فاروس logo

مباحث آسان فیزیک در کنکور تجربی

مباحث آسان فیزیک در کنکور تجربی

مباحث آسان فیزیک در کنکور تجربی

مباحث آسان فیزیک در کنکور تجربی

آیا برای مطالعه فیزیک برای کنکور تجربی نمی دانید از کجا باید شروع کنید؟ به نظر شما در فیزیک مباحث آسان وجود دارد؟ زمانی تا کنکور باقی نمانده است. افرادی وحود دارند که علاقه به مطالعه فیزیک ندارند و به فکر رتبه ای نه چندان بالا هستند. هنگامی که در حال خواندن فیزیک

هستید، بهتر است آن را مفهومی و با دقت مطالعه کنید. در مطالعه این درس اولویت شما باید کتاب باشد. چراکه طراحان سوال اکثرا از کتاب سوال طرح می کنند. بهتر است دیدگاه خود را نسبت به درس فیزیک تغییر دهید.

زمانی که شما از درسی همچون فیزیک یک غول بسازید و آن را درسی سخت و غیرقابل یادگیری بدانید، مطمئن باشید به نتیجه خوب و دلخواه خود نخواهید رسید. این درس برای داوطلبانی که قصد دارند در کنکور تجربی و ریاضی شرکت کند بسیار اهمیت بالایی دارد. به این گونه که اکثر داوطلبان روی درصد آن حساب کرده‌اند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با اهمیت فیزیک در کنکور آشنا شوید.

مباحث مهم فیزیک کنکور ۱۴۰۰ کدام است؟

مباحث آسان فیزیک کنکور تجربی >> این نکته را بدانید که مباحث ساده و مهم فیزیک تجربی را باید از یکدیگر تشخیص دهید و آنها را در اولویت قرار دهید. همه فصول درس فیزیک برای کنکور تجربی ارزش یکسانی نخواهد داشت و نباید روی تمام فصل ها به اندازه زمان بگذارید. همانطور که میدانید از بعضی از فصول درس فیزیک تعداد بیشتری سوال طرح می شود و شما باید در همان ابتدای سال کنکور از مباحث مهم فیزیک آگاه باشید تا در برنامه خود قرار دهید.

برخی از داوطلبان بر این باور هستند که اگر تمام مطالب درسی فیزیک را به اتمام برسانند و در آخر سال به جمع ‌بندی آن بپردازند، شانس بیشتری برای قبولی در کنکور خواهند داشت، اما سخت در اشتباه هستند. تجربه ثابت کرده است که اگر داوطلبان مباحث آسان و مهم فیزیک را کامل یاد بگیرند، شانس بیشتری برای کسب نتیجه بهتر خواهند داشت.

روش اصولی و طلایی مطالعه فیزیک برای کنکور تجربی

مباحث آسان فیزیک کنکور تجربی >> برای اینکه از مباحث ساده و رتبه  ساز فیزیک بهترین نتیجه را به بگیرید، بهتر است روش مطالعه درستی را انتخاب کنید. این نکته را بدانید که فیزیک درسی نیست که بتوانید با خواندن و مطالعه مکرر، آن را یاد بگیرید. برای یادگیری عمیق این درس باید تمرین کرده و تست بسیار زیادی بزنید تا تسلط کافی روی این درس پیدا کنید.

یکی از بهترین روش صحیح مطالعه این است که شما هر مبحثی را که مطالعه کرده اید، به خلاصه نویسی آن بپردازید. خلاصه نویسی به شما کمک می‌کند که تمام مباحث در ذهن ثبت شود و در صورت نیاز آن را در ذهن خود مرور کنید. مباحث آسان فیزیک نقش بسزایی در کسب درصد بالا در این رشته خواهد داشت که در ادامه چند نمونه از این مباحث را برای شما ذکر خواهیم کرد.

