فاروس logo

منابع کنکور نظام قدیم | بهترین منابع نظام جدید کنکور برای دانش‌آموزان نظام قدیم

منابع کنکور نظام قدیم  | بهترین منابع نظام جدید کنکور برای دانش‌آموزان نظام قدیم

منابع کنکور نظام قدیم | بهترین منابع نظام جدید کنکور برای دانش‌آموزان نظام قدیم

بهترین منابع نظام جدید کنکور برای دانش‌آموزان نظام قدیم | منابع کنکور نظام قدیم

 

 

 

منابع کنکور نظام قدیم یکی از دغدغه متقاضیان کنکوری است که با شیوه نظام قدیم به تحصیل پرداخته اند. یکی از مشکلاتی که دانش آموزان نظام قدیم با آن رو به رو می شوند پیدا کردن منابع است. همانطور که می دانید از سال 99 دیگر برای دانش آموزان نظام قدیم به صورت جداگانه کنکور برگزار نمی شود و آن ها باید خود را با منابع جدید وفق بدهند. این مورد به یکی از دغدغه های دانش آموزان تبدیل شده که پیدا کردن کدام منابع می تواند سطح آن ها را بالا ببرد و با کنکور نظام جدید سازگار کند؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به تغییرات منابع نظام قدیم برای کنکور و آمادگی دانش آموزان در این زمینه بپردازیم. اگر به دنبال بهترین منابع کنکور نظام قدیم هستید، با ما همراه باشید.

 

کنکور تجربی نظام جدید سخت تر است یا نظام قدیم؟

 

اگر بخواهید نظام آموزشی را از منظر سطح سوالات کنکور مقایسه کنید، باید بگوییم از این لحاظ سطح سوالات کنکور تغییر چندانی نکرده است. همچنان سطح سوالات کنکور به چهار سطح خط به خط، ترکیبی تفهیمی، سهل الممتنع و ابهام ساز تقسیم بندی می شود. سوالات خط به خط سوالاتی هستند که داوطلبین کنکور با خواندن کامل کتاب درسی می توانند به آن ها پاسخ دهند که متاسفانه تعداد این سوالات کم است. نوع دوم سوالات، سوالات ترکیبی تفهیمی است. دانش آموز برای پاسخ به این سوالات باید صفحات متعددی از کتاب درسی را در ذهن مرور کند. این امر صورت نمی پذیرد مگر با تکرار و تمرین فراوان. ذهن دانش پذیر باید ترکیبی تفهیمی شود. نوع سوم سوالات سوالات سهل الممتنع است. این سوالات آسان به نظر میایند اما بسیار سخت هستند و نکته دارند. باید نکته آن را پیدا کنید تا بتوانید به اینگونه سوالات پاسخ دهید. نوع چهارم سوالات سولات ابهام ساز است. این نوع سوال دانش آموز را دچار شک و تردید می کند. درصد بیشترین خطایی که دانش آموز ممکن است داشته باشد، در نوع سوم و نوع چهارم سوالات است.

 

بنابراین فرقی ندارد دانش آموز نظام قدیم باشید یا نظام جدید. برای این مورد باید قوی ترین منابع ککنور نظام جدید را مطالعه کزده و پس از آن با انواع تیپ بنندی سوالات آشنا شوید.

 

تغییرات منابع کنکور در نظام جدید چه بود؟

 

منابع کنکور، کتب سه سال درسی دبیرستان است. بنابراین برای نمایش تغییرات باید نمایش تغیرات کتب دبیرستان را مشاهده کنید. برای نمایش تغییرات دروس نظام جدید نیز باید کتب جدید را مطالعه کنید. و از کتاب های کمک درسی نظام جدید استفاده کنید.

 

تفاوت منابع کنکور نظام جدید کنکور تجربی

 

برای منابع نظام قدیم کتب بسیاری وجود دارد. کنکور های بسیاری نیز با این نظام آموزشی برگزار شده که می تواند برای دانش آموزان نظام قدیم و نظام جدید مناسب باشد.

 

تفاوت درس ادبیات نظام جدید

 

در درس ادبیات منابع مشترک بسیاری بین کنکور های نظام جدید و نظام قدیم برگزار شده بود. در مفاهیمی مثل آرایه، دستور و معنی و مفهوم سوالات مشترک بسیاری در این منابع وجود داشت و از قسمت هایی مانند املا و لغت و تاریخ ادبیات کمی تفاوت دیده می شد. با آنالیز کنکور ادبیات چد سال گذشته به این مورد دست یافتیم که سطح سوالات ادبیات کنکور در هر دو نظام بالا بوده است.

