فاروس logo

روش مطالعه ریاضی کنکور تجربی

روش مطالعه ریاضی کنکور تجربی

روش مطالعه ریاضی کنکور تجربی

روش مطالعه ریاضی کنکور تجربی

در این مقاله فاروس طاها می خواهیم به بررسی روش مطالعه ریاضی کنکور تجربی بپردازیم. برنامه شما برای مطالعه این درس چیست؟ چقدر در آن قوی هستید و بر مطالب تسلط دارید؟ بچه های تجربی معمولا توجه زیادی به درس ریاضی ندارند.

خصوصا علاقه مندان به رشته های پزشکی که کم بودن ضریب آن را بهانه می کنند و وقت کافی برای آن نمی گذارند، اما به شما توصیه می کنیم که اگر موفقیت در کنکور برای شما مهم است، این اشتباه را نکنید. در هر هفته وقتی را هم برای این درس بگذارید و به حل تست های کنکور سراسری بپردازید.

ضمن این که ریاضی هم مانند زیست می تواند سوالات ترکیبی داشته باشد. از این رو باید قسمت های مختلف آن را به خوبی یاد گرفته باشید. پس از همان ابتدا برنامه ی ویژه ای را برای این درس قرار دهید. مطالب مهم را هم نکته برداری کنید.

همچنین، در ادامه این مقاله به بررسی بودجه بندی درس ریاضی می پردازیم. که البته مخصوص داوطلبین رشته تجربی و نظام جدید است. با استفاده از بودجه بندی ریاضی کنکور می توانید درس های خود را بر اساس اهمیت بودجه بندی کنید.

لازم به ذکر است این بودجه بندی برای نظام جدید ارائه می شود. چرا که دیگر کنکور نظام قدیم برگزار نشده و متقاضیانی که در سیستم نظام قدیم درس خوانده اند باید خود را با سیستم نظام جدید هماهنگ کنند.

پزشکی، دندان پزشکی، قبولی داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

تعداد سوالات ریاضی کنکور تجربی

با ما همراه باشید با تحلیل سوالات ریاضی کنکور تجربی. برای رشته تجربی هر سال 30 سوال ریاضی طرح می شود که داوطلبین باید در مدت زمان 47 دقیقه به آن پاسخ دهند. درس ریاضی برای بچه های تجربی از ضریب و اهمیت کم تری نسبت به زیست و شیمی برخوردار است.

همیشه دانش آموزان رشته تجربی از درس ریاضی گلایه می کنند و آن را درسی سخت می پندارند. درس ریاضی ممکن است در ابتدا کمی سخت و گنگ به نظر برسد اما اگر آن را بخوانید و برایش وقت بگذارید نتیجه خیلی خوبی در آن خواهید گرفت.

درس ریاضی تجربی نسبت به زیست سبک سوالات ساده تری دارد و تنوع چندانی در آن نیست. اما با توجه نادیده گفتن این درس توسط جمعیت کثیری از داوطلبین مطالعه آن می تواند سر نوشت شما را عوض کند.

بودجه بندی ریاضی کنکور تجربی 1401

در ادامه می توانید بودجه بندی درس ریاضی کنکور را به تفکیک هر مبحث ببینید. این جدول به شما اولویت بندی درس ریاضیات کنکور را نشان می دهد. بنابراین با استفاده از آن می توانید بفهمید از هر فصل ریاضی چند سوال در کنکور سراسری مطرح می شود.

همچنین، می توانید به تفکیک درصد، اهمیت آن را مورد بررسی قرار دهید. لازم به ذکر است ممکن است از مبحثی به طور جداگانه در کنکور سراسری سوال طرح نشود. بلکه آن را با مباحث دیگر به طور ادغام شده سوالا مطرح شود. و یا آن فصل پایه ای بای یادگیری دروس دیگر باشد. بودجه بندی کنکور تجربی 1401 در درس ریاضی به شما کمک می کند تا دقیق تر مطالعه کنید.

مباحث آسان ریاضی تجربی نظام جدید کدام است؟

قبولی در پزشکی، دندان پزشکی، قبولی داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

ترتیب مطالعه مباحث ریاضی تجربی نظام جدید

ترتیب مطالعه مباحث ریاضی تجربی نظام جدید را می خواهیم در این قسمت توضیح دهیم. مطالب آسان تر این درس در قسمت قبل گفته شد. ریاضی یک درسی است که تمامی مباحث آن مثل حلقه های یک زنجیر اند. برای حفظ این زنجیر باید همه به ترتیب به هم متصل باشند. یک نکته خیلی مهم برای مبحث مشتق و کاربرد آن است.

