فاروس logo

مشاوره انتخاب رشته کنکور تجربی

مشاوره انتخاب رشته کنکور تجربی

مشاوره انتخاب رشته کنکور تجربی

مشاوره انتخاب رشته کنکور تجربی

 

انتخاب رشته کنکور تجربی

 

انتخاب رشته کنکور تجربی یکی از مواردی است که برای داوطلبین این رشته از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب رشته آخرین قدم برای قبولی در دانشگاه و رشته مورد نظر است. بنابراین با ما همراه باشید تا در ادامه به ذکر نکاتی در باب چگونگی قبولی در دانشگاه در انتخاب رشته کنکور تجربی بپردازیم.

 

پس از دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری نوبه به فرآیند انتخاب رشته می رسد. در این مرحله شما باید ابتدا به طور کامل کارنامه خود را آنالیز کنید. کارنامه اولیه کنکور تجربی شامل 5 رتبه در زیر گروه های مختلف است. در این مرحله باید رتبه و تراز خود درا در هر زیر گروه بررس کنید. در رشته تجربی کسب تراز بالای 10000 در زیر گروه اول می تواند شما را به تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه روزانه امیدوار کند. البته این مورد ر هر سال متفاوت است. داندان پزشکی، مامایی، پرستاری نیز در زیر گروه یک قرار دارند. رتبه و تراز شما در زیر گروه های دیگر نیز ذکر شده. رشته های هر کدام از زیر گروه های تجربی را بررسی کرده و متناسب با آن انتخاب رشته کنید. چرا که ضریب دروس در هر زیر گروه متفاوت است و این امر موجب تفاوت تراز و سهمیه در کنکور می شود. البته در اینجا منظور از رتبه، رتبه در سهمیه کل است.

 

انتخاب رشته باید بر اساس علاقه صورت بگیرد. اما رتبه شما نیز در انتخاب آن نقش دارد. فرآیند انتخاب رشته رشته تجربی باید شما انتخاب های خوشبینانه، منطقی و بدبینانه باشد. انتخاب های منطقی شما باید حدود نصف انتخاب های شما را تشکیل بدهد تا بتوانید در یکی از رشته ها تحصیل کنید. ثبت چند کد رشته در دفترچه سراسری مجاز است؟ بعد از دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری شما مجاز به انتخاب 150 کد رشته تحصیلی هستید. در دانشگاه آزاد نیز شما می توانید 100 کد رشته در دفترچه انتخاب رشته ثبت کنید.

 

بیشتر بخوانید درباره: انتخاب رشته دانشگاهی + زیر گروه های رشته تجربی

 

هر رشته در دانشگاه های سراسری و آزاد شامل یک مشخصه منحصر به فرد است. شما باید در انتخاب های خود تنها کد رشته آن محل را وارد کنید. کد رشته ها شامل رشته و دانشگاه مورد نظر است که هرساله در دفترچه انتخاب واحد کنکور سراسری در اختیارتان قرار می گیرد. بنابراین شما باید اولین انتخابتان را در اولین کد رشته ثبت کنید. چرا که فرآیند انتخاب رشته از ابتدا شروع به بررسی کرده و در هنگام پذیرفته شدن در یکی از انتخاب ها متوقف می شود.

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور تجربی

 

مراکز معتبر انتخاب رشته تجربی نظیر قلمچی و گزینه دو اقدام به انتخاب رشته کنکور تجربی کرده اند. اما باید بدانید این امر بسیار تخصصی است. به شما پیشنهاد می کنیم فرآیند انتخاب رشته کنکور تجربی را تحت نظر بهترین مشاوره انتخاب رشته تجربی در کشور انجام دهید.مشاوره از افارد موفق در این زمینه و استفاده از تجاب آنان در زمینه های مختلف می تواند آینده زندگی شما را تغییر دهد. چرا که یک مشاوره خبره کنکور تجربی به شما کمک می کند تا:

 

در هنگام انتخاب رشته تجربی باید با انواع دانشگاه ها آشنایی داشته باشید. پذیرش در دانشگاه های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان و نیمه متمرکز و همین رشته های دانشگاه فرهنگیان باید در فترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه سراسری انجام بپذیرد. انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز باید در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد انجام بپذیرد. اگر در هنگام ثبت نام گزینه انتخاب رشته دانشگاه های غیر انتفاعی و آزاد را تیک نزده این باید نسبت به خرید سریال آن از طریق سایت اقدام کنید.به غیر از رشته روزانه سایر دانشگاه ها در رشته های شبانه و غیر انتفاعی و پردیس خودگردان و پیام نور شامل پرداخت شهریه می شود. انتخاب رشته کنکور تجربی و سایر گروه های آزمایشی به صورت رتیگان انجام می پذیرد. در هنگام انتخاب رشته دقت کنید پروسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری به صورت همزمان انجام نمی گیرد و بعد از انتخاب رشته دانشگاه سراسری می توانید از طرریق دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد نسبت به فرآین انتخاب رشته در زمان اعلام شده اقدام کنید.

 

ظرفیت پذیرش دوره های مختلف تربی با آزمون در سال 1400 در دوره روزانه حدودا 35800 نفر ، در دوره شبانه 2800 نفر، در دانشگاه فرهنگیان 4300 نفر، در دوره های غیر انتفاعی و موسسات غیر دولتی 7400 نفر، در دانشگاه پیام نور 3500 نفر و جمعا حدود 54 هزار نفر ظرفیت در رشته های مخلف در دانشگاه های سراسر کشور موجود است.

 

بیشتر دانشگاه ها بر اساس بومی پذیری اقدام به پذیرش انشجو می کنند. بومی پذیری به چهار دسته بومی ناحیه ای، استانی، کشوری و قطبی تقسیم بندی می شود. این امر به اسن معناست افرادی که بر اساس بومی گزینی انتخاب رشته انجام می دهند، شانس بیشتری در قبولی در دانشگاه مورد نظر دارند. برخی از رشته ها نیز مانند دانشگاه فرهنگیان تنها از طریق بومی گزینی دانشجو می پذیرد.

برچسب ها


مشاوره انتخاب رشته تجربی

شرایط بومی گزینی در انتخاب رشته تجربی

انتخاب رشته تخصصی کنکور 1400

انتخاب رشته تجربی 1400