فاروس logo

ظرفیت پذیرش رشته پزشکی و درصدهای لازم در کنکور تجربی 1401

ظرفیت پذیرش رشته پزشکی و درصدهای لازم در کنکور تجربی 1401

ظرفیت پذیرش رشته پزشکی و درصدهای لازم در کنکور تجربی 1401

ظرفیت پذیرش رشته پزشکی و درصدهای لازم در کنکور تجربی 1401

درباره ظرفیت پذیرش رشته پزشکی و درصدهای لازم در کنکور تجربی 1401 در دانشگاه های مختلف چه می دانید؟ رشته پزشکی در دانشگاه های روزانه، پردیس خودگردان، آزاد، ظرفیت مازاد و ظرفیت پردیس خودگردان دانشگاه آزاد ارائه می شود. بیش ترین میزان ظرفیت مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی روزانه می باشد و بعد از آن دانشگاه پردیس خودگردان با حدود 600 نفر ظرفیت، در رتبه دوم قرار دارد.

با توجه به اینکه رشته پزشکی فقط در دانشگاه های مذکور ارائه می شود. یعنی هیچ یک از دانشگاه های پیام نور، غیرانتفاعی و علمی کاربردی این رشته را برگزار نمی کنند.

ظرفیت پذیرش پزشکی دانشگاه های کل کشور محدود است. پس داوطلبان با حداکثر رتبه 10 هراز کشوری (با در نظر گرفتن اینکه سایر رشته های پزشکی نیز ظرفیت دارند.

همچنین، تعدادی از داوطلبان زیر رتبه 10 هزار، به جز رشته پزشکی را انتخاب می کنند) شانس قبولی در پزشکی را دارند. در ادامه این مقاله فاروس طاها به بررسی جامع ظرفیت پذیرش رشته پزشکی می پردازیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

ظرفیت پذیرش رشته پزشکی و درصدهای لازم در کنکور تجربی 1401 در دانشگاه روزانه

حدود 50 دانشگاه علوم پزشکی رشته پزشکی را ارائه می دهند. که بیش ترین تعداد ظرفیت ظرفیت پذیرش رشته پزشکی و درصدهای لازم در کنکور تجربی 1401 ایران و تهران با 180 نفر ظرفیت می باشد. مجموع ظرفیت پزشکی دانشگاه های روزانه 3694 نفر است. که البته در این تعداد، ظرفیت پزشکی مناطق محروم محاسبه نشده است.

ظرفیت پزشکی کل کشور دانشگاه های روزانه

نام دانشگاه: تعداد ظرفیت

شما عزیزان می توانید هرگونه سوال و ابهام خود را در زمینه ظرفیت پذیرش تمامی رشته ها در دانشگاه های مختلف از مشاوران ارشد ما بپرسید. کارشناسان فاروس طاها تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان می باشند. پس همین حالا تماس بگیرید.

شماره تماس موسسه فاروس طاها برای تماس از سراسر کشور = 09120981385 ☎

ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی

بررسی ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی در سال 1400. در دوره های مختلف روزانه، شبانه، مناطق محروم، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پیام نور.

نشان می دهد که این ظرفیت ۵۴ هزار و ۲۷۸ نفر است. در سال 1401 نیز احتمالا دانشگاه ها مشابه سال های قبل دانشجو پذیرش خواهند کرد. بنابراین، در سه رشته پرطرفدار علوم پزشکی یعنی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نیز تغییر چندانی برای پذیرش نداریم.

ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی سال گذشته در دوره های مختلف: ۵۴ هزار و ۲۷۸ نفر

ظرفیت پذیرش رشته پزشکی و درصدهای لازم در کنکور تجربی 1401 در دوره روزانه در سال گذشته، ۳۵ هزار و ۸۶۱ نفر است. ظرفیت دوره نوبت دوم (شبانه) ۲ هزار و ۸۷۱ نفر. ظرفیت محروم (زلزله زده، سیل زده و سایر مصوبات) ۲۶۳ نفر. ظرفیت دانشگاه فرهنگیان (ویژه داوطلبان آزاد) ۴ هزار و ۲۷۸ نفر. ظرفیت دانشگاه ها و موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی ۷ هزار و ۴۳۳ نفر. و ظرفیت دانشگاه پیام نور ۳ هزار و ۵۷۲ نفر است.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

نکات مهم

در گروه علوم تجربی بخش عمده ای از ظرفیت، به رشته ها و دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص دارد. ظرفیت کل رشته های علوم پزشکی در سال گذشته، ۲۷ هزار و ۵۴۴ نفر بوده است. که از این میان ۲۲ هزار و ۷۸۲ نفر ظرفیت دوره های روزانه علوم پزشکی. و ۳ هزار و ۴۷۶ نفر ظرفیت دوره های شهریه پرداز علوم پزشکی است.

نکات مهم

ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی رشته پزشکی

ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی رشته پزشکی در سال گذشته در ادامه بیان شده است. رشته پزشکی به عنوان یکی از پرطرفدار ترین رشته های کنکور در کنکور سراسری سال گذشته، دارای ۵ هزار و ۸۶۱ نفر ظرفیت است که از این میان ۳ هزار و ۸۳۶ نفر ظرفیت دوره روزانه و ۱ هزار و ۱۹۴ ظرفیت دوره شهریه پرداز است. ظرفیت دانشگاه آزاد جدای از ظرفیت روزانه و شهریه پرداز ۶۵۱ نفر است.

نکات مهم ظرفیت پذیرش رشته پزشکی

قبولی تضمینی در کنکور پزشکی فاروس طاها

موسسه فاروس طاها >>> با سال ها سابقه و تخصص در زمینه قبولی کنکور تجربی برنامه ریزی اصولی خود را با پشتوانه سال ها تجربه به پایان رسانده است. این برنامه عبارت است از: برنامه ریزی پایه دهم تا کنکور به همراه بهترین و معتبرترین منابع آموزشی کشور، برنامه ریزی پایه یازدهم تا کنکور به همراه منابع جهت قبولی تضمینی در کنکور تجربی. به علاوه، برنامه ریزی برای پایه دوازدهم و داوطلبان کنکور در کمتر از یک سال است.

موفقیت تضمینی در کنکور سراسری >>> هدیه ای است از طرف ما به دوستان پرتلاشی که هدف شان را مهم و ارزشمند تلقی می کنند. همچنین، این طرح تضمینی موسسه فاروس طاها، با هدف کسب رتبه برتر در رشته های پرطرفدار تجربی از جمله: پزشکی، قبولی در دندان پزشکی و داروسازی شکل گرفته است.

با انتخاب گام های درست برنامه ریزی فاروس از هر یک از منابع کمک آموزشی دیگر بی نیاز می شوید. به علاوه، می توانید با آزمون آنلاین کنکور در موسسه فاروس طاها مرحله به مرحله سطح خود را در پایان هر گام بسنجید. به علاوه، رتبه خود را ببینید. بنابراین، جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه تنها کافی است، مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال کنید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله که در رابطه با ظرفیت پذیرش رشته پزشکی و درصدهای لازم در کنکور تجربی 1401 صحبت شد اطلاعات کامل و مفیدی را کسب کرده باشید، برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

برچسب ها