فاروس logo

دروس رشته دامپزشکی

دروس رشته دامپزشکی

دروس رشته دامپزشکی

دروس رشته دامپزشکی

 

دروس رشته دامپزشکی کدام اند🐕؟ در ابتدا در رابطه با این رشته بگوییم که در سال های اخیر با افزایش علاقه ی مردم به حیوانات خانگی، بازار کار خوبی برای فارغ التحصیلان دامپزشکی به وجود آمده است. پس اگر درآمد کار آینده تان برای شما مهم است این رشته می تواند گزینه ی بسیار خوبی برای شما باشد. ضمن این که رتبه ای در حد پزشکی نیز برای آن لازم نیست و می توان گفت که قبول شدن در آن به نسبت راحت تر است. میزان علایق شما هم به جانوران گوناگون می تواند در انتخاب این رشته موثر باشد. پس در ابتدا خوب فکر کنید و علاقمندی های خود را بسنجید سپس به گرایشی که دوست دارید بروید. در این مقاله نیز اطلاعات زیادی درباره ی دامپزشکی گفته خواهد شد که می تواند برایتان مفید باشد. با ما همراه باشید🌹.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

دروس رشته دامپزشکی کاردانی

 

در این قسمت قصد داریم تا دروس رشته دامپزشکی کاردانی را به شما معرفی کنیم. این رشته در مقطع کاردانی 63 واحد دارد، به علاوه ی 22 واحد که درمانگاهی می باشد. تقسیم بندی واحد 63 واحد درسی آن به صورت: 10 واحد تخصصی، 8 واحد پایه، 27 واحد اصلی و 18 واحد عمومی می باشد. از دروس تخصصی دامپزشکی می توان به مامائی دامپزشکی، بهداشت مواد غذایی با منشا دامی، بیماریهای طیور و... اشاره کرد. این رشته هم مانند موارد دیگر سختی های خود را دارد. خصوصا در مورد تشخیص درد حیوان بیمار، به این دلیل که خب حیوانات زبان ندارند که به صورت مستقیم مشکل خود را به شما بگوید. پس شما باید خیلی صبور باشید. هر چند اگر به آن علاقه داشته باشید مشکلاتش هم برای شما هم راحت خواهد شد و اذیت نمی شوید. هر چقدر آگاهی بیشتری داشته باشید بهتر تصمیم می گیرید.

 

رشته دامپزشکی خوبه؟

 

رشته دامپزشکی خوبه؟ سوالی که در زمان انتخاب رشته بچه ها زیاد از ما می پرسند. ببینید این سوال را برای افراد مختلف می توان به شکل های مختلفی پاسخ داد. همانطور که در قسمت بالا هم گفته شد، شرط اولیه این است که شما علاقه داشته باشید. نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که شما اگر دامپزشک شوید زمانی که یک دامدار، دام خود را به شما می سپارد باید حتما بتوانید آن را درمان کنید چون در غیر این صورت ممکن است کل دام به این بیماری مبتلا شوند و همگی آن ها جان خود را از دست دهند و می توان گفت که سرمایه مهم یک یا چند نفر از بین می رود. می توان گفت که یک تفاوت مهم این رشته با پزشکی می باشد. دوستان برای این که لفظ " پزشک " در کنار اسم تان قرار بگیرد، نباید تصمیم بگیرید.

 

معرفی رشته دامپزشکی

 

در این مقاله سعی کردیم تا اینجا به معرفی رشته دامپزشکی بپردازیم. بچه ها این رشته در زیرگروه یک قرار دارد. بنابراین برنامه ی خود را بر اساس ضرایب درس ها در این زیرگروه قرار دهید. برای گرفتن دکترای عمومی آن شما باید 6 سال تحصیل کنید. اگر قصد دارید که پس از اتمام تحصیلات خود مطب داشته باشید حتما باید دکترا بگیرید. علوم آزمایشگاهی دامپزشکی و یا کاردانی دامپزشکی برای این مورد نمی تواند به شما کمک کند. مسلم است که هر چقدر علاقه ی شما به حیوانات بیشتر باشد در این شغل موفق تر خواهید بود. ضمن این که با توجه به این که ممکن است در حین کار شرایط خطیر و حساسی پیش بیاید شما باید بتوانید در آن زمان درست ترین تصمیم را بگیرید . برای دکترای عمومی آن شما به طور میانگین باید 224 واحد را پاس کنید.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

