images-shape-5images-shape-6images-shape-7images-shape-21images-shape-21

جزئیات مقاله

پزشکی, دندان پزشکی, داروسازی با 24 گام برنامه ریزی فاروس با قاطعیت و اطمینان 100%

نحوه شرکت کردن در امتحانات مجازی دانشگاه آزاد اخبار دانشگاه ها

نحوه شرکت کردن در امتحانات مجازی دانشگاه آزاد

خب امروز در مورد آنلاین شدن امتحانات دانشگاه آزاد رو تو فاروس بگیم

با مجازی شدن امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد سامانه هایی برای برگزاری امتحان داوطلبان تعیین شده است .

مثل سامانه آموزشیار ، دان ، سیدا و امن آزمون از جمله سایت هایی هستن که برای اجرای امتحانات دانشگاه های آزاد استفاده میشه.

دانشجویان بسته به سامانه ای که توش امتحان میدهند باید در ساعات امتحان به بایت مراجعه کنند .

با تعطیلی دانشگاه ها و مجازی شدن آموزش ها برای دانشجویان کاردانی و پزشکی دانشگاه آزاد به دنبال شیوع بیماری کرونا امتحانات پایانی امسال جاری ای دانشگاه نیز به صورت مجازی برگزار میشود .

که دانشجویان موظف هستند که طبق برنامه های دانشگاه ازاد ارد سامانه آموزشی شوند.

دانشگاه های آزاد دانشجو های خیلی زیادی دارد که میتواند از امتحانات مجازی کمک بگیرد دانشجویان متقاضی برای شرکت در آزمون وارد سامانه بشوند .

 

 ( آموزشیار)

  سامانه آموزشیار امتحانات مجازی دانشگاه آزاد به منظور یکپارچه سازی خدمات آموزشی ارائه شده به دانشجویان دانشگاه آزاد راه اندازی شده است . دانشجویان دانشگاه آزاد که در کلاس های آنلاین سامانه و دانا یا دیگر سامانه ها شرکت کرده اند باید با اتمام کلاس های درسی ترم جاری برای شرکت در امتحانات پایان ترم خود آماده شوند .

برگزاری امتحانات و انتخاب سامانه آزمون ها به عهده واحد آموزش دانشگاه می باشد . دانشجویانی که دانشگاه ها و اساتید آنها سامانه آموزشیار را برای برگزاری امتحانات پایانی این ترم انتخاب کرده اند باید طبق زمانبندی اعلام شده وارد سایت آموزشیار شده و به بخش امتحانات مراجعه کنند .

دانشجویان پس از ورود یه سایت آموزش یار دانشگاه آزاد باید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور خود وارد صفحه شخصی خود در پرتال دانشجویی سامانه آموزشیار به نشانی (edu.iau.ac.ir شوند . پس از ورود به این سامانه دانشجویان باید تنها به قسمت امتحانات مراجعه کرده و در زمان تعیین شده وارد لینک امتحان درس مورد نظر شوند .

نحوه شرکت در ازمون های دانشگاه آزاد ( آموزشیار)

1) خب اول از همه وارد سایت آموزش یار بشید که آدرسش (edu.iau.ac.ir) اینه

2) گزینه دانشجو را انتخاب کرده و کد دانشجویی را وارد کنید و در صفحه ای که در این هستید رمز عبور و نام کاربری رو وارد کنید

3) بعد ورود به صفحه ی خود به قسمت امتحانات رفته و در امتحان خود شرکت کنند.

 

 (دان)

  سامانه دان دانشگاه آزاد نیز از جمله سامانه های کاربردی و گسترده این دانشگاه می باشد که به منظور ارائه آموزش های آنلاین و آفلاین مجازی دانشجویان راه اندازی شده است . از دیگر امکانات ارائه شده در این سامانه این است که امکان برگزاری امتحانات مجازی را نیز فراهم کرده است .

طبق اطلاعیه منتشر شده آزمون های سامانه دان بصورت آنلاین تستی بدون نمره منفی و آفلاین تشریحی برگزار می شود و پاسخنامه ها حتما باید در مهلت تعیین شده ارسال شود و خارج از ان امکان ثبت پاسخ ها وجود ندارد . پس از پایان آزمون  و ثبت نهایی در آزمون آنلاین دانشجویان می‌توانند نمره خود را مشاهده کنند .

داوطلبان باید دقت داشته باشند که همانند ورود به کلاس های مجازی سایت دان (daan.ir) ، برای شرکت در امتحان هر درس در سایت دان نخست باید شماره همراه و کلمه عبور خود را در سایت وارد کرده و پس از تایید به صفحه شخصی خود دست پیدا کرده و برای شرکت در امتحان اقدام کنند .

