد. باید برای این درس خوب وقت بگذارید. خصوصا برای رشته های پزشکی که این درس ضریب بالاتری هم دارد. هر روز یک الی دو ساعت این درس را بخوانید. این که شما یک روز 8 ساعت زیست بخوانید و تا هفته بعد دیگر این درس را نخوانید اصلا شیوه خوبی نیست. مطلبی که هر روز خوانده شود بیشتر در ذهن تان می ماند.

خواندن زیست در زمان کم

گاهی دانش آموزان در رابطه با خواندن زیست در زمان کم سوال می پرسند. این کار امکان پذیر است اما نمی توانید در مدت زمان کم انتظار درصد های 50 به بالا را داشته باشید. به این دلیل که بخشی از سختی های زیست برای مطالب می باشد بخش دیگر به علت تکنیک های تست زنی می باشد که دانش آموز باید یاد بگیرید. بهتر است که زیست را از همان ابتدا جدی بگیرید. از تابستان پیش از کنکور برای درس مذکور برنامه داشته باشید و با دقت مطالب را پیش ببرید. حتما از فیلم های آموزشی اساتید برجسته استفاده کنید تا نکات طلایی برای افزایش تراز و درصد خود را بیاموزید. اگر درست پیش بروید حتما نتیجه های خوبی خواهید گرفت.

قبولی تضمینی در کنکور پزشکی فاروس طاها

سه فاروس طاها با سال ها سابقه در زمینه قبولی کنکور سراسری برنامه ریزی خود را مبنی بر گام با پشتوانه سال ها سابقه به اتمام رسانده است. این برنامه شامل برنامه ریزی پایه دهم تا کنکور به همراه قوی ترین منابع آموزشی کشور، برنامه ریزی پایه یازدهم تا کنکور به همراه منابع و همینطور برنامه ریزی برای پایه دوازدهم و متقاضیان کنکور در کمتر از یکسال است.

این طرح با هدف کسب رتبه برتر در رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی به وجود آمده است. با انتخاب گام های برنامه ریزی فاروس از هر یک از منابع تحصیلی دیگر بی نیاز خواهید شد. همچنین می توانید با آزمون های مرحله به مرحله فاروس سطح خود را در پایان هرگام بسنجید و رتبه خود را ببینید.  برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافیست مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال فرمایید.

 

برچسب ها