چگونه درس فیزیک را مطالعه کنیم تا رتبه لازم را به دست آوریم؟

مباحث آسان فیزیک کنکور تجربی >> درس فیزیک با ضریب ۴ برای داوطلبان کنکور ریاضی و ضریب ۳ برای داوطلبان کنکور تجربی از مهمترین دروس مهم و سخت کنکور به حساب می آید. یکی از دلایلی که داوطلبان می‌توانند با این درس ارتباط خوبی برقرار کنند این است که روی آن تمرکز ندارند.

بهتر است با توجه به زمانی که تا کنکور باقی مانده است برای یک برنامه درست و استانداری طراحی کنید و برای کسب رتبه قبولی به آن پایبند باشید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود بهتر است کتاب درسی خود را کاملاً مطالعه کنید و تمام مثال های حل شده را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید. همچنین مثال ها و تمرینات حل شده کتاب را بخوانید.سوالات پایان فصل نیز یکی از بهترین نمونه سوالات مطالعات بسیاری از سوالات امتحانی سوالاتی هستند که در انتهای کتاب وجود دارد بنابراین بهتر از این سوالات را حل کرده و آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

بهترین منابع فیزیک برای کنکور تجربی

مباحث آسان فیزیک کنکور تجربی >> بدون شک برای رسیدن به نتیجه دلخواه و موفقیت انتخاب منابعی درست و اصولی است. شما داوطلبان عزیز باید برای کسب رتبه قبولی بهترین منابع را انتخاب کنید. برای اینکه در انتخاب منابع دچار مشکل نشوید بهتر از مشاوری خبره و مجرب کمک بگیرید.

یکی از بهترین کتاب های کنکور تجربی که می توانیم به شما معرفی کنیم کتاب های جامع آزمون هستند. این کتاب ها تمام دروس سه پایه تحصیلی را در خود جای داده اند و از نظر اقتصادی بسیار به صرفه تر هستند. این نوع کتاب‌ها تمامی پرسش های چهار گزینه را درس به درس جدا کرده‌اند و سوالات نیز از ساده به سخت مرتبه شده اند. با خرید کتاب فیزیک جامع می توانید در کنکور فیزیک را درصد بالایی بزنید.

برای مطالعه مباحث آسان و مهم فیزیک چگونه برنامه بچینیم؟

مباحث آسان فیزیک کنکور تجربی >> اگر می خواهید در درس فیزیک درصد بالایی را بدست آورید، بهتر است برنامه‌ ریزی داشته باشید. اگر طبق برنامه پیش روید، قطعا موفق خواهید شد. برنامه اصولی برنامه ‌ای است که داوطلبان مطالب را به صورت کنکوری بخوانند و از کلی خواندن متن مباحث پرهیز کنند. در برنامه ریزی برای کسب نتیجه بهتر اراده قوی و توجه به اهداف حرف اول را می ‌زند. در هنگام طرح برنامه برای کنکور بهتر است تمام نیازهای خود را اعم از درسی و غیر درسی در نظر بگیرید. این نکته را بدانید که با چشم پوشی از یکی از نیازهای خود به نتیجه دلخواه نخواهید رسید.

حال اگر تجربه طرح برنامه ای موفق و اصولی را ندارید، بهتر است از یک مشاور خبره کمک بگیرید. مشاور کنکور با توجه به سطح علمی داوطلبان و شرایط آن ها برنامه ای منظم و منسجمی را برای آنان طرح می کند. همچنین داوطلبان با کمک گرفتن از مشاور می‌توانند با نحوه تست زنی سریع و مدیریت زمان در کنکور آشنا شوند و دیگر دلهره و استرس از دست دادن زمان را نداشته باشند.

فیزیک را با کمک فاورس طاها 100 بزنید

مباحث آسان فیزیک کنکور تجربی >> با یادگیری عمیق مباحث آسان و مهم فیزیک می توانید رتبه خوبی را به دست آورید. تیم فاروس طاها با توجه به سطح علمی شما خدمات کنکوری فوق العاده ای را در اختیارتان می گذارد. اگر نیاز به برنامه و همچنین مشاور کنکوری دارید، از ما کمک بگیرید.

 

برچسب ها


کنکور