فاروس logo

آیا مهر 1400 مدارس باز می شود؟

آیا مهر 1400 مدارس باز می شود؟

آیا مهر 1400 مدارس باز می شود؟

آیا مهر 1400 مدارس باز می شود؟

 

آیا مهر 1400 مدارس باز می شود؟ با توجه به شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش ها، بازگشایی مدارس به چه صورت است؟ پیشروی واکسیناسیون به چه صورت بوده است و شرایط آموزش ها به چه صورت خواهد بود. در این قسمت به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. در خصوص مسئولین تصمیم های مختلفی گرفته اند. برای همه ی استان ها نظر یکسان وجود ندارد. این مورد می تواند با توجه به جمعیت دانش آموزان متفاوت است. مدارس فعلا در آغاز مهر ماه به صورت غیر حضوری خواهند بود و آموزش ها هم چنان مجازی هستند.

 

این موضوع تا زمانی که تمام عوامل مدرسه و دانش آموزان واکسیناسیون نشوند ادامه خواهد داشت. باید تمامی معلمان، عوامل اجرایی، رانندگان سرویس ها، سرایدار مدرسه و... به صورت کامل واکسیناسیون شوند تا بتوان مدارس را باز کرد. در غیر این صورت این امر اصلا برای سلامتی بچه ها خوب نیست. ممکن است بچه ها مبتلا شوند و دردسر برای خانواده ها باشد.

 

آیا مدارس حضوری است؟

 

آیا مدارس حضوری است؟ در روستاها که جمعیت کمتری وجود دارد، اگر دانش آموزان کلاس ها کمتر از 10 نفر باشد از مهر می توانند بچه ها به مدرسه بروند. اما در شهر ها و کلان شهر ها که جمعیت بیشتر است حداقا تا پایان مهر ماه باید مدارس به صورت غیر حضوری باشد. به طور مثال در تفرش که جمعیت کلاس ها کمتر است از اول مهر مدارس بازگشایی می شوند. احتمالا تا آخر شهریور ماه تعداد زیادی از معلمان و اساتید دانشگاهی واکسیناسیون خواهند شد. احتمالا در روز های آخر ماه مهر و یا در اولین روز های ماه آبان طبق الگو ها و پروتکل های خاصی مدارس باز شوند.

 

با توجه به وضعیت کنونی کشور نمی توان خیلی در مورد حضوری بودن آموزش ها صحبت کرد. بیشتر استان های کشور در وضعیت قرمز قرار دارند و متاسفانه هر روزه تعداد زیادی از هم وطنان عزیزمان به علت مبتلا شدن به این ویروس جان خود را از دست می دهند. پس مسلما بازگشایی مدارس در این وضعیت اصلا منطقی نیست. با اطمینان خاطر در مورد وضعیت سلامتی بچه ها داشت تا بتوان آن ها در محیط شلوغی مانند مدرسه قرار داد. چون این موضوع باعث نگرانی خانواده ها نیز خواهد شد. پس باید همگی تا زمان واکسیناسیون کامل صبر کنیم.

 

اعلام زمان بازگشایی مدارس

 

اعلام زمان بازگشایی مدارس 👩‍🏫👩‍🏫. اگر روند واکسیناسیون هم برای عوامل اجرایی مدرسه و هم برای خانواده ها و دانش آموزان به خوبی رشد کنی احتمالا از اوایل آبان بتوان مدارس را حضوری کرد. احتمالا در این زمان نیز بچه ها گروه بندی شوند و در روز های مختلف به مدرسه بروند. همه دانش آموزان یک پایه را با هم به کلاس نمی فرستند چون هنوز به صورت کامل از برطرف شدن بیماری مطمئن نشده ایم. برنامه نیز به صورتی باشد که دانش آموزان در روزهایی که در خانه هستند به آموزش آن ها مدیریت شود. تا خدشه ای بر مسیر آموزش آن ها وارد نشود. معلمین گرامی باید از طریقی با بچه ها در ارتباط باشند و در ساعت های مشخص با آن ها رفع اشکال داشته باشند.

 

آخرین اخبار بازگشایی مدارس

 

آخرین اخبار بازگشایی مدارس را می توانید در سایت فاروس طاها بخوانید. تمامی اخبار مربوط به آموزش و پرورش و کنکور را ما به شما خواهیم گفت. با شیوع ویروس کرونای از نوع دلتا پیک جدیدی از کرونا را خواهیم داشت. باید به فکر سلامتی خود باشیم و با رعایت دستورالعمل ها از بیماری پیشگیری کنیم. در این صورت باید مهارت خودخوانی را در خود تقویت کنید تا بتوانید در این روز ها که کلاس ها حضوری نیستند از درس ها عقب نمانید. برنامه ریزی داشته باشید و کم کم درس ها را پیش ببرید تا موفق شوید. در زمان های مشخص نیز که زمان رفع اشکال می باشد با معلمین خود در ارتباط باشید و مطالب را به صورت عمیق درک کنید. درس ها روی هم تلنبار نکنید تا در زمان امتحان ها اذیت نشوید.

 

کنکوری های عزیز روی صحبت ما بیشتر با شماست. در پاسخ به این سوال این که آیا مهر 1400 مدارس باز می شود؟ چه پاسخ منفی باشد و چه مثبت، شما باید برنامه خود را داشته باشید. نباید کرونا باعث شود تا شما نتوانید به اهداف خود برسید. این شرایط برای کل دانش آموزان یکی است و همه در روند آموزش خود کمی دچار اختلال شده اند. پس فقط شما تنها نیستید. بنابراین به خود استرس وارد نکنید و سعی کنید با کمک یک مشاور درس های خود را بخوانید. اگر برنامه ریزی داشته باشید، حتما موفق خواهید شد. تمام تلاش خود را در این سال مهم داشته باشید. از هیچ تلاشی در این سال دریغ نکنید و برای اهداف خود بجنگید. تنها در این صورت است که رنگ پیروزی را خواهید دید. پس لطفا کرونا و آموزش مجازی را بهانه نکنید.

 

فاروس طاها

 

فاروس طاها بزرگترین برگزار کننده طرح های تضمینی موفقیت در کنکور در کل کشور می باشد. در این زمان شما کنکوری عزیز بیش از هر زمان دیگری نیاز به راهنمایی های یک مشاور دارید. بهترین گزینه برای شما ما هستیم به این علت که از طریق ما می توانید با خبره ترین مشاورین کنکوری در ارتباط باشید. هم چنین کامل ترین دی وی دی های آموزشی تکنیک های سوالات کنکوری های سراسری را نیز می توانید داشته باشید.

 

با این وجود از مهر ماه به مدرسه خواهیم رفت؟

همانطور که در این مقاله گفتیم، اگر ساکن روستا های کم جمعیت هستید و کلاس شما کمتر از 10 نفر جمعیت دارید بله به مدرسه می روید. اما اگر ساکن شهر های هستید احتمالا از آبان ما به مدرسه بروید. زمانی که واسکن برای تمامی عوامل مدرسه تزریق شود.

اگر امسال هم به مدرسه نرفتیم چطور درس بخوانیم؟

قبلا گفتیم باز هم می گوییم شرایط برای همه یکسان است. خیلی ها در همین شرایط در کنکور رتبه های تک رقمی آورده اند. پس این موارد را بهانه ای برای تنبلی خود نکنید.

برچسب ها