فاروس logo

روش خلاصه نویسی شیمی

روش خلاصه نویسی شیمی

روش خلاصه نویسی شیمی

روش خلاصه نویسی شیمی

 

اگر به دنبال بهترین شیوه روش خلاصه نویسی شیمی هستید، تا انتهای صفحه همراه ما باشید. درس شیمی یکی از مهم ترین درس های گروه آزمایشی تجربی می باشد. بنابراین باید وقت مناسبی برای آن قرار داده شود تا به سطح تسلط برسید. درس شیمی هم می تواند به صورت سوالات حفظی در کنکور مطرح گردد و هم به صورت مسئله!!! ناگفته نماند که برخی از سوالات این درس نیز به صورت ترکیبی هستند. درس شیمی را اگر جدی نگیرید می تواند به یکی از دروس خیلی سخت و مبهم تبدیل شود.اما اگر درست و با برنامه بخوانید، نکته برداری داشته باشید و از منابع درست استفاده کنید به یکی از درس های شیرین تبدیل خواهد شد که نتیجه ای بی نظیر نیز برای شما رقم خواهد زد.

 

نحوه خلاصه نویسی شیمی

 

نحوه خلاصه نویسی شیمی باید به صورت مفید و کاربردی باشد. گاهی اوقات وقتی به بچه می گوییم خلاصه نویسی کنید تمام کتاب درسی را می نویسند😐. ببینید عزیزان باید خلاصه نویسی به صورت خیلی خوبی برای شما تعریف شود و جا بیفتد. این که کل مطالب را رو نویسی کنید اصلا فایده ای ندارد. این کار هم وقت شما را می گیرید هم نتیجه حاصل نمی تواند سودی برای شما داشته باشد. وقتی می گوییم خلاصه نویسی یعنی باید به فکر مثلا دو ماه بعد خود باشید. این مطالبی که الآن می خوانید که فعلا در ذهن تان هست.

 

اما آیا سه ماه بعد هم تمامی این مطالب با جزئیات در خاطرتان می ماند؟ و اگر یادتان رفته باشد، فرصت این را دارید که تمامی آن ها را دوباره بخوانید؟ پس باید یک منلع مختصر و مفیدی داشته باشید تا با نگاهی به آن حجم زیادی از مطالب به یادتان بیاید.

 

 

 

تسلط بر کتاب درسی!!!!

 

تنها منبع کنکور خود کتاب درسی شماست. پس قبل از هر چیزی آن را بخوانید و بر آن مسلط باشید. تمام شکل ها، نمودار ها، پاورقی ها و... هر چیزی که در کتاب وجود دارد را مهم تلقی کنید و اصلا سلیقه ای عمل نکنید.

 

اگر فقط شیمی سال دوازدهم را بخوانم چند درصد شیمی میزنم؟

ببینید بخش مهمی از منابع کنکور برای همه درس ها از دروس پایه شماست. از طرفی درس شیمی هم مانند زیست شناسی سوالات ترکیبی دارد. از این رو حذف آن ها توصیه نمی کنیم. اما احتمال این که از 20 تا 30 درصد بتوانید به دست آورید ممکن است باشد.

مسالئل شیمی خیلی برایم گنگ و نامفهوم است، چه کار کنم؟

این موضوع به خاطر این است که درست آموزش ندیده اید و تسلط ندارید. توصیه می کنیم مجموعه دی وی دی های کنکور فاروس طاها را تهیه کنید. با مشاهده آن ها از پس هر سوالی برخواهید آمد.

برچسب ها