فاروس logo

آموزش قدم به قدم مرور کردن دروس کنکوری

آموزش قدم به قدم مرور کردن دروس کنکوری

آموزش قدم به قدم مرور کردن دروس کنکوری

آموزش قدم به قدم مرور کردن دروس کنکوری

 

اگر مرور کردن به شکل اصولی انجام بشود باعث می شود که دانش آموز کنکوری در درس های خود پیشرفت کند و به رتبه  برتری در کنکور سراسری باشد. مرور کردن شکل های متفاوتی دارد همچنین در زمان های مختلفی نیز انجام می گردد.  اما به طور کل باید دانش آموز کنکوری در برنامه درسی کنکوری خود ساعت های دوره و مرور فراوان قرار بدهد. تا بتواند به موفقیت برسد.

 

شیوه های مختلف برای مرور کردن درس ها وجود دارد . معمولا به شکل مطالعه خلاصه نویسی ها و یا تست زنی انجام می گردد.

 

که خلاصه نویسی دارای شیوه خاص و اصولی است که باید به درستی انجام گردد. که اگر قسمتی ای از این مراحل خلاصه نویسی به درستی انجام نشود. باعث می شود که آن متن خلاصه شده بلا استفاده باشد. و هیچ فایده ای نداشته باشد. به عنوان مثال دانش آموز کنکوری زمانی می تواند یک متنی را خلاصه کند که به درستی آن متن را متوجه شده باشد و تسلط کافی داشته باشد.

 

برای مرور درس های محاسباتی نیز بهتر است از روش مرور تست استفاده کنید.  و تست هایی را نیز بیشتر مرور کنید که بسیار سخت بوده اند .و شما نتوانسته بودید که جواب درستی به آن سوال ها بدهید

 

 

حل کردن سوال های تستی به صورت آموزشی

 

مرور اول به این شکل است که بعد از خواندن  و تسلط پیدا کردن بر مباحث درسی و درس نامه می آیید تست های آن ها را به صورت آموزشی حل می کنید.  یعنی این که می آیید خود را محک می زنید. که در کجا ها قوی هستید و در کجا ها نیاز به تلاش بیشتر دارید .و این گونه یک بار بعد از خواندن آن مطلب نکته ها و سوال های مبحث مطالعه خودرا دوره کرده اید.

 

مرور کردن در آخر شب

 

بعد از این که کار های روزانه خود را طبق برنامه درسی پیش بروید و به انتها شب رسیدید در حد چند دقیقه بهتر است مطالبی که در طول روز خوانده اید را دوره و مرور  کنید . این زمان نباید طولانی شود . فقط باید در ذهن خود دوباره بیاورید که جه مباحثی را خوانده است

 

مرور کردن مبحث قبلی قبل از خواندن مبحث جدید

 

باید به این شکل انجام بشود که قبل از این که شما می خواهید یک مبحثی جدید را بخوانید. باید یک زمانی را اختصاص بدهید به این که مبحث گذشته را دوره کنید. و تمام نکات کلیدی مبحث گذشته را بخوانید و دوره کنید. اگر این کار را انجام ندهید باعث می شود که مطالعه شما ناقص بماند.

 

 

حل کردن سوال های تستی پوششی

 

به این شکل است که  زمانی که شما یک مبحثی جدیدی را خوانده‌اید و می خواهید تست های آن را پاسخ بدهید بهتر است همراه با پاسخ دادن به این است های جدید،  از درس گذشته نیز  چند تا تست پاسخ بدهید.  این گونه بهتر می توانید متوجه بشوید که به درستی مطالب درس گذشته در ذهن شما مانده است یا خیر. که دیدید اگر مشکلی داشتید دوباره بازگردد و مشکل درس گذشته را حل کنید. این گونه بهتر می توانید پی به نقاط ضعف خود ببرید.

 

مرور کردن در آخر هفته

 

مرور کردن در آخر هفته به این شکل است که دانش آموز کنکوری هر آن چه در برنامه درسی خود داشته در یک هفته و آن ها را خوانده و مطالعه کرده است . را باید دوباره در آخر هفته یک بار به صورت کلی دوره و مرور کند. و مطالب مهم و نکته های کلیدی آن را ساختار بندی کند. این گونه مطالب بهتر در ذهن دانش آموز کنکوری می ماند

 

چه دانش آموزانی موفق تر هستند

 

دانش آموزانی موفق تر هستند که دارای تکرار و مرور فراوان هستند . هر چقدر میزان این تکرار و مرور بیشتر باشد بهتر دانش آموز کنکوری بر مباحث درسی خود تمرکز پیدا کند. قبول شدن در کنکور سراسری کار سختی نیست . برای این که راه قبولی برای دانش آموزان در کنکور راحت شود باید آن ها قوانین قبولی را بدانند.

 

سوال های متداول

 

منظور از دوره کردن درس ها یعنی چی؟ 

یعنی این که دانش آموز برای این که یک مطلبی را بتواند از حافظه کوتاه مدت خود به حافظه بلند مدت خود انتقال بدهد و آن ها را در ذهن خود تثبیت کنید باید حتما در دفعات بسیار زیادی آن مطالب را دوره و مرور کند و دوباره بخواند. که همین تمرین و مرور زیاد عامل موفقیت در کنکور سراسری است . که این مرور کردن علاوه بر متن اصلی هر کتاب از مطالب خلاصه شده و همچنین سوال های تستی نیز انجام می شود

آیا ابزار هایی وجود دارد که کمک کند بهتر بتوانیم مطالب درسی را مرور و دوره کنیم؟ 


بله ابزار هایی وجود دارد . از جمله این ابزار ها جعبه لایتر و فلش کارت ها هستند که باعث می شود لغات و فرمول ها را بهتر در ذهن خود بسپاریم.

 

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن : 09120981385

برچسب ها