فاروس logo

توانایی لازم برای انتخاب رشته تجربی | همه چیز درباره کنکور تجربی | فاروس طاها

توانایی لازم برای انتخاب رشته تجربی | همه چیز درباره کنکور تجربی | فاروس طاها

توانایی لازم برای انتخاب رشته تجربی | همه چیز درباره کنکور تجربی | فاروس طاها

توانایی لازم برای انتخاب رشته تجربی | همه چیز درباره کنکور تجربی | فاروس طاها

اگر در مقطع دبیرستان تحصیل می کنید و در پی انتخاب رشته تجربی هستید بهتر است ابتدا با انتخاب رشته تجربی و کنکور تجربی و آینده این رشته آگاهی کسب کرده سپس نسبت به انتخاب آن اقدام کنید. در رابطه با کنکور تجربی چه می دانید؟ بر خلاف تصور دانش آموزان و والدین آن ها بازار کار رشته تجربی تنها مباحث پزشکی مربوط نمی شود. بلکه دانش آموزی که در رشته تجربی تحصیل می کند، می تواند در آینده در برخی از رشته های انسانی نظیر روانشناسی، برخی از رشته های ریاضی و همینطور ر دانشکده های افسری و موارد دیگر به تحصیل بپردازد. اما بهتر است از همان ابتدا هدف خود را از انتخاب رشته مشخص کرده و اگر به رشته هایی نظیر روانشناسی علاقه دارید در رشته علوم انسانی به تحصیل بپردازید.
برای موفقیت تحصیلی حتما بخوانید >> انتخاب رشته تجربی بر اساس هدایت تحصیلی پایه نهم چگونه صورت می پذیرد؟

روش 24 گام تنها روش تضمینی در کشور جهت قبولی پزشکی، قبولی در دندان پزشکی و قبولی داروسازی و همچنین رتبه‌های برتر ریاضی فیزیک در دانشگاه‌های تراز اول کشور

انتخاب رشته تجربی و بازار کار آن

بازار کار رشته تجربی در صورت موفقیت در کنکور سراسری و کسب حد نصاب لازم برای تحصیل در دانشگاه بسیار مناسب است. دانش آموزی که در رشته تجربی به تحصیل پرداخته و در گروه آزمایشی تجربی به تحصیل می پردازد می تواند در رشته های پیراپزشکی نظیر پرستاری، هوشبری، اتاق عمل و.. و همچنین در رشته های پر درآمد پزشکی و داندانپزشکی و دارو سازی و یا رشته هایی نظیر سونوگرافی، فیزیوتراپی، پرتو درمانی و.. به تحصیل بپردازد. در هر کدام از رشته های علوم تجربی که بیشتر به آن ها علاقه دارید می توانید به تحصیل بپردازید. بازار کار رشته هایی مانند داندانپزشکی که در بازار ایران پر تقاضا هستند نیز اشباع نشده. برخی از رشته ها نیز مانند رشته های مهندسی پزشکی بازار رو به رشدی در ایران دارد.

توانایی لازم برای ورود به رشته تجربی

رشته تجربی از رشته های سخت دروس دبیرستان محسوب می شود. متقاضیان این رشته باید در دروس شیمی و زیست به مهارت کافی برسند و در دروس ریاضی نیز از مهارت لازم و کافی برخوردار باشند. به علاوه برای ارتقای معدل و کسب رتبه و حد نصاب لازم باید در رقابت با دانش آموزان دیگر حد نصاب را برای قبولی در دانشگاه های معتبر کشور به دست آورند. بنابراین علاوه بر علاقه و پشتکار باید در این زمینه به مهارت لازم و کافی برسید که برنامه ریزی صحیح درسی و کنکوری این امکان را به شما می دهد. از جمله مواردی که این امکان را به شما می دهد تا در دوره دبیرستان انتخاب رشته صحصی داشته باشید، هدایت تحصیلی پایه نهم است. این فریند به شناخت دانش آموز در رشته های مختلف کمک کننده است. تحصیل در رشته تجربی برای کسانی که در شرایط هدایت تحصیلی را دارا می باشند امکان پذیر است. همچنین سوابق تحصیلی نه ساله دانش آموز نیز در انتخاب رشته ها و سنجش توانایی های او بی تاثیر نیست.