نحو شرکت کردن در آزمون های دانشگاه آزاد (دان)

1)وارد سایت دان شوید که آدرسش (daan.ir) اینه

2) انتخاب گزینه مربوط به دانشگاه محل تحصیل و یا دانان که سامانه ی عمومیه

3) تو این قسمت باید شماره و کد یک بار مصرفی که به شمارتون فرستاده میشه رو وارد کنید

4) و تو این قسمتی که وارد شدین صفحه ی شماست با وارد کردن شناسه امتحان و رمز عبوری که از استاد گرفتید رو وارد کنید تا وارد امتحان شوید .

 (امن آزمون)

با شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی دانشگاه ها از اوایل ترم دوم سال تحصیلی 99 - 98 ، دانشگاه ها ناچار شدند تا با راه اندازی سامانه هایی روند برگزاری مجازی نیمسال تحصیلی جاری را تسهیل کنند . سامانه امتحانات امن آزمون دانشگاه آزاد یکی دیگر از سامانه های کاربردی این دانشگاه در زمینه برگزاری امتحانات می باشد .

این سامانه ترم گذشته به منظور ثبت انتقالی دانشجویان برای شرکت در امتحانات یا همان تغییر حوزه امتحانی راه اندازی شده و کاربرد داشته است . دانشجویان ترم گذشته موظف بودند با مراجعه به سایت (azmoon99.iau.ac.ir) اپلیکیشن امن آزمون را دانلود کرده و درخواست خود را ثبت کنند .

یکی دیگر از امکانات ارائه شده در این سامانه این است که دانشجویان می توانند با مراجعه به سایت امن آزمون در امتحانات مجازی بارگذاری شده در این سامانه نیز شرکت کنند . در صورتی که سامانه آزمون امن به عنوان سایت برگزاری امتحان پایان ترم دانشگاهی انتخاب شود دانشجویان موظف هستند طبق زمانبندی اعلام شده به سایت سامانه مذکور مراجعه کنند .

نحوه شرکت تو امتحانات دانشگاه آزاد (امن آزمون)

1) وارد سایت امن آزاد شید که ادرسش (azmoon99.iau.ac.ir) اینه

2) برنامه ی امن آزمون رو دانلود کنید بعد اتمام دانلود وارد برنامه شید

3) داخل برنامه شماره همراه خودتون رو وارد کنین و اطلاعات خواسته شده ( کد ملی با شماره دانش جویی)

3) وارد صفحه برنامه امتحان شید

4) روز گزینه ی شرکت در ازون یا ورود به آزمون رو بزنید و در امتحان شرکت کنید

 (سیدا)

علاوه بر سامانه هایی که پیش از این آنها را معرفی کرده و نحوه شرکت در امتحانات آن ها را ارائه داده ایم ، سامانه سیدا دانشگاه آزاد نیز به منظور برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشگاه آزاد استفاده می شود . سامانه سیدا پیش از این به عنوان سامانه آموزشی دانشگاه های آزاد نیز کاربرد داشته است

با مطرح شدن سامانه های بروزی مانند آموزشیار که قابلیت بالاتری به نسبت سیدا دارند مجموع کاربران این سامانه کم تر شده اما هنوز هم برخی از واحد های ترجیح می دهند که مانند نیمسال تحصیلی دوم سال گذشته امتحانات مجازی سال جاری را در سامانه سیدا برگزار کنند .

اگر جزو آن دسته دانشجویانی هستید که دانشگاه محل تحصیل شما سامانه سیدا را برای برگزاری امتحانات پایان ترم انتخاب کرده باید در زمان مقرر هر امتحان وارد سایت سیدا دانشگاه خود شوید . همچنین می توانید برای اطلاع از جزئیات ورود و استفاده از امکانات سامانه سیدا مقاله زیر را مطالعه کنید .

نحوه شرکت تو آزمون دانشگاه آزاد (سیدا)

  1. خب اول از همه وارد سامانه سیدا شوید که آدرسش اینه (apahkam.ir)
  2. نام کاربری و کلمه عبور خوتونو وارد کنید
  3. در منوی سایت گزینه ی آزمون آنلاین تستی رو انتخاب کنید
  4. لیست دروس ترمی رو ببینید ، تاریخ و ساعات آزمون هر درس
  5. گزینه شروع آزمون رو انتخاب کنید
  6. جزییات در مورد آزمون رو ببینید مثل ( نام درس ، مدت آزمون ، تعداد سوالات و ...)
  7. وارد صفحه آزمون شوید و به سوالات پاسخ بدید

موفق باشید.

 

برچسب ها: