فاروس logo

پردرآمد ترین رشته های پیراپزشکی

پردرآمد ترین رشته های پیراپزشکی

پردرآمد ترین رشته های پیراپزشکی

پردرآمد ترین رشته های پیراپزشکی

 

پردرآمد ترین رشته های پیراپزشکی کدام اند؟ بیایید کمی با این رشته ها و وضعیت اجتماعی آن ها آشنا شویم. پیراپزشکی شامل کدام رشته هاست؟ رشته های پرستاری، علوم آزمایشگاهی، اتاق عمل، مامایی و هوشبری از مهم ترین رشته های این زیر شاخه هستند. علوم تغذیه، گفتار درمانی و اعضای مصنوعی را نیز می توان جز رشته های پیراپزشکی دانست. ببینید برای زمان انتخاب رشته باید اطلاعات کافی به دست آورد. بهترین کار این است که باید مشاور کنکور مشورت کنید و از راهنمایی های او استفاده کنید. چون که همانقدر کنکور امتحان مهمی است فرایند انتخاب رشته نیز تصمیم بزرگ و مهمی در زندگی شماست.

 

 

رشته های پیراپزشکی بدون کنکور

 

رشته های پیراپزشکی بدون کنکور از جمله رشته های مهم پیراپزشکی بدون کنکور میتوان به رشته های: مامایی، هوشبری، اتاق عمل و علوم آزمایشگاهی اشاره کرد . این رشته ها نیز در دانشگاه های زیر مجموعه علوم پزشکی در مناطق محروم کشور و دوره های پردیس و چند دانشگاه کشور به صورت بدون کنکور با تعهد به خدمت و شرایط ویژه برخی سال ها ارائه گردیده است. اما تحصیل در این رشته ها یک سری شرایط نیز دارد. یکی از این موارد به طور مثال معدل کتبی 15 می باشد. یعنی با معدل کمتر از آن نمی توانید بدون کنکور در این رشته ها ادامه تحصیل کنید. یا مورد دیگر شرایط سنی ان است که برای خانم ها 23 سال و برای آقایان 27 سال می باشد.

  

مدت زمان تحصیل در رشته های پیراپزشکی

 

در این قسمت به بررسی مدت زمان تحصیل در رشته های پیراپزشکی خواهیم پرداخت. افرادی که قصد تحصیل در یکی از رشته های پیراپزشکی را دارند باید به این موضوع آگاه باشند که بین این رشته با سایر رشته های پزشکی تفاوت هایی وجود دارد. کادر درمانی یک بیمارستان تشکیل شده از پیراپزشکان هستند که همواره در کنار پزشکان در حال حرکت می باشند و به آن ها در رابطه با درمان بیماران کمک می کنند. با این وجود می توان گفت پزشکان از لحاظ نظارتی بر امور پیراپزشکان نظارت دارند. پس فرق پزشکی و پیراپزشکی در رشته های تحصیلی هر کدام است.

 

به طور کلی این مدت زمان برای رشته های مختلف متفاوت است. به هر حال اگر قصد دریافت مشاوره برای انتخاب این رشته ها را دارید می توانیید با شماره ی 09120981385 تماس بگیرید. فاروس طاها بهترین موسسه برای راهنمایی شما در زمینه ی انتخاب رشته می باشد.

 

 

آیا رادیولوژی از رشته های پیراپزشکی است؟

رادیولوژی نیز یکی دیگر از رشته های پیراپزشکی است که بسیاری از افراد آن را با رادیوتراپی اشتباه می گیرند. در صورتی که تفاوت های بسیاری در این دو تخصص وجود دارند. فردی که متخصص رادیولوژی است با بهره گیری از برخی دستگاه های پزشکی از جمله دستگاه های تصویر برداری کار خود را انجام می دهد.

بهترین رشته های پیراپزشکی کدام اند؟

 به طور کلی بهترین رشته های پیراپزشکی شامل هوشبری، اتاق عمل، مامایی و علوم آزمایشگاهی هستند. 

برچسب ها