فاروس logo

کنکور کارشناسی ارشد

کنکور کارشناسی ارشد

کنکور کارشناسی ارشد

کنکور کارشناسی ارشد

  

آخرین اخبار کنکور کارشناسی ارشد چیست؟ زمان برگزاری آن کی است؟ زمان ثبت نام آزمون کارشناسی چه زمانی است؟ نتایج کنکور کارشناسی ارشد کی اعلام می شود؟ در این مقاله فاروس طاها به تمامی این موارد پاسخ داده می شود. بنابراین، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

  

کنکور کارشناسی ارشد

  

  

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ از ساعت هشت صبح امروز - چهارشنبه ۶ مردادماه - در ۱۷۹ شهر شروع شد. آزمون رشته های شناور شامل ۳۴ رشته و ۷۲ هزار و ۳۹۶ نفر داوطلب صبح امروز در حال برگزاری است. کنکور کارشناسی ارشد روز پنج شنبه با ۳۴ رشته امتحانی و ۳۰۵ هزار و ۹۱۳ نفر داوطلب ادامه می یابد. و روز جمعه هشتم مرداد ماه با ۶۳ رشته امتحانی و ۲۵۵ هزار و ۸۳۵ داوطلب پایان می یابد. بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، این آزمون ۳۶۴ داوطلب کرونایی دارد که ۱۵۰ نفر از آنان در استان تهران حضور دارند.

 

از صبح روز گذشته، سه شنبه پنج مردادماه مجوز تردد بین شهری داوطلبان با هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور و پلیس راهور انجام شده است. و داوطلبانی که برای شرکت در آزمون نیاز به تردد دارند، با مدارک آزمون می توانند تا روز جمعه هشت مردادماه تردد داشته باشند. در این آزمون، مانند سایر کنکورها حضور داوطلبان با ماسک اجباری و فاصله اجتماعی بین هر صندلی ۱۸۰ سانتی متر تعیین شده است. به گزارش ایرنا، کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ تعداد ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب دارد.

  

مقطع کارشناسی ارشد

 

مقطع کارشناسی ارشد >>> دوره‌ای از آموزش عالی است. که پیش‌ نیاز ورود به آن، داشتن مدرک کارشناسی است. در این مقطع شرایط تحصیل، برحسب رشته به دو طریق ناپیوسته و پیوسته امکان‌پذیر است. با پیشرفت فرهنگ جامعه و رشد علم و دانش در کشور، بسیاری از داوطلبان بعد از به اتمام رساندن دوره کارشناسی خود، قصد ورود به مقطع کارشناسی ارشد را دارند. از دلایل این امر می توان به کسب جایگاه اجتماعی بالاتر، ارتقا درجه شغلی و آشنایی با علوم نوین روز اشاره کرد. ورود به دانشگاه برای ادامه تحصیل در این مقطع نیازمند شرکت در آزمون کارشناسی ارشد است. آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد از طریق دو وزارتخانه (وزارت بهداشت و وزارت علوم) برای علاقمندان در گروه های آزمایشی متفاوت بر گزار می شود. لازم به ذکر است در این مقطع تحصیلی علاوه بر کنکور، پذیرش بدون کنکور برای برخی از داوطلبان امکان پذیر خواهد بود.

  

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد

 

به گزارش خبرگزاری موج، نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد سال 1400 در سایت سازمان سنجش منتشر شد. تعداد 636 هزار و 597 نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 شرکت کردند. که از این تعداد 334 هزار و 6 نفر معادل 52 درصد زن و 302 هزار و 591 نفر معادل 48 درصد مرد بودند. تعداد 406 هزار و 427 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که 220 هزار و 170 نفر معادل 54 درصد زن و 186 هزار و 257 نفر معادل 46 درصد مرد هستند. ظرفیت پذیرش در تمامی دوره های مورد پذیرش بدون در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی 136 هزار و 691 نفر است.

 

آمار ثبت‌نام‌کنندگان آزمون‌ کارشناسی ارشد سال 1400 نسبت ‌به‌آمار داوطلبان‌ آزمون ‌سال 1399، تعداد 10 هزار و 957 نفر کمتر است. تعداد کل رشته‌های امتحانی، 131 کد رشته امتحانی بوده. و آزمون طی 3 نیم روز از چهارشنبه 6 مرداد 1400 لغایت جمعه 8 مرداد 1400 در 367 حوزه امتحانی اصلی و 1418 حوزه فرعی در 179 شهرستان مختلف کشور برگزار شد.

  

  

انتخاب رشته کارشناسی  ارشد

 

آن‌دسته از داوطلبانی که مجاز به‌ انتخاب رشته‌ می‌شوند. علاوه بر مشاهده کارنامه‌، ضرورت دارد بر اساس اطلاعیه مندرج در سایت سازمان سنجش، نسبت به مشاهده و دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 اقدام می کنند. و بعد از مطالعه آن، نسبت به‌ انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل از میان کد رشته امتحانی مجاز و یا دوره های مجاز به انتخاب رشته اقدام می کنند. و نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند. گزینش نهایی داوطلبان براساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی (لیسانس). با رعایت دیگر ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

 

استخراج و اعلام فهرست معرفی‌ شدگان چند برابر رشته‌های خاص برای آزمون‌ های تشریحی، عملی، مصاحبه، علمی و .... می باشد. و اعلام اسامی چند برابر ظرفیت در دهه سوم شهریور ماه اعلام خواهد شد. شروع انجام آزمون‌های تشریحی و مصاحبه و... ارگان‌ها و رشته‌های خاص از هفته آخر شهریور ماه لغایت اواسط مهرماه طبق برنامه زمانی که اعلام خواهد شد. انجام می‌گیرد. اعلام فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون ورودی دوره‌ های کارشناسی ارشد ناپیوسته 1400 در اواخر مهرماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

  

در این مقاله فاروس طاها به بررسی جامع و کامل کنکور کارشناسی ارشد پرداختیم. با این وجود، اگر هنوز ابهامات یا سوالاتی در این زمینه دارید، با موسسه فاروس طاها تماس حاصل فرمایید. تا مشاورین ما اطلاعات مفید و به روزی در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.

  


 

☎ شماره تماس موسسه فاروس طاها = 09120981385 ☎

  

سوالات متداول

  


✔️ آیا می توان به صورت آزمایشی در کنکور کارشناسی ارشد 1400 شرکت کرد؟


بله. متقاضیان در صورت تمایل می توانند به صورت آزمایشی در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ شرکت کنند. اما در صورت عدم فارغ التحصیلی تا شهریور ماه نباید انتخاب رشته کنند.


✔️ آیا با خرید یک کارت اعتباری می توان در آزمون دو رشته امتحانی کارشناسی ارشد شرکت کرد؟


خیر. متقاضیان جهت ثبت نام در هر کد رشته امتحانی کنکور کارشناسی ارشد لازم است کارت اعتباری جداگانه خریداری نمایند.


✔️ آیا می توان هر دو کد رشته امتحانی را از بین رشته های شناور انتخاب کرد؟


خیر. متقاضیان لازم است رشته امتحانی اول را از میان رشته های اصلی و رشته امتحانی دوم را از میان رشته های شناور انتخاب نمایند.

برچسب ها