فاروس logo

معرفی کامل رشته داروسازی | فاروس طاها

معرفی کامل رشته داروسازی | فاروس طاها

معرفی کامل رشته داروسازی | فاروس طاها

معرفی کامل رشته داروسازی

رشته داروسازی یکی از سه رشته پرطرفدار کنکور تجربی است که هرساله داوطلبان زیادی برای رسیدن به این رشته تلاش می کنند. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره رشته داروسازی در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی کامل از رشته داروسازی و نکاتی که باید بدانید

قبولی داروسازی در دانشگاه دولتی بسیار سخت است و اگر هدفتان رسیدن به این رشته است باید بسیار تلاش کنید. داروسازی همانطور که از اسمش مشخص است ارتباط بسیار نزدیکی با رشته پزشکی دارد و در واقع به تولید و ساخت دارو و تاثیر آن در بدن مربوط است.

داروسازی علمی در زمینه سلامت و درمان است و هدف آن کم کردن بیماری ها و سلامت کلی جامعه است. این رشته به شناخت ماده موثر بر بیماری و تبدیل آن به طریقی که برای مردم قابل استفاده باشد( قرص، شربت و یا امپول) می پردازد.

کیفیت دارو، نحوه استفاده و انتخاب مناسب دارو است که باعث بهبودی در بیمار میشود. تشخیص درست و مناسب این نکات وظیفه داروساز است که باید به اطلاع پزشک معالج برساند.

داروسازی جزو رشته های دکتری عمومی هست مثل پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی که دوره تحصیل ۶ ساله دارد. البته این رشته طرح اجباری دارد. اگر کسی شرایط زیر را داشته باشد میتواند شامل معافیت طرح اجباری شود.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

شرایط معافیت از طرح اجباری

11 رشته وجود دارد که طرج اجباری دارند اما با شرایطی خاص میتوان معافیت گرفت. در اینجا به طور خلاصه به بررسی این 10 شرط میپردازیم.

ضرایب رشته داروسازی

همانطور که مشخص است مهمترین دروس برای این زیررشته زیست و شیمی است. یعنی برای کسب رتبه خوب باید تراز بالایی در این دروس کسب کنید.

به ترتیب ریاضیات و دینی و در مرحله بعد فیزیک، عربی و زبان انگلیسی و در مرحله اخر زمین شناسی از اولویت کمتری برخوردارند

نکته ایی که باید به توجه شود این است که رشته های پزشکی و دندانپزشکی در زیرگروه 1 قرار دارند و ضریب درس زمین شناسی برای آن ها صفر است اما برای دارو سازی که در زیرگروه 2 قرار دارد درس زمین ضریب 1 دارد و در امتیاز نهایی داوطلبان اعمال می شود.

قبولی در پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

دانشگاه های دولتی برتر در رشته داروسازی

دانشگاههای علوم پزشکی تهران - مازندران - کرمان - کرمانشاه - مشهد - شیراز - اصفهان - تبریز و دانشگاه شهید بهشتی تهران از جمله دانشگاه های برتر دولتی کشور هستند.

دروس رشته داروسازی در دانشگاه

2سال اول دانشجویان به مطالعه دروس پایه و پیشنیازهای دروس تخصصی میپردازند. در این 2سال 22واحد دروس عمومی و 58 واحد دروس علوم پایه باید گذرانده شود. تعداد کل واحدهای درسی 211 واحد است.

 ادامه تحصیل در رشته داروسازی

پس از مدرک دکترای عمومی اگر معدل بالای 15 داشته باشید میتوانید در آزمون دوره تخصصی شرکت کنید. بعد از قبولی در آزمون بنا بر گرایش حدود 40 واحد در سطح عمومی و تخصصی باید گذرانده شود که پایان نامه تخصصی نیز جزوی از این 40 واحد است.

قبل از انتخاب پایان نامه دانشجو باید در آزمونی به نام جامع تخصصی شرکت کند که به شرط قبولی میتواند ادامه دهد. بعد از نوشتن پایان نامه و دفاع دانشجو میتواند مدرک دکتری(p.H.D) خود را دریافت کند.

آینده شغلی داروسازی در ایران

به طور کلی میتوان گفت آینده شغلی داروسازی در ایران خوب است.تعداد زیادی از فارغ التحصیلان رشته داروسازی در ایران به درآمد خوب و قابل قبولی میرسند.

فارغالتحصیلان این رشته میتوانند در کارخانه های داروسازی، نظارت بر ساخت و کیفیت داروی تولید شده ، بخش های ارایشی و بهداشتی و کارخانه های تولیدی آن ها مشغول بکار شوند.

همچنین میتوانند در بخش معاونت دارو و غذا، مدیریت بازرسی و سیاست‌گذاری‌های دارویی در مراکز دانشگاهی و پژوهشگاه ها فعالیت داشته باشند و یا بعد از کسب مجوزها اقدام به تاسیس داروخانه کنند. همچنین میتوانند با داشتن مجوز داروخانه بدون نیاز به حضور فیزیکی تمام وقت در داروخانه اقدام به کسب درامد کنند.

هزینه های رشته داروسازی در دانشگاه آزاد

در این قسمت میخواهیم اطلاعاتی درباره هزینه های رشته داروسازی صحبت کنیم. رشته های پزشکی و داروسازی از رشته های پرهزینه هستند.

دانشجویان میتوانند هم با شرکت در آزمون کنکور سراسری هم بدون شرکت در آزمون اقدام به ثبت نام در دانشگاه آزاد نمایند. از لحاظ هزینه دانشجویانی که در کنکور شرکت کردند و یا نکردند تفاوتی با یکدگیر ندارند و شهریه هر دو گروه طبق فرمول زیر محاسبه میشود.

این 3 عامل میزان شهریه هر ترم را مشخص میکند. اگر به طور میانگین هرترم 18 واحد توسط دانشجو اخذ شود میزان شهریه به صورت زیر خواهد بود:

دانشجویان در ابتدا باید این نکته را توجه کنند که برای 6 سال مبلغ بالایی برای شهریه باید پرداخت شود و اگر امکان پرداخت آن را دارند اقدام به ثبت نام در دانشگاه آزاد برای رشته داروسازی نمایند.

در آخر، موسسه کنکوری فاروس طاها که با چندین سال سابقه و به موفقیت رسیدن بیش از صدها دانش پذیر در کنکور برای کنکور سال 1402 این امکان را برای شما دبیرستانی ها و کنکوری ها فراهم ساخته است تا با استفاده از طرح 24 گام فاروس طاها، اپلیکیشن طراحی شده توسط این موسسه و آزمون آنلاین کنکور در این موسسه به راحتی در رشته داروسازی و سایر رشته ها به راحتی پذیرفته شوید.

پزشکی، قبولی در دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

برچسب ها