images-shape-5images-shape-6images-shape-7images-shape-21images-shape-21

جزئیات مقاله

پزشکی, دندان پزشکی, داروسازی با 24 گام برنامه ریزی فاروس با قاطعیت و اطمینان 100%

قبول نشدن در کنکور پایان راه نیست مشاوره

قبول نشدن در کنکور پایان راه نیست

 

مردود شدن در کنکور سراسری می تواند یکی از شکست های دوران تحصیل باشد.قبول نشدن در کنکور سراسری برای داوطلبان و دانش آموزان باعث می شود که خودشان را گم کنند و دچار سردرگمی بشوند. زیرا می گویند که تلاش خود را کرده اند اما نتوانسته اند در کنکور سراسری موفق بشوند. این موضوع باعث می شود که اعتماد به نفس آن ها کاهش پیدا کند . و نتیجه ای که امکان دارد به وجود آورد افت تحصیلی و موارد دیگر است.

در کل دانش آموزان با عدم موفقیت در کنکور سراسری باعث می شود مشکالات روحی و روانی برای آن ها به وجود بیاید. مخصوصا این موضوع در بین دختران زیاد دیده می شود .که اگر در کنکور سراسری نتوانند به موفقیت برسند باعث افسردگی آن ها می شود.

 

 

 

دلایل قبول نشدن در کنکور سراسری

 

پیش نرفتن با برنامه درسی

 

شاید بشود گفت مهم ترین و اصولی ترین راهی که بشود در کنکور سراسری به موفقیت رسید رعایت کردن برنامه درسی که به شکل اصولی و علمی تدوین شده است.

 

داوطلبان کنکور سراسری باید مسئولیت پذیر باشند. یعنی این که به برنامه درسی که برای مطالعه دروس کنکوری خود دارند متعهد باشند. و طبق برنامه درسی خود باید دروس کنکوری را مطالعه کنند و پیش بروند. اگر طبق این برنامه درسی پیش نروند قطعا از کنکور سراسری نتیجه دلخواه شان را نمی توانند دریافت کنند.

 

پس رعایت نکردن برنامه درسی می تواند باعث شکست در کنکور سراسری بشود. چرا؟ زیرا برنامه درسی مثل یک نقشه راه می ماند که رعایت کردن و طبق آن نقشه پیش روند. باعث می شود که شخص به مقصد خود برسد. پس برنامه درسی می تواند یکی از عامل های قبولی در کنکور سراسری باشد

 

نداشتن برنامه درسی اصولی

 

اگر شخصی یک نقشه راه درست نداشته باشد و این نقشه به درستی مقصد را نشان ندهد. قطعا آن شخص نمی تواند به مقصد اصلی برسد.

 

برنامه نیز به همین شکل است ، امکان دارد شخصی برنامه ی درسی که دارد رعایت کند و طبق آن پیش برود. اما نتیجه که در کنکور سراسری دریافت می کند نتیجه ای نیست که شخص را راضی کند.

 

پس بهتر است برنامه درسی که برای مطالعه دروس کنکوری مان در نظر می گیریم را شخصی برای ما برنامه ریزی کند که در این موضوع تجربه داشته باشد. برای داشتن یک برنامه درست و اصولی می توانید از مشاوران فاروس طاها کمک بگیرد.

 

نداشتن منابع آموزشی درست

 

باید این شرایط را نیز در نظر بگیریم که شخصی امکان دارد هم برنامه درست و اصولی را داشته باشد و هم به آن متعهد باشد. اما در انتخاب منابع آموزشی اشتباه کرده است و نتوانسته است منابع درست را انتخاب کند. پس باید در انتخاب منابع کنکوری نیز دقت کامل را داشته باشیم.

 

باید منابعی انتخاب کنیم که به روز باشد و تمام ابعاد مختلف در مورد تمام مباحث درسی را بررسی و تحلیل کرده باشد. برای آموزش درس های کنکوری نیز باید از استاد های استفاده کنیم که دارای تجربه فراوان باشند.

 

داشتن مسائل حاشیه ای

 

زمانی که شخصی یک سری مسائل حاشیه ای ، حالا در هر زمینه ای داشته باشد قطعا نمی تواند تمرکز خوبی بر روی مطالب درسی خود بگذارد و این موضوع باعث می شود که نتوانند به هدف خود برسد.

 

پس برای این که داوطلبان کنکور سراسری بتوانند به هدف خود برسند باید سعی کنند که این مسائل حاشیه ای را حذف کنند . کسی که برای هدف خود ارزش قائل باشد. همچنین زمان و وقتی که دارد نیز مهم است پس سعی می کند که یک سری مسائل حاشیه ای را برای خود حذف کند.

 

 

شرکت دوباره در کنکور سراسری

 

بهتر است که هیچ وقت دست از تلاش بر نداریم و دوباره با تمام قدرت مطالعه دروس را شروع کنیم. اما قبل از این که مطالعه درس های کنکوری را شروع کنیم باید ابتدا با این شکستی که در کنکور سراسری داشته ایم کنار بیایم. و دلیل این که چرا در این آزمون قبول نشده ایم را بررسی کنیم . این موضوع را نیز بهتر است این افراد بدانند ، که تجربه ای بدست آوردند از کنکور سراسری که دیگران این تجربه را ندارند. اگر این افراد بتوانند دلایل شکست خود را پیدا کنند قطعا می توانند در کنکور سال بعد به موفقیت برسند.

 

این نکته را بهتر است که داوطلبان کنکور سراسری بدانند که تنها علاقه مندی به یک رشته باعث نمی شود که شما در کنکور سراسری به موفقیت برسید. بلکه باید بسیار تلاش کنید. برای هدفی که برای خود مشخص می کنید باید ارزش قائل بشوید. زمانی که برای هدفی که دارید ارزش قائل شوید ، آن گاه هیچ چیزی مانع رسیدن به هدف تان نمی شود.

 

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن : 09120981385

برچسب ها: