فاروس logo

سوالات دام دار کنکور

سوالات دام دار کنکور

سوالات دام دار کنکور

سوالات دام دار کنکور

 

حتما شما هم در مورد سوالات دام دار کنکور شنیده اید. برخی از سوالات در کنکور هستند که سخت نیستند اما تمرکز بالایی برای پاسخگویی نیاز دارند. عموما درصد زیادی از سوالات کنکور سوالات ساده و متوسط هستند. بخش کمی از این پرسش ها خیلی پیچیده هستند. اما ممکن است که یک سوال برای شما راحت باشد و راه حل آن را بلد باشید ولی ادبیات آن به گونه ای باشد که شما را دچار شک و تردید کند. مورد دیگر آن که مهم ترین نکته سوال را برای پاسخگویی به نحوی راحت به شما گفته است، جوری که شما اصلا آن را نمی بینید و در نتیجه در دام می افتید.

 

تست هایی با افعال مثبت و منفی از دیگر سوالات دام دار کنکور هستند. به عنوان مثال" کدام مورد صحیح نمی باشد". شما بین صحیح و نمی باشد ذهن تان به هم میریزد. در درس های فرمولی که خیلی راحت می تواند شما را دچار خطا کند.تنها راه به دام نیفتادن نیز تمرین و تکرار زیاد است.

 

سوالات پر بحث

 

و اما سوالات پر بحث!! در سوالات کنکور همیشه مواردی پیدا می شود که بحث در مورد آن ها زیاد است و اساتید کنکوری در مورد آن ها صحبت می کنند. حتی گاها در کنکور مواری بوده که به کل سوال غلط بوده است و پاسخی ندارد. در موارد این چنین سازمان سنجش آن را بی تاثیر اعلام خواهد کرد. در جلسه کنکور اگر دیدید که یک سوال خیلی پیچیده است خود را درگیر آن نکنید و از وقت دیگر سوال ها برای آن نگذارید. پس حتما در آزمون خود به این موارد توجه داشته باشید تا وقت تان کم نیاید.

 

برای این که در درس های مختلف در دام طراح کنکور نیفتید، باید قبل از آزمون به قدر کافی تست های کنکور سراسری را زده باشید تا با ادبیات آن آشنا شوید. در سال کنکور با این حجم درس و منابع چطور به همه کارهایمان برسیم؟ اینجاست نقش یک مشاور پررنگ می شود. حتما باید برنامه خود را با مشاور تنظیم کنید و از او راهنمایی بخواهید تا بتوانید نتیجه بگیرید.

 

اصول طراحی تست

 

مورد دیگر اصول طراحی تست می باشد. برای این که در جلسه آزمون خود دچار سوالات دام دار کنکور نشوید، بهتر است گاهی خودتان را جای طراح کنکور بگذارید و برای خود سوال طراحی کنید. در این صورت می توانید چالش ها بیابید. از ادبیات مختلف و فعل های مثبت و منفی گوناگون استفاده کنید و سبک های مختلف بیان سوال برای هر مبحث دست تان بیاید.

 

حل تست های تالیفی کمکی برای آمادگی سوالات دام دار می کند؟

در مرحله ی اول حل تست های کنکور مفید است. اما اگر به آن ها مسلط شدید سوالات تالیفی قوی و سطح بالا نیز می توانند کمک کنند.

در جلسه کنکور با آن استرسی که داریم چگونه فعل های مثبت و منفی را متوجه شویم؟

اول این که باید اینقدر مطالعه مفید در طی این یک سال داشته باشید که خیلی مضطرب نباشید. استرس تا حدی طبیعی است. وقتی استرس خود را مدیریت کنید حتما با تمرکز بیشتری سوالات را می خوانید و با دقت بالاتریر به جواب می رسید.

برچسب ها