فاروس logo

اشتباه های رایج در برنامه ریزی کنکور سراسری

اشتباه های رایج در برنامه ریزی کنکور سراسری

اشتباه های رایج در برنامه ریزی کنکور سراسری

اشتباه های رایج در برنامه ریزی کنکور سراسری

دانش آموزان به دلیل عدم آگاهی از شیوه صحیح برنامه ریزی درسی و اشتباه های رایج در برنامه ریزی کنکور سراسری و همچنین نداشتن اطلاعات کافی که چگونه باید برنامه ی درسی خود را اجرا کنند یک سری اشتباه بزرگ برنامه ریزی را انجام می دهند. که اگر این اشتباه ها را دانش آموزان و داوطلبان انجام بدهند باعث می شود که نتوانند آن نتیجه ی که می خواهند را از آزمون کنکور سراسری دریافت کنند.

پس بهتر است که دانش آموزان کنکوری از اشتباه های رایج در برنامه ریزی کنکور سراسری اطلاع پیدا بکنند و سعی کنند که اگر این موارد را در برنامه ی درسی خود انجام می دهند آن ها را رفع کنند.

پزشکی، قبولی در دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

راح حل های جلوگیری از اشتباه های رایج در برنامه ریزی کنکور سراسری

در ادامه مقاله به بررسی اشتباه های رایج و بزرگ دانش آموزان کنکوری در برنامه ریزی درسی و کنکور سراسری می پردازیم.

مطالعه تنها یک درس و یا یک مبحث در یک روز

دانش آموزانی وجود دارند که در طول یک روز فقط یک کتاب را می خوانند و تا آن مبحث را به پایان نرسانند به سراغ باقی مباحث نمی روند. شاید بشود گفت این بدترین نوع برنامه ریزی درسی است.

زمانی که دانش آموزان کنکوری تنها در طول روز یک درس را مطالعه می کنند باعث می شود که راندمان مطالعه آن ها کاهش پیدا کند و آن ها نتوانند نتیجه ی خوبی از مطالعه روزانه خود دریافت کنند.

البته موضوع دیگری نیز وجود دارد آن هم این است که در روز آزمون کنکور سراسری دانش آموزان باید چند درس را با هم آزمون بدهند. که باید داوطلبان کنکور سراسری به این مرحله از تجزیه و تحلیل برسند که به راحتی بتوانند چند درس را با هم تحلیل کنند.

پس چه بهتر است که در روز های قبل از کنکور سراسری این تجزیه و تحلیل را تمرین کنند و روزانه چند تا درس را به صورت موازی مطالعه کنند و پیش ببرند.

نداشتن تلاش مستمر

منظور از نداشتن تلاش مستمر این است که بعضی از دانش آموزان کنکوری این گونه هستند که یک روزی با انرژی بسیار بالا 7 ساعت درس می خوانند، اما در یک روز دیگر تنها یک ساعت درس می خوانند.

این گونه مطالعه ها نتیجه ی خوبی را در کنکور سراسری ندارد و این یکی از اشتباه های رایج در برنامه ریزی کنکور سراسری است. بهتر است که دانش آموزان به صورت آهسته و پیوسته تلاش کنند و این تلاش خود را به صورت مستمر داشته باشند.

نداشتن انعطاف در برنامه درسی

داشتن انعطاف در برنامه درسی از لحاظ وقت و روحیه خیلی کمک دانش آموزان می کند. این گونه است برنامه هایی که انعطاف پذیر که به راحتی می توانند دانش آموزان که درس های نخوانده خود را جبران کنند. برای تمام دانش آموزان و داوطلبان کنکور پیش می آید که نتوانند بعضی از بازه های زمانی درسی خود را اجرا کنند.

باید در برنامه های درسی روزانه یک سری زمان های جبرانی در نظر گرفت. که اگر نتوانست دانش آموزی در یک زمان خاصی مطالعه خود را انجام بدهد. دچار استرس و اضطراب نشود. در ذهن خود این موضوع را داشته باشد که می تواند در زمان های دیگری که در روز به عنوان زمان جبرانی دارد مطالعه درسی خود را انجام بدهد.

نداشتن استراحت کوتاهی بین بازه های زمانی درسی

یک تصور اشتباهی که بعضی از دانش آموزان دارند این است که فکر می کنند باید به صورت دائم در بیست و چهار ساعت روز درس بخوانند. این کار به شدت اشتباه است و یکی از اشتباه های رایج در برنامه ریزی کنکور سراسری است، زیرا باعث می شود که بازدهی مطالعاتی دانش آموزان بسیار پایین بیاید.

زمانی که شما دارید درسی را مطالعه می کنید و در چند ساعت مدام دارید آن مبحث های درسی را تحلیل می کنید. باعث می شود که ذهن شما آن انرژی ابتدایی خود را از دست بدهد و نتواند به درستی مباحث را تجزیه و تحلیل کند.

بهتر است که برای خود یک سری بازه های زمانی مطالعه و درس خواندن در طول روز در نظر بگیرید. یک پیشنهادی که می توانیم برای این بازه های زمانی درس خواندن و استراحت داشته باشیم.

این است که یک ساعت و نیم و یا دو ساعتی که شما مطالعه می کنید. بهتر است که یک ربع الی بیست دقیقه استراحت های کوتاه مدت بین بازه های مطالعاتی خود داشته باشید.

نادیده گرفتن درس های که سخت هستند و یا علاقه ای ندارید

یک سری درس هایی وجود دارد که دانش آموزان علاقه ای به آن ها ندارند. یا این درس ها را به کل مطالعه نمی کنند. یا اگر مطالعه می کنند در زمان نادرست مطالعه می کنند که اشتباه های رایج در برنامه ریزی کنکور سراسری همین موضوع است.

این گونه که زمانی این درس ها را مطالعه می کنند که بسیار بی انرژی هستند و حوصله درس خواندن ندارند . در ابتدا بهتر است بگوییم که دانش آموزان کنکوری برای کنکور سراسری بهتر است که تمام دروس را مطالعه کنند.

شما باید زمانی درس های که سخت هستند و یا علاقه ای ندارید را بخوانید که بسیار پر انرژی باشید. این گونه این درس ها را بهتر متوجه خواهید شد. به عنوان مثال مطالعه درس های سخت را در ابتدای روز بیاندازید.

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن : 09120981385

قبولی در پزشکی، دندان پزشکی، قبولی داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

برچسب ها