images-shape-5images-shape-6images-shape-7images-shape-21images-shape-21

جزئیات مقاله

پزشکی, دندان پزشکی, داروسازی با 24 گام برنامه ریزی فاروس با قاطعیت و اطمینان 100%

چگونه برای آزمون هدف گذاری کنیم؟ آزمون

چگونه برای آزمون هدف گذاری کنیم؟

چگونه برای آزمون هدف گذاری کنیم؟ شما چقدر برای آزمون ها و یا میزان مطالعه خود هدفگذاری می کنید؟ تا چند درصد می توانید به آن برسید؟ در مرحله اول به دوستانی که این کار را انجام نمی دهند، توصیه می کنیم که حتما در برنامه خود انجام آن را قرار دهید. کسانی هم که انجام می دهند باید شیوه صحیح آن را بیاموزند. در این مقاله به صورت کامل شیوه صحیح آن را به شما خواهیم گفت. ممکن است این سوال برای شما هم پیش آید که اهمیت این کار چیست و چرا باید انجام شود؟ دوستان توجه کنید شما برای پیشرفت در درس هایتان به هدفگذاری نیاز پیدا خواهید کرد. به این علت که این کار باعث می شود تا انگیزه بیشتری داشته باشید و بدانید دقیقا در کجای مسیر قرار گرفته اید. هم چنین چطور زمان خود را تقسیم بندی کنید.

چطور برای آزمون هدف گذاری کنیم؟

در جواب این سوال که چطور برای آزمون هدف گذاری کنیم؟ باید به شما بگوییم که این مورد برای افراد مختلف متفاوت است. اما نکته مهم برای همه شما دوستان عزیز این است که واقع بین باشید و درست این کار را انجام دهید. در ادامه یک نمونه شیوه صحیح ان را به شما آموزش خواهیم داد. اگر تا به امروز این کار را انجام دهید و پس از مدتی نتیجه آن را ببینید. متاسفانه گاهی بچه ها روی شیوه های مطالعاتی اشتباه و قدیمی خود تعصب دارند و کارهایی را که آموزش می بینند انجام نمی دهند. اگر می خواهید حتما نتیجه بگیرید باید این با روش های جدید پیش بروید. دلیل این کار هم تغییر سبک سوالات کنکوری می باشد. اگر سوالات کنکور را با 10 سال قبل مقایسه کنید متوجه این تغییرات می شوید. پس شما هم نباید مانند سال های قبل درس بخوانید.

برای آزمون هدف گذاری کنیم

در قسمت قبل در رابطه با اهمیت هدف گذاری در هر آزمون با شما صحبت کردیم. حال می خواهیم یک نمونه درست آن را با هم ببینیم. اما نکته ای که می خواهیم پیش از آن به شما بگوییم این است که شما می توانید نه فقط برای آزمون بلکه برای ساعت مطالعه خود نیز هدف گذاری داشته باشید. یعنی به طور مثال اگر مجموع مطالعه تان برای درس زیست، در این هفته 4 ساعت بوده است برای هفته آینده این میزان را 6 ساعت در نظر بگیرید و ببینید که آیا می توانید خود را به آن را برساید یا نه. این کار یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت شما افزایش میزان درس خواندن شما می باشد که اگر انجام شود می تواند با نتایج درخشانش شما را شگفت زده کند. نمونه ی زیر را دقت مورد بررسی قرار دهید و سعی کنید از این هفته انجام دهید.

  • 📑حال می خواهیم برای آزمون هدف گذاری کنیم📑
  • فرض کنید شما در آزمون آزمایشی از هر 10 سال به این صورت پاسخ داده ید👇👇
  • ادبیات⬅ 5
  • عربی⬅ 4
  • معارف⬅7
  • زبان انگلیسی⬅ 6
  • زیست شناسی⬅ 5
  • ریاضی⬅ 3
  • فیزیک⬅ 2
  • شیمی⬅ 6
  • زمین شناسی⬅ 4

 

