فاروس logo

راه های افزایش انگیزه برای درس خواندن

راه های افزایش انگیزه برای درس خواندن

راه های افزایش انگیزه برای درس خواندن

راه های افزایش انگیزه برای درس خواندن

 

در این مقاله می خواهیم راه های افزایش انگیزه برای درس خواندن را به شما آموزش دهیم. برای این که در کنکور سراسری بتوانید نتیجه ی بهتری بگیرید علاوه بر مشاوره، برنامه ریزی، کلاس کنکور و ... موارد این چنینی باید مطالعه با کیفیت داشته باشید. چه بسا اهمیت وقتی که خودتان برای درس خواندن می گذارید، از همه این ها بیشتر باشد. پس سعی کنید درس خواندن خود را حرفه ای و استاندارد انجام دهید. یکی از مهم ترین مواردی که در این زمینه به شما کمک می کند داشتن انگیزه است. برای این مهم معمولا بچه های خلاق خیلی موفق ترند. انگیزه و حس خوب همیشه اکتسابی نیست. گاهی هم باید خودتان برای خود آن را به وجود بیاورید. باید قوی باشید و با شکست های کوچک ناامید نشوید. نمی توان تضمین کرد که شما در همه آزمون های خود موفق عمل می کنید.

 

راه های افزایش انگیزه برای درس خواندن کنکور

 

از جمله راه های افزایش انگیزه برای درس خواندن کنکور این است که همیشه به هدف خود فکر کنید. هدف خود می تواند انگیزه مهمی برای شما باشد. متاسفانه بعضی از بچه ها در سال دوازدهم هستند اما هنوز نمی دانند که برای چه می خواهند در آزمون کنکور شرکت کنند. دوستان بدون هدف تلاش شما اصلا معنا پیدا نمی کند. هدف است که به شما انگیزه می دهد و با شما کمک می کند تا هر روز بهتر از قبل عمل کنید. راه مهم دیگر این است که هرگز خودتان را با دیگری مقایسه نکنید. همه افراد شرایط یکسانی ندارند. زمانی که شما خود را با بقیه مقایسه می کنید اضطراب می گیرید و برای هر مورد کوچکی به هم می ریزید. در نتیجه راندمان مطالعه شما کاهش پیدا می کند. تنها کسی که رقیب شماست و باید از او بهتر باشید، خودتان هستید.

 

انگیزشی برای درس خواندن

 

در قسمت قبل در رابطه با این که خودتان را کسی نسنجید گفتیم. حتما این سوال در ذهن شما مطرح شده است که دلیل این امر چیست؟ گاهی بچه ها تصور می کنند زمانی که خود را با دیگری مقایسه می کنند انرژی بیشتری می گیرند و بهتر درس می خوانند. دوستان عزیز توجه کنید این امر درستی نیست. چه در زمینه کنکور و چه در به طور کل در زندگی تان نباید خود را نسبت به بقیه در نظر بگیرید. شما فقط ظاهر امور بقیه را می دانید و به واقعیات آن واقف نیستید. گاهی بعضی از بچه ها چه در مدرسه و چه در کلاس های کنکور جو سازی می کنند و چیزهایی می کنند که اصلا واقعیت ندارد. این موارد می تواند باعث استرس شما شوند. از این افراد حتما دوری کنید. مصاحبه ی نفرات برتر کنکور را بخوانید و از روش های آن ها ایده بگیرید.

 

📌 به عنوان یک جمله انگیزشی برای درس خواندن در نظر داشته باشید که: هر انسانی آفریده اندیشه های روزانه خویش است. اگر انسان می خواهد دگرگونی در زندگی اش روی دهد ، باید از دل و جان آغاز کند تا اندیشه ها و احساسات، شخص را تحت تاثیر قرار دهد و دگرگون سازد. "رالف والدوامرسون"📌

 

انگیزه برای شروع درس خواندن

 