روش 24 گام تنها روش تضمینی در کشور جهت قبولی پزشکی، قبولی در دندان پزشکی و قبولی داروسازی و همچنین رتبه‌های برتر ریاضی فیزیک در دانشگاه‌های تراز اول کشور

حد نصاب معدل لازم برای انتخاب رشته تجربی در دبیرستان

یکی از محدودیت های انتخاب رشته تجربی دبیرستان معدل پایین است. دانش آموزان باید بدانند معدل سه سال تحصیلی آنان یعنی پایه هفتم، هشتم و نهم در انتخاب رشته تجربی در دبیرستان نقش دارد و شرط معدل برای ورود به رشته تجربی کسب حداقل نمره 14 در دروس علوم تجربی و 13 در درس ریاضی است. همچنین مجموع سه نمره کسب شده در این د درس بدون ضریب در سه سال تحصیلی باید بالاتر از 42 باشد. همچنین مجموع نمرات کسب شده در سال های هفتم و هشتم و نهم در دروسی که با رشته تجربی مربط هستند با احتساب ضریب باید بالاتر از 252 باشد. حداقل معدل نیز برای ورود به رشته تجربی 14 است. اما سهمیه مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان نی در انتخاب رشته برای هر منطقه تاثیر دارد.

کنکور تجربی در ایران

بیشتر داوطلبین رشته تجربی متقاضی رشته های زیر گروه یک هستند بنابراین رقابت در این رشته ها بین متقاضیان رشته تجربی بسیار بالاست. رشته تجربی در کنکور نسبت به سایر گروه های آزمایشی از متقاضیان بالاتری برخوردار است. بنابراین اگر قصد تحصیل در رشته تجربی را دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که مخصوصا برای کنکور سراسری باید پشتکار مضاعفی داشته باشید. چرا که اکثر رشته های زیر گوه های مختلف علوم تجربی بدون کنکور ارائه نمی شوند. در عوض هیچ یک از دانش آموختگان رشته های علوم پزشکی بیکار نمی مانند. برخی دیگر از رشته های علوم پزشکی نیز تهعد خدمت دارند.

 >> رشته های دارای تعهد خدمت کدام اند؟

رشته های بدون کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی کدامند؟

موسسه فاروس طاها

آیا با برنامه ریزی تحصیلی رشته تجربی آشنایی دارید؟ برای موفقیت در کنکور تجربی باید به چه صورت برنامه ریزی کرد؟ موسسه فاروس با سال ها تجربه در زمینه مشاوره تحصیلی به دانش آموزان با برنامه ریزی و مشاوره تحصیلی صحیح در رشته تجربی علاوه بر ارتقای معدل شما در دوره دبیرستان با ارائه بهترین پکیج کنکوری ایران این امکان را به شما می دهد تا علاوه بر موفقیت در دوران دبیرستان، بتوانید در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه تحصیل کنید.

روش 24 گام تنها روش تضمینی در کشور جهت قبولی در پزشکی، قبولی در دندان پزشکی و قبولی داروسازی و همچنین رتبه‌های برتر ریاضی فیزیک در دانشگاه‌های تراز اول کشور

پانوشت: تحصیل در رشته تجربی, موفقیت در کنکور تجربی, پکیج آموزشی ارزان قیمت, حدنصاب هدایت تحصیلی برای شرکت در رشته تجربی, کنکور تجربی در ایران, ورود به رشته تجربی, بازار کار رشته تجربی, رشته های بدون کنکور تجربی, رشته های با سوابق تحصیلی تجربی

برچسب ها


رتبه های مجاز به انتخاب رشته تجربی

انتخاب رشته تجربی