فاروس logo

با حذفیات کنکور 1402 آشنا شوید

با حذفیات کنکور 1402 آشنا شوید

با حذفیات کنکور 1402 آشنا شوید

با حذفیات کنکور 1402 آشنا شوید

ماراتن کنکور سراسری 1402 بزرگ ترین آزمون علمی کشور در سال 1402 می باشد. که به منظور سنجش و غربال متقاضیان جهت ورود به رشته و دانشگاه های با آزمون برگزار می شود. سازمان سنجش هر ساله به جهت کاهش استرس متقاضیان، فهرست حذفیات کنکور سراسری را در اطلاعیه ای منتشر می کند.

تا متقاضیان با آمادگی بیش تر و بهتری در جلسه کنکور شرکت کنند. به همین جهت، در این مقاله فاروس طاها، به بررسی حذفیات کنکور 1402 می پردازیم.

روش 24 گام تنها روش تضمینی در کشور جهت قبولی پزشکی، قبولی در دندان پزشکی و قبولی داروسازی و همچنین رتبه‌های برتر ریاضی فیزیک در دانشگاه‌های تراز اول کشور

کنکور سراسری 1402

در ثبت نام کنکور سراسری امسال، همه متقاضیان نظام قدیم و نظام جدید می توانند بدون توجه به نظام آموزشی. در کنکور نظام جدید شرکت کنند. سنجش متقاضیان توسط سازمان سنجش آموزش کشور صورت می گیرد.

همچنین، داوطلبان تا زمان برگزاری کنکور 1402 فرصت خواهند داشت. با مطالعه منابع جامع، معتبر و مفید (منابع کنکور تجربی، ریاضی و انسانی) خود را برای حضور در جلسه ماراتن کنکور آماده کنند.

به علاوه، برای رفاه حال متقاضیان، سازمان سنجش هر ساله در اطلاعیه ای فهرست حذفیات کنکور سراسری را منتشر می کند. این حذفیات شامل: حذف بعضی از صفحات، پاراگراف ها و یا پاورقی کتاب های درسی از کنکور سراسری می باشد. داوطلبان با اطلاع از حذفیات قسمت های هر یک از کتاب درسی خود می توانند با برنامه ریزی دقیق خود را برای شرکت در کنکور 1402 آماده کنند.

با توجه به اینکه بسیاری از داوطلبان کنکور 1402 هم اکنون به دنبال یافتن حذفیات این آزمون هستند. کارشناسان مشاوره تحصیلی فاروس طاها اقدام به نگارش این مقاله کرده اند. تا امکان اطلاع از لیست حذفیات کنکور 1402 به راحتی برای داوطلبان این آزمون بزرگ فراهم شود.

فهرست حذفیات منابع کنکور 1402

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند. قبل از هر چیزی باید از فهرست منابع نظام جدید مطلع شوند. سازمان سنجش هر ساله در اطلاعیه ای اقدام به انتشار فهرست حذفیات کنکور سراسری می کند. و در آن اعلام می کند از کدام بخش از کتاب درسی هیچ سوالی طراحی نمی گردد.

به همین جهت، متقاضیان با اطلاع از حذفیات قسمت های هر یک از کتاب درسی خود می توانند با برنامه ریزی دقیق خود را برای شرکت در این آزمون سرنوشت ساز آماده کنند. در این راستا، پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و اینستاگرام کنکور سراسری باشید تا از حذفیات کنکور 1402 آگاه شوید. که شامل حذف بعضی از صفحات کتاب، پاراگراف ها و یا پاورقی کتاب های درسی از کنکور سراسری می باشد.

روش 24 گام تنها روش تضمینی در کشور جهت قبولی در پزشکی، دندان پزشکی و قبولی داروسازی و همچنین رتبه‌های برتر ریاضی فیزیک در دانشگاه‌های تراز اول کشور


  

فهرست حذفیات منابع کنکور تجربی، ریاضی و انسانی 1402

کنکور ریاضی 1402 >>> یکی از 5 گروه آزمایشی آزمون سراسری این سال می باشد. که شامل دو دفترچه عمومی و اختصاصی است. دروس عمومی این کنکور شامل: ادبیات، عربی، دینی و زبان انگلیسی بوده است. همچنین، دروس تخصصی شامل: دروس ریاضیات، فیزیک و شیمی می باشد.

سازمان سنجش به منظور صرفه جویی در زمان مطالعه و همچنین، کاهش مباحث مورد مطالعه برای این آزمون. هر ساله اقدام به حذف موضوعات کم اهمیت در همه دروس عمومی و اختصاصی به عمل می آورد. اما از آنجایی که هنوز فهرست حذفیات منابع کنکور ریاضی 1402 منتشر نشده است.

شما داوطلبین عزیز، می توانید با مراجعه مستمر به سایت فارس طاها به محش انتشار حذفیات، از آنها مطلع شوید. چرا که کارشناسان ما همواره به روزترین اخبار را در سایت منتشر می کنند. همچنین، می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه، از طریق شماره تماس زیر، با ما از راه واتساپ یا تماس تلفنی، در ارتباط باشید.