 

تفاوت درس زبان انگلیسی نظام جدید

 

در آخرین سالی که دو کنکور بین داوطلبین نظام های مختلف برگزار شد، سوال های درک مطلب از درس زبان انگلیسی مشترک بوده .و 4 سوال گرامر، 8 سوال لغت، 5 سوال کلوز تست متفاوت از هم دیگر مطرح شده ایت. این مورد به خوبی نشان می دهد مطالعه منابعه نظام جدید برای دانش آموزان دشوار نیست و مشکلی برای آن ها به وجود نمی آورد.

 

تفاوت درس دین و زندگی نظام جدید

 

درس دین و زندگی کنکور درسال های گذشته کمی سخت تر از انتظار دانش‌پذیران مطرح شد. از مجوعه 25 درس دینی 11 سوال مربوط به مفهوم آیات، 9 سوال از متن درس و 5 سوال هم از احادیث مطرح شد.بنابراین برای پاسخ به سوالات این درس باید خود را به خوبی آماده کرده و منبع تستی معتبر داشته باشید تا بتوانید از پس سوالات این درس در کنکور سراسری بر بیایید.

 

تفاوت درس عربی نظام جدید

 

تغییرات کتب نظام قدیم به نسبت نظام جدید به این صورت بوده که تمرکز از روی قواعد بر ترجمه و درک مطلب سوق پیدا کرده است. به همین دلیل در درس عربی بخشی از قواعدی که در نظام قدیم به آن پرداخته می شد مانند اعلال حذف شده و به درک مطلب و محتوای درس بیتر پرداخته شده است. در سال هاییکه برای هر دو نظام نظام جدید و نظام قدیم سوال مطرح می شد، 28 درصد مطالب مشترک بوده است.

 

تفاوت درس زیست شناسی نظام جدید

 

در زیست شناسی نظام جدید ما کاهش مطلب داشتیم. این مطلب باعث شده از دشواری آن نیز کمی کاسته شود. برخی از مطالب نظام قدیم از کتب درسی حذف شده و برخی دیگر با دروس جدید ادغام شده. در عنوان های برخی از مطالب درس زیست شناسی نیز تفاوت ایجاد شده است.

 

تفاوت درس ریاضی نظام جدید

 

برای درس ریاضی می توان گفت به غیر از تغییراتی که در سرفصل های آن به وجود آمده، درسطح دشواری آن ها در کنکور سراسری تغییر به خصوصی ایجاد نشده است. بنابراین اگر در نظام قدیم درس خواندید، کافیست به سرفصل های کتب ریاضی نظام جدید و حذفیات کنکور سراسری نگاهی بیندازید. و شروع به خواندن و تست زنی کنید. مطمئن باشید مشکلی نخواهید داشت.

 

تفاوت درس شیمی نظام جدید

 

با نگاهی کلی به درس شیمی مطمئن می شویم که این درس نیز با کاهش حجم رو به روبوده است. از طرفی برخی از معادلات واکنش ها که متقاضیان در سیستم آموزشی نظام قدیم مجبور به حذف آن ها بودند، از بین رفته و همین امر این درس را در کنکور و امتحانات نهایی برای دانش آموزان آسان تر کرده است.

 

تفاوت درس فیزیک نظام جدید

 

در درس فیزیک نظام جدید برای رشته تجربی برخی از مباحث با حذفیات رو به رو بوده است. به عنوان مثال بخش عدسی و آینه ها در کتاب فیزیک دروس تجربی حذف شده و مباحث مانند حرکت دایره ای، حرکت براونی، شار و.... تنها در کتب فیزیک رشته ریاضی وجود دارد. این امر پیچیدگی مباحث را نسبت به قبل کمتر می کند، اما حاکی از آن نیست که سطح سوالات فیزیک کنکور نسبت به سال های گذشته پایین تر آمده است.

 

بهترین شیوه برای کسب رتبه برتر دانش آموزانی که با سیستم نظام قدیم درس خواندند، چیست؟

این است که با آرامش برای کسب رتبه برتر از پایه با بهترین منابع نظام جدید شروع به درس خواندن کنند.

تغییرات کتب نظام جدید به چه صورت بوده است؟

اگر بخواهیم کلی نگر باشیم باید گفت حجم مطالب نسبت به قبل کمتر شد. اما این به آن معنا نیست که سطح سوالات کنکور نیز آسان تر می شود. بنابراین باید برای کسب رتبه تلاش بسیار کنید.

آیا منابع نظام جدید باز هم تغییر می کند؟

منابع نظام جدید هر ساله با تغییراتی هر چند جزیی رو به روست. از آن جایی که سازمان سنجش کتب دروس متوسطه دوم را منبع آزمون سراسری معرفی کرده است، هرساله باید به آن مسلط شوید.

 

پانوشت: تغییرات دروس نظام جدید کنکور برای نظام قدیم , کنکور نظام جدید برای دانش آموزان نظام قدیم , تغییرات منابع نظام جدید, منابع کنکور نظام قدیم

برچسب ها