  • در این صورت هدف گذاری شما به صورت زیر خواهد بود👇👇
  • ادبیات⬅ 6
  • عربی⬅ 5
  • معارف⬅7
  • زبان انگلیسی⬅ 7
  • زیست شناسی⬅ 6
  • ریاضی⬅ 4
  • فیزیک⬅ 3
  • شیمی⬅ 7
  • زمین شناسی⬅ 4

هدف گذاری آزمون

در رابطه با هدف گذاری آزمون با شما عزیزان صحبت کردیم و پاسخ سوال چگونه برای آزمون هدفگذاری کنیم؟ را به صورت کامل برای شما تشریح کردیم. به نمونه ی ذکر شده در قسمت بالا توجه کردید؟ بچه ها این که می گوییم باید واقع بین باشید یعنی همان نمونه بالا. اگر مثلا در درسی مانند فیزیک ضعیف هستید نمی توانید به یک باره توقع درصد 100 داشته باشید. هر آزمون اگر یک پاسخ درست بیشتر بزنید به مرور درصدهای باورنکردنی به دست می آورید. علت این امر را می توان این گونه گفت که اگر شما بخواهید از درصد 30 به 90 برسید در طول یکی دو هفته نمی توانید، مگر این که از وقت درس های دیگر خود بزنید که اصلا این کار توصیه نمی شود. در غیر این صورت نمی توانید به هدفگذاری خود برسید در نتیجه امید و انگیزه خود را از دست می دهید.

هدف گذاری در مطالعه

در رابطه با هدف گذاری در مطالعه چقدر اطلاعات دارید؟ همانطور که انجام شیوه گفته شد در آزمون باعث پیشرفت شما می شود برای میزان مطالعه هم می توانند کمک کننده باشد. اما همانطور که گفته شد، با واقع بینانه و منطقی باشد. مثلا میزان مطالعه خود را نمی توانید از 20 ساعت در هفته به 60 ساعت افزایش دهید. در امر آموزش عجول نباشید و اجازه دهید تا زمان خودش همه چیز را درست کند. در این زمینه می توانید از فاروس طاها نیز کمک بگیرید. درس ها را به تدریج بخوانید و فرصت را از دست ندهید. مطمئن باشید اگر تلاش کنید و در مسیر استاندارد باشید حتما نتیجه خواهید گرفت. فراموش نکنید که تلاشی که درست نباشد نتیجه نمی دهد. یاد بگیرید که از شیوه های درست استفاده کنید. مطالعه مصاحبه نفرات برتر کنکور می تواند کمک بزرگی به شما کند.

روش هدف گذاری چند از ده

روش هدف گذاری چند از ده در نمونه بالا گفته شد. می توانید شما هم برای آزمون های خود از آن استفاده کنید و نتیجه بگیرید. حتما در روال کاری خود انجام آن را قرار دهید و پشت گوش نیندازید. بهترین کار پیشرفت در آزمون ها همین مورد است که به انگیزه می دهد تا بیشتر درس بخوانید و تلاش خود را افزایش دهید. حتی می توانید برای کارهای روزانه خود هم این روش را استفاده کنید و به مرور میزان تلاش تان را بیشتر کنید.

قبولی تضمینی در کنکور پزشکی فاروس طاها

موسسه فاروس طاها با سال ها سابقه در زمینه قبولی کنکور سراسری برنامه ریزی خود را مبنی بر گام با پشتوانه سال ها سابقه به اتمام رسانده است. این برنامه شامل برنامه ریزی پایه دهم تا کنکور به همراه قوی ترین منابع آموزشی کشور، برنامه ریزی پایه یازدهم تا کنکور به همراه منابع و همینطور برنامه ریزی برای پایه دوازدهم و متقاضیان کنکور در کمتر از یکسال است.

این طرح با هدف کسب رتبه برتر در رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی به وجود آمده است. با انتخاب گام های برنامه ریزی فاروس از هر یک از منابع تحصیلی دیگر بی نیاز خواهید شد. همچنین می توانید با آزمون های مرحله به مرحله فاروس سطح خود را در پایان هرگام بسنجید و رتبه خود را ببینید.  برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافیست مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال فرمایید.

 

برچسب ها: