فاروس logo

سامانه پیش ثبت نام اینترنتی مدارس

سامانه پیش ثبت نام اینترنتی مدارس

سامانه پیش ثبت نام اینترنتی مدارس

سامانه پیش ثبت نام اینترنتی مدارس

  

به علت شیوع کرونا در تمامی استان های کشور ازدحام جمعیت میتواند بسیار خطرناک باشد. سازمان آموزش و پرورش به منظور کاهش شیوع کرونا ثبت نام حضوری در مدارس را لغو و سامانه پیش ثبت نام اینترنتی مدارس را جایگزین آن کرده است. با استفاده از این سایت دیگر نیازی به مراجعه حضوری به مدارس برای ثبت نام وجود ندارد و دانش آموزان، والدین و کادر آموزشی مدرسه کمتر در معرض تجمعات و بیماری کرونا قرار می گیرند. با مراجعه به این سایت به صورت غیرحضوری میتوانید به ثبت نام فرزند خود بپردازید. همچنین طبق اخباری که آموزش و پرورش منتشر کرده است از   20 مرداد ارتقای تمام دانش آموزان میان پایه به یک پایه بالاتر به صورت خودکار انجام و نهایی خواهد شد. ثبت نام تمامی دانش آموزان درهمه مقاطع تحصیلی به جز پایه اول ابتدایی برای سال تحصیلی 1400-1401 به صورت غیرحضوری و از طریق سایت مشخص شده آموزش و پرورش تحت عنوان پیش ثبت نام اینترنتی مدارس انجام میشود. این طرح برای کاهش تجمعات در مدارس، صرفه جویی در زمان و درهزینه و برای تسهیل کار انجام شده است.با توجه به اینکه بسیاری از والدین و دانش آموزان ممکن است اطلاعی از نحوه ثبت نام الکترونیکی نداشته باشند در ادامه به توضیح این مورد میپردازیم.

 

ثبت نام غیرحضوری و الکترونیکی مدارس از طریق سامانه پادا

 

ثبت نام غیرحضوری و الکترونیکی تمام دانش آموزان از طریق سامانه pada.medu.ir انجام میگیرد. دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی به جز دانش آموزان اول ابتدایی باید در زمان مشخص شده به این سایت مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. برای ثبت نام دانش آموزان اول ابتدایی والدین باید به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر مراجعه کرده و پس از تکمیل پرونده و مدارک، فرزند خود را ثبت نام کنند.

 

مدارک لازم برای ثبت نام اینترنتی

 

دانش آموزان برای تکمیل پرونده و اطلاعات خود باید از طریق سامانه سناد اقدام کنند. ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد به تفکیک مقطع تحصیلی است و اطلاعات آن ها در یکی از سامانه های سناد ابتدایی و سناد متوسطه ذخیره می شود. ثبت نام دانش آموزان پایه اولی نیزبه صورت حضوری است و والدین باید پس از مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت و گرفتن کارت سلامت به مدرسه مورد نظر خود رفته و شروع به ثبت نام نمایند.

 

زمان ثبت نام اینترنتی مدارس

 

زمان ثبت نام اینترنتی و غیرحضوری مدارس از طریق سایت آموزش و پرورش و سایت پادا اعلام گردد. دانش آموزان و والدین باید هوشیار بوده و در اولین فرصت شروع به ثبت نام در مدرسه مورد نظر خود نماینند. لازم به ذکر است که تا این لحظه بخش ثبت نام غیرحضوری سایت پادا در دسترس نیست. دانش آموزان میان پایه که امسال نیز در همان مدرسه پارسال خود یعنی سال 1399-1400 درس میخوانند نیازی به ثبت نام ندارند و به طور خودکار در 20مرداد ثبت نام آنها انجام خواهد شد. اما دانش آموزان میان پایه ایی که به دلایل مختلف مثلا تغییر محل سکونت میخواهند مدرسه خود را در سال تحصیلی جدید عوض کنند باید در زمان مقرر اقدام به ثبت نام اینترنتی نماینند.

 

ثبت نام دانش آموزان در سامانه نورون

 

اگر مدرسه مورد نظرتان در سامانه نورون حساب کاربری داشته باشد میتوانید با ورود به این سامانه و ثبت نام در آن از امکانات ان استفاده نمایید. دسترسی و استفاده از امکانات نورون به این موضوع بستگی دارد که معلمان  درهرمدرسه آموزش های خود را در سامانه noronapp.ir بارگذاری کرده باشند تا دانش اموزان بتوانند از آن استفاده کنند. به دلیل اینکه ممکن است بسیاری از والدین و دانش اموزان نحوه ثبت نام در سامانه نورون را ندانند در این قسمت گام به گام به آموزش ثبت نام میپردازیم.

 

 

نکته: کد پیگیری ارسال شده را باید تا پایان پیش ثبت نام نزد خود نگه دارید.

 

ثبت نام مدیران مدارس در سامانه نورون

 

مدیران مدارس برای ثبت نام در سامانه نورون باید اطلاعات کادر آموزشی و دانش آموزان مدرسه خود را به طور کامل وارد و ثبت نماینند.کلاس بندی و دروس ارائه شده نیز باید در سامانه وارد شود.

 

راهنمای ثبت نام مدیران در سامانه نورون

 

 

 امکانات سامانه نورون

 

امکانات سامانه نورون برای معلمان و دانش آموزان متفاوت است. برخی از امکاناتی که این سامانه در اختیار دانش آموزان قرار می دهد به شرح زیر است:

 

 

 

برچسب ها