☎ شماره تماس موسسه فاروس طاها = 09120981385 ☎

سهمیه های کنکور 1402

سهمیه های کنکور 1402 >>> شامل موارد زیر می باشد:

در مورد سهمیه کرونا که شامل مبتلایان به ویروس کرونا می باشد، گمانه زنی هایی وجود دارد. اما هنوز از سمت سازمان سنجش در مورد این سهمیه اطلاعیه و اخبار دقیقی اعلام نشده است.

حذف دروس عمومی از آزمون کنکور 1402

معاون سیاست گذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی. با اشاره به اینکه حذف دروس عمومی از کنکور ۱۴۰۲ رقم می‌خورد. گفت: با توجه به تغییرات پیشنهادی، دروس عمومی از کنکور حذف می‌شود. و تمرکز کنکور فقط بر روی دروس اختصاصی خواهد بود.

همچنین، وی اشاره داشت: سوالاتی با یادگیری عمیق ‌تر طراحی می شود. و عمق یادگیری داوطلبان سنجیده می‌شود. به علاوه، او افزود: تغییر دیگر در کنکور سراسری، مربوط به ضریب کنکور است. در مدت ۲ سال ضریب کنکور ۴۰ درصد و ضریب امتحانات نهایی پایه به ۶۰ درصد می‌رسد. به عبارت دیگر، وی از افزایش اهمیت ضریب امتحانات نهایی و کاهش اهمیت آزمون کنکور، خبر داد.

سوزنچی ادامه داد: دروس عمومی از کنکور حذف می‌شود. و به صورت کیفی و تشریحی خواهند بود. به عبارت دیگر، دروس عمومی تستی نخواهند بود.

معاون سیاست گذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی. با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۲ سوابق تحصیلی در کنکور فقط مشمول پایه دوازدهم است و سهم ۶۰ درصدی در کنکور دارد. گفت: فقط امتحانات نهایی در قبولی دانشگاه وزن پیدا می‌کنند. ای موضوع، بحث استرس و فشار روانی ایجاد شده از کنکور را تا بخش قابل توجهی کم می‌کند. همچنین، بخش قابل توجهی از کسانی که دروس عمومی را کنکوری و مهارتی آموزش می ‌دادند، حذف خواهند شد.

سوالات کنکور استاندارد نیست

سوزنچی با اشاره به اینکه امتحانات نهایی چیز پیچیده‌ای نیست. افزود: در کنکور سوالات فراتر از کتاب درسی است. لذا کنکور به صورت مهارت‌ محور برگزار می‌شود. و این مسئله به پیچیدگی ‌ها اضافه می‌کند. اما دروس کتاب‌ های درسی مشخص است. و چیزی بیش تر از آن وجود ندارد.

سوزنچی با اشاره به این موضوع که سوالات کنکور استاندارد نیست. ادامه داد: سوالات کنکور سال به سال متفاوت است. به طوری که دو سال را به صورت فنی نمی‌توان مقایسه کرد. کنکور دو بار در سال برگزار می‌شود. بنابراین، سوالات آموزش و پرورش قرار است طبق مدلی که سازمان سنجش جلو می‌برد طراحی شود. لذا آن‌ها هم به سمت استاندارد شدن حرکت می‌کنند.

به علاوه، معاون سیاست گذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی. در رابطه با عدالت آموزشی گفت: الان بیش ترین ناعدالتی در کنکور است. کنکور باید از کتاب‌های درسی باشد. چرا که در کنکور فراتر از کتاب‌های درسی آزمون گرفته می‌شود.

لذا کسی می‌تواند در کنکور پیروز باشد که در کلاس‌های دیگری هزینه کرده باشد. او با اشاره به اینکه مهم این است که دانش‌آموز مهارت‌محور باشد. بیان کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم اهداف تربیتی و آموزشی را می‌سنجند. آموزش و پرورش دانش‌آموز را باید مبتنی بر آنچه در مدارس دولتی آموخته، بسنجد.

قبولی تضمینی در کنکور دندانپزشکی فاروس طاها

موسسه فاروس طاها >>> با سال ها تجربه در زمینه قبولی کنکور سراسری برنامه ریزی خود را مبنی بر گام با پشتوانه سال ها سابقه به اتمام رسانده است. این برنامه شامل: برنامه ریزی پایه دهم تا کنکور به همراه قوی ترین منابع آموزشی کشور، برنامه ریزی پایه یازدهم تا کنکور به همراه منابع می باشد. به علاوه، این برنامه شامل مشاوره و برنامه ریزی برای پایه دوازدهم و متقاضیان کنکور در کم تر از یک سال است.

این طرح موسسه فاروس طاها، با هدف کسب رتبه برتر در رشته های برتر کنکور در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و قبولی داروسازی شکل گرفته است. با انتخاب مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی موسسه فاروس از هر یک از منابع کمک آموزشی دیگر بی نیاز خواهید شد.

همچنین، می توانید با آزمون آنلاین کنکور فاروس طاها سطح خود را در پایان هرگام بسنجید. همچنین، رتبه خود را ببینید. جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه کافی است، مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال کنید و یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

روش 24 گام تنها روش تضمینی در کشور جهت قبولی پزشکی، قبولی در دندان پزشکی و قبولی داروسازی و همچنین رتبه‌های برتر ریاضی فیزیک در دانشگاه‌های تراز اول کشور

برچسب ها