فاروس logo

معرفی رشته های پیراپزشکی

معرفی رشته های پیراپزشکی

معرفی رشته های پیراپزشکی

 معرفی رشته های پیراپزشکی

در معرفی رشته های پیراپزشکی، بعضی از متقاضیان کنکور تجربی، با هدف ادامه تحصیل در رشته های پیراپزشکی در کنکور تجربی شرکت می کنند. آشنایی با تمامی رشته های پیراپزشکی می تواند دید خوبی به افراد بدهد. تا متناسب با علاقه و رتبه اکتسابی خود، بهترین انتخاب را انجام دهند.

همچنین، آشنایی با رشته های پیراپزشکی می تواند سطح آگاهی داوطلبان را افزایش دهد. بنابراین، در این مقاله فاروس طاها به بررسی جامع این موضوع مهم پرداخته می شود. پس تا پایان همراه ما باشید.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

معرفی رشته های پیراپزشکی، تعریف و بازار کار رشته ها

پیراپزشکی >>> یکی از رشته‌های گروه علوم تجربی است که این روزها توجه داوطلبان زیادی را به سمت خود جذب کرده است. علت این توجه نیز می‌تواند امداد رسانی های به خصوصی باشند که توسط متخصصین این بخش به افراد مختلف ارائه داده می شود.

به طور کلی، در رابطه با معرفی رشته های پیراپزشکی می توان این طور گفت: رشته هایی که در آن فرد متخصص باید از مهارت های خاصی بهره ببرد تا بتواند سلامتی از دست رفته را به فرد بیمار بازگرداند. پیراپزشکی نام دارد.

اکثر زیر شاخه های رشته های پزشکی بعد از فارغ التحصیلی دارای بازارکار خوبی می باشند. یعنی در صورتیکه داوطلب مهارت های لازم را به خوبی یاد بگیرد، درآمد بالایی پیدا خواهد کرد.

داوطلب های عزیز فراموش نکنند که جهت موفق شدن و قبولی در پزشکی و زیر شاخه های آن علاقه داشتن به نوع دوستی از مهم ترین اصل ها می باشند. اگر شما در دسته افرادی هستید که تصمیم دارید در رشته های پیراپزشکی تحصیل کنید، در ادامه موضوع معرفی رشته های پیراپزشکی با ما همراه باشید.

اسامی رشته های پپراپزشکی

برای انتخاب رشته های پیراپزشکی در دانشگاه های دولتی و آزاد در دوره های مختلف باید در کنکور سراسری تجربی شرکت کرد. طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی، رشته های پیراپزشکی به شرح موارد زیر در دانشگاه های روزانه، پردیس خودگردان و آزاد ارائه می شوند:

پزشکی، قبولی در دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

پردرآمدترین رشته های پیراپزشکی

  


 

1. رشته فیزیوتراپی

یکی از پرطرفدار‌ترین رشته‌های پیراپزشکی که داوطلبان زیادی به دنبال قبولی در آن هستند، رشته فیزیوتراپی است. رشته فیزیوتراپی از درآمد و بازار کار بسیار خوبی در جامعه برخوردار است.

دانشجویانی که در این رشته تحصیل می‌کنند بعد از فارغ‌التحصیلی به درمان فیزیکی بیماران می‌پردازند. هدف از این رشته، درمان بیماران و بهبود آن‌ها بدون استفاده از دارو و مواد شیمیایی است. مقطع کارشناسی این رشته پیراپزشکی بدون گرایش تحصیلی است. دانشجویان باید در مدت زمان 4 سال و 8 ترم تحصیلی 135 واحد درسی و 24 واحد کارآموزی را سپری کنند.

رشته فیزیوتراپی >>> جز رشته‌های 1 زیرگروه تجربی است. داوطلبانی که به دنبال قبولی در این رشته هستند باید به ضرایب زیرگروه 1 توجه داشته باشند.

مهم‌ترین درس‌ها برای قبولی در رشته فیزیوتراپی درس‌های زیست شناسی با ضریب 4 و شیمی با ضریب 3 هستند. این رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دارای گرایش‌های گوناگونی است. یعنی دانشجویان می‌توانند با توجه به علاقه خود در هر یک از این مقاطع تحصیل کنند.

2. رشته مامایی

در ادامه معرفی رشته‌ های پیراپزشکی به سراغ معرفی یکی دیگر از محبوب ترین رشته های آن یعنی رشته مامایی می‌رویم. رشته مامایی نیز جز رشته‌های زیرگروه 1 تجربی است. داوطلبانی که به دنبال قبولی در این رشته هستند باید به درس زیست شناسی و درس شیمی اهمیت زیادی بدهند.

مهم‌ترین نقش ماما در ارتباط با مادر و کودک است. به بیان دیگر، هدف این رشته تربیت کارشناسانی است که در مورد تامین سلامت مادر و کودک آموزش می‌بینند. رشته مامایی در مقطع کارشناسی گرایشی ندارد. اما پس از گذراندن مقطع کارشناسی، دانشجویان می‌توانند در گرایش‌های مختلف ارشد این رشته به ادامه تحصیل بپردازند.

طول دوره تحصیلی این رشته در مقطع کارشناسی 4 سال است. دانشجویان باید در طول 8 ترم تحصیلی 130 واحد درسی را سپری کنند. این رشته پیراپزشکی نیز در درآمد بسیار بالایی برخوردار است. و دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی به راحتی می‌توانند وارد بازار کار شوند. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز بهداشتی فعالیت داشته باشند.

3. رشته پرستاری 

رشته پرستاری >>> در ادامه مطلب معرفی رشته های پیراپزشکی یکی دیگر از پرطرفدار‌ترین و پردرآمدترین رشته های پیراپزشکی است. که انتخاب سوم برای رشته های پیراپزشکی محسوب می‌شود. پس در ادامه معرفی رشته های پیراپزشکی به سراغ رشته پرستاری می‌رویم. رشته پرستاری جز رشته‌های زیرگروه 1 گروه تجربی است.

داوطلبان باید درس‌های زیست شناسی و شیمی را در اولویت اول مطالعه قرار دهند. پرستاران از اعضای مهم هر کادر پزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی محسوب می‌شوند. کار اصلی فارغ‌التحصیلان این رشته مراقبت از وضعیت بیمار است. پرستار باید طبق دستورالعمل پزشک از بیماران مراقبت کند.

رشته پرستاری >>> در یک دوره 4 ساله و 8 ترمه در اختیار داوطلبان مقطع کارشناسی قرار می‌گیرد. دانشجویان می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی از این رشته تا مقطع دکتری به ادامه تحصیل بپردازند. گرایش‌ها و رشته‌های مختلفی برای مقطع کارشناسی ارشد این رشته وجود دارند. و دانشجویان با توجه به علاقه خود می‌توانند در یکی از این گرایش‌ها ادامه تحصیل دهند.

در این مقاله فاروس طاها، تلاش کردیم به بررسی برخی از پردرآمدترین و محبوب ترین رشته های پیراپزشکی بپردازیم. با این وجود، اگر هنوز سوالاتی درخصوص این رشته ها و دیگر رشته های پیراپزشکی دارید؛ با موسسه فاروس طاها تماس بگیرید. تا مشاوران ما در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

ما در موسسه فاروس طاها با برگزاری آزمون آنلاین کنکور این تضمین را به شما کنکوری ها و دبیرستانی ها می دهیم تا برای کنکور آماده شوید و با بهترین نتایج در بهتیرن دانگشاه های کشور پذیرفته شوید، 

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن تماس: 09120981385

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

برچسب ها