همانطور که گفته شد بهترین انگیزه برای شروع درس خواندن، اهداف تان است. دوستان توجه کنید که شما در آینده شما بابت کارهایی که نکرده اید بیشتر حسرت خواهید خورد تا کارهایی که انجام داده اید🙄. پس همین الآن کاری کنید. مهم نیست تا به الآن چه اتفاقی افتاه است. از همین لحظه شروع کنید و ناامید نباشید. امروز شروع کنید که فردا دیر است. می توانید با یک مشاور صحبت کنید و از او بخواهید تا برای شما برنامه ریزی کند. فاروس طاها بهترین گزینه برای شماست. هر هدفی که دارید برای خود یادداشت کنید و مطمئن باشید که هر آنچه که بنویسید حتما اتفاق خواهد افتاد. فراموش نکنید که از دست دادن امید آفت اهداف شماست. پس با قدرت پیش بروید و در این راه انظار شکست های کوچک را هم داشته باشید. از هر شکست درس بگیرید و هر کدام را مقدمه پیروزی بدانید.

 

 

راه های افزایش انگیزه برای مطالعه

 

در این مقاله تعدادی از راه های افزایش انگیزه برای مطالعه را به شما گفتیم. انگیزه شما چیست؟ چقدر به هدف خود فکر می کنید؟ آیا هدف خود را مشخص کرده اید؟ اگر هنوز نمی دانید که در آینده به کدام سمت و سو بروید توصیه می کنیم که حتما با یک مشاور صحبت کنید تا به کمک ایشان علایق و استعدادهای خود را دریابید. هر چقدر آینده برای شما روشن تر باشد، بهتر می توانید برای آن برنامه ریزی کنید. در انتهای هر هفته دفتر برنامه ریزی خود را تحلیل کنید و در نظر بگیرید که چقدر به اهداف خود توانسته اید برسید. آیا تلاش تان از نظر خودتان رضایت بخش است؟ واقع بین باشید و ساعت مطالعاتی منطقی داشته باشید. نه روزی 3 ساعت درس خواندن برای کنکور مفید است و نه روزی 18 ساعت. این که درست رفتار کنید خود می تواند انگیزه ای برای رشد باشد.

 

 

انگیزه برای درس خواندن ندارم

 

گاهی دانش آموز به موسسه ما مراجعه می کند و می گوید که انگیزه برای درس خواندن ندارم. بچه ها ببینید. مهم ترین چیزی که باید بدانید این است که از گفتن جملاتی که بار منفی دارند بپرهیزید. از میان افراد مختلف هم همیشه کسانی که پرانرژی ترند و شما را به فعالیت وا می دارند برای دوستی برگزینید. این مطالب گفته شد تا بدانید عامل انگیزه چقدر درونی می باشد. مورد دیگر که می تواند به شما کمک کند ورزش کردن است. سال کنکور شما نباید این طور باشد که همش در یک نشسته باشید. فعالیت و تحرک هم برای سلامتی تان مفید است و هم برای افزایش انگیزه و اعتماد به نفس به شما کمک می کند. از این نکات ساده که به شما گفته می شود غفلت نکنید. تغییر را از همین امروز شروع کنید و برای موفقیت خود تلاش کنید.

 

 

قبولی تضمینی در کنکور پزشکی فاروس طاها

 

قبولی تضمینی در کنکور پزشکی فاروس طاها 🥰. بچه ها با ثبت نام در موسسه ما می توانید از طرح های تضمینی موفقیت در کنکور بهره ببرید. برای شرکت در آن می توانید با شماره 09120981385 تماس بگیرید و یا این که اطلاعات خود را به همین شماره واتسپ کنید. سابقه درخشان فاروس طاها در اعتبار ماست. با یک انتخاب درست می توانید نتیجه خیلی بهتری در این آزمون مهم بگیرید. پس همین حالا تصمیم خود را بگیرید و برای موفقیت خود یک برنامه ریزی ویژه داشته باشید. برخی از خدمات شگفت انگیز موسسه ما را در زیر خواهید دید:

 

 

در هنگام درس خواندن مدام تمرکز خود را از دست می دهم. چه کار کنم؟

سعی کنید ذهن خود را خالی نگه دارید. ضمن این که گرسنگی و یا سیری بیش از حد هم می تواند از تمرکز شما بکاهد. فراموش نکنید که حین درس خواندن حس خواب آلودگی نیز نداشته باشید.

بهترین راه افزایش انگیزه برای کنکور چیست؟

همانطور که گفته شد بهترین کار این است که شما به اهداف خود فکر کنید. از خود بپرسید که سال دیگر همین موقع در کجا قرار دارید؟

برچسب ها