images-shape-5images-shape-6images-shape-7images-shape-21images-shape-21

جزئیات مقاله

پزشکی, دندان پزشکی, داروسازی با 24 گام برنامه ریزی فاروس با قاطعیت و اطمینان 100%

شرایط بازگشت به تحصیل چیست مشاوره

بازگشت به تحصیل

 

دانشجو هایی هستند که امکان دارد بنا به هر دلیلی از تحصیل در دانشگاه خود بازمانده اند و با توجه به مشکلاتی که برای این دانشجو ها پیش می آید از دانشگاه انصراف می دهند. و دیگر قادر به ادامه تحصیل در دانشگاه نیستند. این بین دانشجوی هایی هستند که پس از انصراف از دانشگاه ، می خواهند دوباره باز گردند و دوباره مشغول به تحصیل شوند.

 

دانشجو های انصرافی از دانشگاه به صورت کل و معمول نمی توانند به دانشگاه خود بازگردند و دوباره ادامه تحصیل بدهند.  این افراد برای این که بتوانند دوباره تحصیل کنند، پس از انصراف از دانشگاه خود، باید دارای یک سری شرایط باشند.

 

 

شرایط بازگشت به تحصیل پس از انصراف از دانشگاه

 

دانشجو های زیادی وجود دارند که بنا به دلایل شخصی که برای آن ها به وجود می آید. از ادامه تحصیل در دانشگاه انصراف می دهند. این دلایل شخصی می تواند بیماری ، خانوادگی ، مالی و موارد دیگر باشد. حالا آن دانشجو می خواهد پس از این که مشکلات اش بر طرف شد دوباره برای ادامه تحصیل به دانشگاه بازگردد. و دوباره مشغول تحصیل شود. در بسیاری از دانشگاه های داخل کشور مثل دانشگاه های پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی امکان بازگشت دانشجو انصرافی برای ادامه تحصیل وجود دارد . اما برای این که دانشجو انصرافی دوباره بتوانند به دانشگاه برگردد باید دارای شرایط بازگشت به تحصیل باشد.

 

این شرایط بازگشت به تحصیل به شرح زیر است:

 

🟤 درخواست ادامه تحصیل دانشجو های انصرافی برای برگشت به دانشگاه. باید در یک کمیسیون آموزشی که در دانشگاه برگزار می شود بررسی و ثبت شود.

 

🟤 برای تمام دانشجو ها در تمام مقاطع تحصیلی امکان درخواست و ثبت بازگشت به تحصیل وجود دارد.

 

🟤 دانشجو های انصرافی که آقا هستند نباید مشکل نظام وظیفه داشته باشند.

 

🟤 اگر دانشجو انصرافی به علت بیماری از دانشگاه انصراف داده است . این دانشجو این امکان را دارد بعد از گذشت چهار ترم به دانشگاه بازگردد. که البته برای این دانشجو ها با این شرایط کمیسیون پزشکی تشکیل می دهند.

 

🟤 زمان بین انصراف از تحصیل و بازگشت دانشجو به تحصیل و دانشگاه نباید طولانی باشد. دانشگاه ها مدت خاصی را در نظر نگرفته اند. اما بیشترین سالی که دانشگاه ها در نظر می گیرند پنج سال است.

 

🟤 دانشجوهایی که در دانشگاه آزاد تحصیل می کردند و شهریه تحصیلی خود را تسویه نکرده باشند. این افراد می توانند در شرایط خاص و با تایید دانشگاه آزاد به دانشگاه برای تحصیل برگردند.

 

شرایط بازگشت به تحصیل برای دانشجو هایی که از ثبت نام جا مانده‌اند

 

وقت‌هایی نیز پیش می آید که دانشجویی به دلایل و مشکلاتی که برای او پیش می آید. از ثبت نام نهایی در دانشگاه خود جا می ماند. و در زمانی که دانشگاه مشخص می کند برای ثبت نام نهایی دانشجو ها ، دانشجوی نمی تواند در آن زمان ثبت نام کند . دانشجو هایی که مشکلات این چنینی دارند می توانند با ارسال درخواست به دانشگاه خود و بعد از ثبت درخواست ، و سپس  کمیسیون آموزشی خاص  در دانشگاه وجود دارد که این موارد را بررسی می کنند

 

این نکته را بهتر است یادآور شویم که امکان بازگشت به تحصیل در هر مقطعی وجود دارد . اما دانشجویی که قصد بازگشت به دانشگاه را دارد و می خواهد ادامه تحصیل بدهد. باید شرایط بازگشت به تحصیل را داشته باشد.

 

 

شرایط بازگشت به تحصیلی برای دانشجو هایی که از ثبت نام جا مانده اند. معمولا در هر دانشگاهی متفاوت با دانشگاه های دیگر است. اما شرایط متداولی که همه ی دانشگاه ها برای این گروه از دانشجو ها در نظر می گیرند به شرح زیر است:

 

🟠 دانشجو وظیفه دارد که درخواست خود را با پرداخت هزینه  برای کمیسیون های مختلف دانشگاه ارسال کند تا درخواست مورد بررسی قرار بگیرد

 

🟠 دانشجو های آقا نباید مشکل نظام وظیفه داشته باشند.

 

🟠 دانشجو باید حتما در زمان تعیین شده درخواست بازگشت به تحصیل  خود را ارسال و ثبت کنند

 

🟠 و همچنین زمان زیادی نباید از زمان قبولی دانشجو در دانشگاه تا ثبت درخواست بازگشت به تحصیل گذشته باشد

 

هزینه بازگشت به تحصیل

 

هزینه ی دانشجویانی که از ثبت نام جا مانده اند در مقطع کارشناسی به مبلغ 150 هزار تومان است. و هزینه دانشجو های مقطع کارشناسی ارشد به مبلغ 300 هزار تومان است. تا درخواست خود را برای بازگشت به تحصیل ثبت کنند

 

دانشجو هایی که به هر دلیلی  انصراف دادند  و قصد بازگشت به تحصیل دارند هم باید هزینه ای  به دانشگاه بپردازند. این هزینه ای که باید به دانشگاه بپردازند بستگی به شرایط و عواملی دارد. از جمله این عوامل ها می توان به نوع دانشگاهی که دانشجو انصرافی در آن جا تحصیل کرده است. یعنی دانشگاه دولتی بوده و یا آزاد بوده . همچنین عاملی مثل مدت زمان انصراف دانشجو، در کدام مقطع تحصیلی انصراف داده است و  عامل ها و موارد دیگری که در میزان هزینه ای که دانشجو انصرافی  باید پرداخت کند ، دخیل است.

 

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن : 09120981385

برچسب ها: