فاروس logo

آیا می توان از بهمن ماه در کنکور تجربی قبول شد؟ | قبولی شش ماهه در کنکور

آیا می توان از بهمن ماه در کنکور تجربی قبول شد؟ | قبولی شش ماهه در کنکور

آیا می توان از بهمن ماه در کنکور تجربی قبول شد؟ | قبولی شش ماهه در کنکور

آیا می توان از بهمن ماه در کنکور تجربی قبول شد؟ 

به احتمال زیاد زمانی که در حال مطالعه این مقاله هستید زمان زیادی تا کنکور سراسری باقی نمانده است. اگر دچار استرس و اضطراب شده‌اید، باید به شما بگویم که اصلاً نیازی این همه دلهره به دلتان راه دهید. اصلاً به این فکر نکنید که تا این مدت نتوانستید به خوبی درس بخوانید و به مرور و جمع بندی دروس برسید. قبولی کنکور تجربی از بهمن ماه کار غیر ممکنی نیست. نکات طلایی را از فاروس طاها بیاموزید.

با وجود سخت بودن کنکور تجربی و نیاز به تلاش و کوشش فراوان برای کسب رتبه قبولی در این رشته، اما هنوز زمان زیادی دارید که خودتان را به رقیبان خود برسانید. احتمالاً در ذهن خودتان فکر می‌کنید که در شش ماه مانده به کنکور چه کار کنم و چه درسهایی را بخوانم آیا وقت می کنم به جمع‌بندی برسم یا نه؟

به نظر شما راه حلی برای افرادی که از بهمن ماه شروع به خواندن کنکور برای رشته پرطرفدار ای همچون تجربی وجود دارد؟ مجموعه ما به شما کمک خواهد کرد که در 6 ماه باقی مانده معجزه ای رخ بدهد که این معجزه بستگی به خودتان دارد. ما به شما می‌گوییم که هنوز برای کنکور دیر نشده است و شما شانسی برای موفقیت در کنکور خواهید داشت. در ادامه مقاله ما را همراهی کنید تا نکات طلایی و مهمی را در اختیارتان قرار دهیم.

آیا در 6 ماه باقی مانده به کنکور میتوان قبول شد؟

اولین راه برای رسیدن برای رتبه برتر شدن در کنکور تجربی برنامه ریزی اصولی و منسجم است. شما با برنامه ریزی دقیق این امکان را خواهید داشت که موفقیت را از آن خود کنید. البته لازم به ذکر است که برای طراحی برنامه خود باید تمام نیازهای خود را در چه درسی و چه غیر درسی در نظر بگیرید.

برنامه خوب برنامه ای است که تمام نیازهای افراد را در بر داشته باشد که داوطلبان با انجام آن دچار خستگی  و بی انگیزگی نشوند. برای اینکه در 6 ماه باقی مانده تا کنکور دچار استرس نشوید، بهتر است ریسک نکنید و از یک مشاور مجرب کمک بگیرید. مشاور با در نظر گرفتن سطح علمی و شرایط دانشجو برنامه مناسبی را برای وی طرح می کند. این فرد نقاط قوت و ضعف شما را مشاهده خواهد کرد و با توجه به هدف شما برنامه اصولی را طراحی می کند.

یکی از روش هایی که به شما کمک می کند در این زمان موفق شوید این است که با دید مثبت به کنکور تجربی نگاه کنید. به این معنی که هرگز انگیزه خود را از دست ندهید و با تلاش و پشتکار فراوان برای رسیدن به رتبه خوب بجنگید. البته این تنها روش برای قبولی در آزمون نیست، راهکارهای زیادی وجود دارد که در ادامه به شرح تک تک آنها خواهیم پرداخت.

راهکاری طلایی برای رسیدن به رتبه برتر فقط در 6 ماه باقی مانده به کنکور

مهم ترین اصلی که شما باید در این زمان در نظر داشته باشید این است که هرگز به خودتان انرژی منفی راه ندهید و به توانایی ها و مهارت های خود ایمان داشته باشید. حتی اگر 2 ماه به کنکور مانده باشد نیز نباید امید خود را از دست دهید.

