فاروس logo

آیا واکسن کرونا برای دانش آموزان اجباری است؟

آیا واکسن کرونا برای دانش آموزان اجباری است؟

آیا واکسن کرونا برای دانش آموزان اجباری است؟

آیا واکسن کرونا برای دانش آموزان اجباری است؟

 

برای پاسخ به این سوال که آیا واکسن کرونا برای دانش آموزان اجباری است باید یک سیری موارد را در نظر گرفت. به طور مثال واکسیناسیون همگانی در داخل کشور به تازگی شروع شده است. در نتیجه کشور مدت زمان زیادی نیست که این طرح را به اجرا رسانده است. بنابراین نمی توان اجباری برای زدن واکسن کرونا چه برای دانش آموزان و چه برای دانشجویان قرار داد. در برخی کشور های دیگر نیز برای دانش آموزان اجباری در زدن واسکن کرونا قرار داده نشده است. در نتیجه همه افراد خود می توانند در زدن و یا نزدن این واکسن تصمیم بگیرند. در این مورد افراد با مشورت با خانواده خود می توانند تصمیم بگیرید. تا زمان صدور مجوز برای این امر رعایت فاصله گذاری اجتماعی را فراموش نکنیم.

 

واکسن کرونا برای دانش آموزان ابتدایی

 

واکسن کرونا برای دانش آموزان ابتدایی در حال حاضر هیچ مجوزی ندارد. وزارت بهداشت و درمان تا کنون برای افراد زیر 18 سال هیچ تاییدی برای زدن واکسن قرار نداده است. هنوز هیچ تصمیم جدی ای برای طرح واکسیناسیون دانش آموزان ابتدایی گرفته نشده است. اما چون تاکید بر آموزش حضوری است وزارت بهداشت و درمان باید یک سری پروتکل های جدید برای ورود بچه ها در مدارس صادر کند. با این حال هنوز تصمیمی جدی برای آموزش حضوری و یا مجازی گرفته نشده است. اکثر خانوده ها می خواهند بدانند که آیا واکسن کرونا برای دانش آموزان اجباری است یا خیر که هنوز مجوزی از طرف دولت برای این امر صادر نشده است. واکسن نورا با مطالعات انجام شده توانسته در مراحل تست خود موفق باشد و پس از گرفتن مجوز برای دانش آموزان تزریق خواهد شد.

 

 

واکسن کرونا دانش آموزان

 

واکسن کرونا برای دانش آموزان هنوز دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان نمی باشد. با این وجود واکسن نورا در مرحله تست انسانی خوب عمل کرده است و به محض مجوز برای دانش آموزان نیز استفاده می شود. این واکسن برای افراد از 12 تا 18 سال مناسب می باشد. واکسن کرونا دانش آموزان هیچ اجباری نداشته و کاملا با تصمیم و رضایت خانواده ها و شخص انجام می شود. نکته خیلی مهمی هم که در این مورد وجود دارد این است که همه واکسن ها فقط مجوز اضطراری دارند. به این منظور که کارآزمایی بالینی را طی نکرده اند. تا الان فقط طرح واکسیناسیون بر روی افراد بالای 18 سال انجام شده است. با این حال نظر قطعی هم در مورد مجازی بودن و یا حضوری بودن سال تحصیلی جدید وجود ندارد.

 

واکسن کرونا در ایران برای دانش آموزان

 

واکسن کرونا برای دانش آموزان هنوز مجوزی ندارد. اما تصمیم بر این است که پس از این که مجوز واکسن برای افراد زیر 18 سال داده شد ابتدا برای دانش آموزان تزریق شود. واکسن نورا طبق مطالعات انجام شده می تواند برای افراد این سن تزریق شود. برای واکسن دانش آموزان افرادی که بیماری زمینه ای دارند در اولویت هستند. مراحل پیشرفت تزریق واکسن کرونا تا الان به خوبی پیش رفته است و در آینده برای دانش آموزان نیز برنامه هایی وجود دارد. اما با وجود این هنوز در مورد آموزش مجازی و یا حضوری دانش آموزان در سال تحصیلی پیش رو نظر قطعی وجد ندارد. با رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک زنجیره انتقال کرونا را قطع کنیم. شست شوی مداوم دست ها و به همراه داشتن اسپری الکل هم فراموش نکنیم. تنها با رعایت پروتکل ها می توانیم از مبتلا شدن جلوگیری کنیم تا زمانی که واکسیناسیون کامل اجرا شود.