از این قسمت 5 سوال در کنکور سراسری هر سال طرح می شود. اشتباه اصلی در خواندن این مباحث توجه به بودجه بندی آن هاست. اما برای پاسخگویی به تست های این مبحث داوطلب باید بر روی معادله و نامعادله و تعین علامت مسلط باشد همچنین، برروی مبحث تابع. یعنی داوطلب که تابع و حل نامعادله بلد نباشد نمی‌تواند به سوالات درس ریاضی پاسخ دهد.

روش مطالعه ریاضی رتبه های برتر کنکور

امیرمهدی جودی (رتبه 37 منطقه 1 کنکور ریاضی 97) – درصد ریاضی کنکور: 81%

من برای مطالعه ریاضی کنکور ریاضی، ابتدا تست های کنکور را حل کردم. سپس سراغ تست های تالیفی آن مبحث می رفتم. بعد از حل تعدادی تست مشخص، تست های غلط و نکته دار را جدا و هایلایت می کردم و آن مبحث را دوره می کردم. با این روش مرور دروس کنکور، اشکالات خود را شناسایی می کردم و برای برطرف کردن آنها تلاش می کردم و از این نحوه خواندن ریاضی نتیجه قابل قبولی گرفتم.

   


  

سعید انصاری فرد (رتبه 4 ایثارگران کنکور تجربی 97) – درصد ریاضی کنکور: 90%

اولویت من در روش مطالعه ریاضی کنکور، ابتدا یادگیری عمیق مفاهیم و سپس تمرین زیاد تستی و تشریحی بود. برای مثال من حدود 2 یا 3 تا از بهترین کتاب های تست ریاضی کنکور را چند دور بررسی می کردم و به یک بار زدن تست ها اکتفا نمی کردم.

برای درس ریاضی توجه زیادی به جزوه دبیر خودم داشتم و درس هر روز را همان روز می خواندم. با این روش که جزوه هایم رو دوباره نویسی می کردم. تا مطمئن شوم تمرین های آن روز را کاملا یاد گرفتم.

چند ساعت در هفته ریاضی بخوانیم؟

قبلا هم گفتیم که ساعت مطالعه لازم برای هر درس به چند عامل بستگی دارد. مثلا اگر شما در یک درس خاص مثل ریاضی ضعیف تر از سایر دروس هستید باید وقت بیش تری روی درس ریاضی بگذارید. و اگر برعکس در درس خاصی مثل ریاضی خیلی قوی هستید و در عوض در یک یا دو درس دیگر خیلی ضعیف تر هستید.

قضیه برعکس می شود. اما برای یک دانش آموز یا فارغ التحصیل کنکوری، به عنوان مثال در رشته تجربی، که در دروس مختلف به یک اندازه ضعیف یا قوی است. حداقل ۱۲ درصد (یک هشتم) از ساعت مطالعه هفتگی باید صرف درس ریاضی شود.

همچنین، برای یک دانش آموز یا داوطلب کنکور ریاضی باید حدود ۳۰ درصد از کل ساعت مطالعه صرف درس ریاضیات شود. مثلا اگه یک داوطلب تجربی ۵۵ ساعت در هفته مطالعه دارد باید حداقل ۷ ساعتش را ریاضی بخواند.

جزوه ریاضی از پایه تا کنکور فاروس طاها

جزوه ریاضی از پایه تا کنکور!!! جزوه فاروس طاها برای همه درس های گروه آزمایشی تجربی با بهترین کیفیت. این جزوه که توسط همکاران تلاشگرمان به صورت مبحث به مبحث تهیه شده است. 100 زدن ریاضی کنکور تجربی برای قبولی در یکی از رشته های علوم پزشکی واقعا موثر است.

اگر به درصد میانگین نفرات برتر و بهترین قبولی های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نگاه کنید می بینید که درصد ریاضی شان کمتر از 50 نبوده است.

یعنی از 30 تست به 15 تست پاسخ درست داده اند. به جای اینکه با یک برنامه ی اصولی و حرفه ای ریاضی را از هم اکنون در برنامه ی درسی خود قرار دهید. از این درس تاثیر گذار بر قبولی بهترین رشته ها فرار نکنید و صورت مساله را پاک نکنید. اهمیت ریاضی در کنکور تجربی بسیار زیاد است.

☎️ جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن : 09120981385 ☎️

پزشکی، قبولی در دندان پزشکی، قبولی داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

برچسب ها