رشته دامپزشکی بدون کنکور

 

رشته دامپزشکی بدون کنکور نیز پذیرش دارد. اما در مقطع کاردانی و دانشگاه آزاد👩‍🎓. یعنی اگر در کنکور سراسری نتوانستید رتبه ی لازم برای قبولی در این رشته را به دست بیاورید، می توانید بدون کنکور برای آن ثبت نام کنید. اما همانطور که در قسمت قبل نیز گفته شد شما برای داشتن یک مطب به دکترای این رشته نیاز دارید. اما در کشور ما تحصیل بدون کنکور دامپزشکی فقط در مقطع کاردانی امکان دارد. ضمن این که می توانید به تحصیلات خارج از کشور نیز رو بیاورید. اگر هم همان مقطع کاردانی را انتخاب کردید برای شما امکان ادامه تحصیل تا مقاطعی که می خواهید وجود دارد. در غیر این صورت شما می توانید مسئولیت انجام امور درمانگاهی و کشتارگاهی و آزمایشگاهی را به عهده بگیرید و یا این که راهنمایی دانش آموزان دبیرستان های فنی حرفه ای رشته امور دامی را انجام دهید.

 

مشاور کنکور تجربی

 

برای موفقیت در کنکور مشاور کنکور تجربی می تواند شما را به درستی راهنمایی کند. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با دروس رشته دامپزشکی آشنا کنیم. اما شما برای هر رشته ای که به آن علاقه دارید و برای آن در حال تلاش هستید چه در طول سال کنکور و چه در زمان انتخاب رشته به کمک یک مشاور نیاز پیدا خواهید کرد. پس حتما یک با یک مشاور با تجربه در ارتباط باشید. پیشنهاد ما به شما فاروس طاها می باشد. مشاوران ما هر ساله رتبه های بسیار خوبی در کنکور داشته اند. این رتبه ها اعتبار ماست. مشاور به شما کمک می کند تا برنامه ریزی کنید و هر روز بهتر از قبل درس بخوانید. ضمن این که او بر نحوه ی عملکرد شما نظارت خواهد داشت تا مشکلی در این حین برایتان پیش نیاید. پس حتما به کمک مشاور درس بخوانید.

 

قبولی تضمینی کنکور پزشکی

 

و این بار قبولی تضمینی کنکور پزشکی 🥳. آیا دوست دارید که برنامه ای به شما داده شود که به صورت تضمینی در رشته های پزشکی قبول شوید و برای قبولی در دندان پزشکی، پزشکی و داروسازی در بهترین دانشگاه های کشور تحصیل کنید؟ پس با فاروس طاها همراه باشید📖.

اگر با ما همراه باشید در واقع با بهترین موسسه کنکوری همراه خواهید شد که کامل ترین منابع و خدمات آموزشی را در اختیارتان قرار می دهد. هر آنچه که برای کنکور خود نیاز دارید را با بهترین کیفیت از ما بخواهید. طبق اصولی که به شما آموزش داده می شود پیش بروید و موفقیت تان را از ما بخواهید، همچنین با استفاده از آزمون آنلاین کنکور که توسط موسسه فاروس طاها برگزار می شود می توانید خود را برای این امتحان بزرگ آماده کنید.

در هر وضعیت تحصیلی که باشید با ما تماس بگیرید و مطمئن باشید که ما شما را به اهداف تان می رسانیم. این یک شعار نیست. بلکه به صورت یک قرارداد محضری بین ما و شما صورت می گیرد تا در مورد صحت آن خیالتان راحت باشد. بنابراین جای هیچ شکی باقی نمی ماند.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

📞 اگر دانش آموز پایه دهم و یازدهم نیز هستید می توانید در طرح ها و دوره های تضمینی ما شرکت کنید و برای آمادگی هر چه بیشتر در کنکورتان تلاش کنید. شمار تماس فاروس طاها 09120981385 می باشد.📞

برچسب ها