 

ثبت نام واکسن کرونا دانش آموزان

 

ثبت نام واکسن کرونا برای دانش آموران به علت نداشتن مجوز برای تزریق واکسب افراد زیر 18 سال هنوز آغاز نشده است. اما برای معلمان سامانه ثبت نامی وجود دارد. فرهنگیان عزیز می توانند با مراجعه به سایت salamat.gov.ir نسبت به نوبت دهی اقدام نمایند. پس از ثبت نام نوبت شما با توجه به رده سنی تعریف شده در سامانه برای شما پیامک خواهد شد. تزریق دوز دوم واکسن کرونا به ایت فرهنگیان از تاریخ 10 شهریور آغاز خواهد شد. دقت کنید تزرق واکسن به معنی نابودی ویروس منحوس کرونا نیست. حتی پس از تزریق واکسن حتما ماسک بزنید و فاصله اجتماعی را رعایت نمایید. با زدن واکسن احتمال مبتلا شدن به این ویروس کاهش می یابد اما به صفر نمی رسد.

 

واکسن کرونا برای دانش آموزان

 

واکسن کرونا برای دانش آموزان هنوز تزریق نشده است. اگر شما هم می خواهید بدانید که آیا واکسن کرونا برای دانش آموزان اجباری است باید بگوییم خیر. به دلیل این که اولا اجبار کردن این امر کاری انسانی نمی باشد. دلیل دیگر این که از طرف دولت هم مجوزی هنوز صادر نگردیده است. مورد مهم دیگر این که عوارض این واکسن هنوز به صورت قطعی معلوم نیست از این رو نمی توان آن را برای بچه ها استفاده کرد. بهتر است با رعایت پروتکل ها و فاصله اجتماعی اجازه ورود این واکسن را به بدن خود ندهیم. دانش آموزان ممکن است امسال هم آموزش مجازی داشته باشند بنابراین بهتر است از الان برنامه درسی منظمی برای خود داشته باشند. بدون برنامه ممکن است از دروس خود عقب مانده و در سال های آینده لطمه جدی ببینند. پس برنامه درسی را جدی بگیرید.

 

واکسن کرونا ایران

 

واکسن کرونا ایران چند ماهی است که به مرحله تزریق رسیده است. از چند ماه گذشته در ایران طرح واکسیناسیون با تخصیص رده سنی به انجام شده است. وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار واکسیناسیون اطلاع داده است.بر اساس آخرین آمار تا آخر مرداد 1400 مجموعاً ۱۶ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۳۳۱ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. تا امروز پنج میلیون و ۴۲۷ هزار و ۵۴۸ نفر دوز دوم واکسن را نیز تزریق کرده اند. مجموعا این تعداد مجموع دوزهای واکسن تزریق شده در کشور به شمار ۲۱ میلیون و ۸۰۵ هزار و ۸۷۹ مورد رسیده است. با برنامه زمانی مشخص این کار در حال انجام است. با این حال امیدواریم هر چه سریع تر این طرح برای دانش آموزان و دانشجویان نیز صورت بگیرد تا از آموزش های خود جا نمانند. اما تا آن زمان نسبت به برنامه زمانی درسی خود جدی تر باشید و درس ها را کم کم بخوانید.

 

قبولی تضمینی در کنکور پزشکی فاروس طاها

 

موسسه فاروس طاها با سال ها سابقه در زمینه قبولی کنکور سراسری برنامه ریزی خود را مبنی بر گام با پشتوانه سال ها سابقه به اتمام رسانده است. این برنامه شامل برنامه ریزی پایه دهم تا کنکور به همراه قوی ترین منابع آموزشی کشور، برنامه ریزی پایه یازدهم تا کنکور به همراه منابع و همینطور برنامه ریزی برای پایه دوازدهم و متقاضیان کنکور در کمتر از یکسال است.

 

این طرح با هدف کسب رتبه برتر در رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی به وجود آمده است. با انتخاب گام های برنامه ریزی فاروس از هر یک از منابع تحصیلی دیگر بی نیاز خواهید شد. همچنین می توانید با آزمون های مرحله به مرحله فاروس سطح خود را در پایان هرگام بسنجید و رتبه خود را ببینید.  برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافیست مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال فرمایید.

 

سوالات متداول

 

آیا وکسن کرونا برای دانش آموزان اجباری است؟

خبر هنوز مجوزی برای این امر صادر نشده است.

در کدام سامانه برای تزویق واکسن کرونا باید ثبت نام کنیم؟

برا مراجعه به سایت salamat.gov می توان برای نوبت دهی اقدام کرد.

برچسب ها