فاروس logo

کارنامه قبولی و حداقل درصد های لازم در رشته علوم پزشکی

کارنامه قبولی و حداقل درصد های لازم در رشته علوم پزشکی

کارنامه قبولی و حداقل درصد های لازم در رشته علوم پزشکی

 کارنامه قبولی و حداقل درصد های لازم در رشته علوم پزشکی 

کارنامه قبولی و حداقل درصد های لازم در رشته علوم پزشکی 1400 یکی از مسائلی است که اگر شما هم داوطلب هر کدام از رشته های علوم تجربی هستید، باید بدانید. داوطلبین پس از دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری 1400 اقدام به انتخاب رشته کرده و مهلت انتخاب رشته نیز دیروز به پایان رسید. چند هفته دیگر متقاضیان باید در انتظار کانامه نهایی کنکور سراسری 1400 باشند و نتایج انتخابات خود را ببینند. آیا در رشته دلخواه خود قبول ی شوم؟ با چه درصد هایی می توان در دانشگاه های روزانه کسور در رشته علوم پزشکی به تحصیل پرداخت؟ این سوالات را این روز ها از دانش آموزانی که اقدام به انتخاب رشته کرده اند زیاد می شویم. یکی از راهکار های پاسخ دادن به اینگونه سوالات بررسی کارنامه و درصد های قبولی رشته های علوم پزشکی سال های قبل است. بنابراین توجه شما را به مقاله های زیر جلب می کنیم.

 

 

تراز قبولی در رشته های علوم پزشکی چقدر است؟

 

تراز قبولی رشته پزشکی >> تراز قبولی هر ساله با توجه به تعداد داوطلبین هر سال و سطح آن ها متفاوت است. لازم به ذکر ایت تعداد داوطلبین رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی و پرتو درمانی بالا تخمین زده شده است. چراکه متقاضیاینی که در رشته علوم تجربی کنکور می دهند، چیزی حدود 5 برابر رشته های دیگر است. بنابراین شما باید حداقل درصد های لازم و همینطور نمره علمی لازم برای تحصیل در این رشته ها را به دست آورید. طبق بررسی کارنامه های پذیرفته شدگان سال های قبل حداقل تراز برای قبولی در رشته های علوم پزشکی 8000 تا 10000 است

 

تراز و رتبه لازم قبولی در رشته های علوم پزشکی

 

سقف تراز کنکور در رشته تجربی

 

با اشاره به نمره علمی لازم برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی شاید کنجکاو شده باشید بدانید سقف تراز کنکور برای داوطلبین رشته تجربی چند است؟ معمولا تراز کنور در رشته تجربی بسته به سطح علمی داوطلبین چیزی در حدود 12 هزار است. اگر ترز داوطلب بالای 9500 شود، قبولی وی در رشته های علوم پزشکی تضمینی است. تراز در واقع تابعی از اختلاف علمی داوطلب با میانگین جامعه آماری شرکت کنندگان در کنکور سراسری در هر سال است. تراز درواقع همان نمره علمی یا نهایی در زیر گروه های یک تا پنج در رشته تجربی است. این به این معنست تراز شما در هر زیرگروه بالاتر باشد، شانس قبولی شما در انتخاب رشته های آن زیر گروه بالا می رود. تراز کل نیر با عنوان ماکسیمم نمره کل زیرگروه ها در کارنامه اولیه کنکور سراری وجود دارد که وضعیت کلی شما را مورد بررسی قرار می دهد.

 

درصدهای قبولی در دانشگاه تهران در رشته های علوم پزشکی چقدر است؟

 

بررسی کارنامه پذیرفته شدگان در کنکور سراسری سال های قبل حاکی از آن است برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی دانشگاه تهران باید میانگین درصد های شما 80 به بالا باشد. البته لازم به ذکر است این مسئله به سهمیه شما نیز بستگی دارد. در سهمیه منطقه سه کسب میانگین درصد های 60 باعث می شود بتوانید در این رشته در تهران تحصیل کنید.

 

 

 

ادبیات فارسی605060  
عربی706090  
دین و زندگی909080  
زبان انگلیسی809040  
زمین شناسی101010  
ریاضی908070  
زیست شناسی909080  
فیزیک10010070  
شیمی9010070  
رتبه در منطقه83187314  
رتبه کشوری2133741893  

 

ستون اول جدول بالا مربوط به نمونه کارنامه قبولی در منطقه یک، ستون دوم مربوط به نمونه کارنامه پذیرفته شدگان در سهمیه منطه دو و ستون سوم مربوط به سهمیه پذیرفته شدگان در منطقه سه است که موفق شدند در دانشگاه علوم پزشکی تهران به تحصیل بپردازند.

 

ضرایب دروس در هر زیرگروه از رشته علوم تجربی

 

در جدول ایین می توانید ضریب هر درس را در زیرگروه های مختلف رشته علوم تجربی دریابید و به میزان اهمیت دروس در رشته دلخواهتان را دریابید.

 

ظرایب زیرگروه های دروس تخصصی در رشته تجربی

 

نام درسزیرگروه 1زیرگروه 2زیرگروه 3زیرگروه 4زیرگروه 5
زمین شناسی01411
ریاضیات23343
زیست شناسی44222
فیزیک22222
شیمی34222

 

دروس عمومی برای همه زیرگروه ها ضرایب ثابتی دارند که آن ها نیز به شرح زیر است:

 

ضرایب زیرگروه های دروس عمومی در رشته تجربی

 

دروس عمومیضرایب
زبان و ادبیات فارسی4
زبان عربی2
فرهنگ و معارف اسلامی3
زبان خارجه2

 

قبولی تضمینی در رشته های علوم پزشکی

 

موسسه های معتبر فاروس جهت قبولی شما در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، پرستاری و سایر رشته های علوم تجربی با کمک برترین اساتید تاپ کشور قبولی شما را تضمین می کند. طرح قبولی تضمینی را هیئت علمی فاروس با برنامه ریزی منحصر به فرد و سال ها تجربه موفق در این زمینه در سراسر کشور به دانش آموزان ارائه می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص طرح قبولی تضمینی و دی وی دی های آموزشی دروس عمومی و تخصصی کنکور از برترین و مجرب ترین اساتید کشور با شماره 09120981385 تماس حاصل کنید.

برچسب ها