رمز موفقیت اکثر داوطلبانی که رد این رشته شرکت کرده اند و رتبه قبولی را کسب کرده اند، اراده و پشتکار و پایبند بودن به برنامه درسی است. این جمله را در ذهن خود همیشه تکرار کنید که داوطلبان رتبه برتر سال گذشته از فضا آمده اند نه از من چیزی کم دارند. اگر این افراد توانسته اند، پس من هم می توانم!

نیم نگاهی به کارنامه قبولی رتبه های برتر سال گذشته بیندازید

یکی از مزایای این کار این است که شما با مقدار انرژی و توانی مصرفی این افراد اشنا خواهید شد. بهتر است ابتدا رتبه فردی را که در شهر خودتان قبول شده است را بررسی کنید. تمام درصدهای دروس تخصصی و عمومی او را با دقت بسیار بالا مشاهده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه دو قدم بالاتر از آنچه در کارنامه وجود دارد تلاش کنید. زیرا شما رقبای زیادی دارید که برای کسب رتبه قبولی با شما در حال رقابت هستند.

ساعات مطالعه خود را در 6 ماه باقی مانده بررسی کنید

در کل سه نوع داوطلب داریم که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.

  1. دسته اول از این داوطلبان، افرادی هستند که برنامه ریزی درستی دارند و تمامی مطالب کتب درسی را با دقت فراوران مطالعه کرده اند و در این ماه های باقی مانده در حال جمع بندی و مرور مطالب هستند.
  2. دسته دوم داوطلبانی هستند ک هبا توجه به برنامه ریزی اصولی، اما به آن پایبند نبودند و تمام مطالب را نصف و نیمه رها کرده اند.
  3. گروه سوم افرادی هستند که در طول سال کنکور هیچ مطالعه ای نداشته اند و در ماه های آخر می خواهند تمام مطالب را جمع بندی کنند.

اگر جزو دسته اول هستیدف باید به شما بگویم که رتبه برتر در چنگ شماست! شما عزیزان می توانید با مرور و جمع بندی مطالب و تست زنی رتبه قبولی را به دست آوریدف اما اگر جزو دسته دوم هستید، کمی شرایطتان فرق می کند. در واقع شما بسیاری از مباحث و مطالب مهم کتاب را مطالعه نکرده اید و نمی توانید در این زمان کوتاه به سراغ جمع بندی آنها بروید، اما اصلا نگران نباشید چراکه با برنامه ریزی درست و با پشتکاری فراوان این فرصت را دارید که خودتان را دسته اول برسانید.

به دروس عمومی همانند دروس تخصصی نگاه کنید

افرادی هستند که فکر می کنند دروس عمومی در کنکور ضرایب پایینی دارند و در رتبه چندان تاثیری نخواهند گذاشت. این افراد قطعا در اشتباه هستند. زیرا دروس عمومی چه بسا کمی کمتر همانند دروس تخصصی در رتبه قبولی داوطلبان بسیار تاثیرگذار خواهند بود.  

همانطور که در بالا به آن اشاره کرده ایم، اگر کارنامه قبولی کنکور تجربی در سال های گذشته را بررسی کنید کاملا متوجه خواهید شد که دروس عمومی نققش بسزایی در قبولی شما خواهند داشت.

فاروس طاها در تمامی لحظات در کنار شماست!

تیم پرقدرت فائرس طاها با سابقه ای که در زمینه مشاوره؛ آزمون، منابع و برنامه ریزی دارد می تواند به داوطلبان کنکور کمک کند تا بهترین نتیجه را به دست آورند. طبق برنامه و مشاوره ای که این تیم در اختیار داوطلبان قرار می دهد، افراد به راحتی می توانند در کنکور به موفقیت برسند.

 

برچسب ها


کنکور