فاروس logo

شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد رشته های علوم پزشکی

شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد رشته های علوم پزشکی

شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد رشته های علوم پزشکی

شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد رشته های علوم پزشکی

آیا از شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد رشته های علوم پزشکی مطلع هستید؟ رشته های پزشکی یکی از رشته های محبوب می باشد. لذا این رشته علاوه بر دانشگاه های روزانه و دانشگاه های پردیس بین الملل، در بعضی از واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد نیز برای علاقه مندان ارائه می شود. متقاضیانی که در کنکور سراسری رتبه مورد نیاز برای قبولی در پزشکی آزاد را کسب می کنند.

در صورتی که دارای تمکن مالی برای پرداخت شهریه دانشگاه آزاد علوم پزشکی باشند. می توانند انتخاب رشته دانشگاه آزاد را نیز انجام دهند. رشته های علوم پزشکی جزو پرهزینه ترین رشته ها در دانشگاه آزاد به حساب می آیند. از آنجا که متقاضیان برای قبولی در دانشگاه های آزاد با رتبه کشوری با همدیگر مقایسه می شوند.

بنابراین، سهمیه های مناطق محروم و سهمیه های ایثارگری در انتخاب رشته و پذیرش این دانشگاه در رشته پزشکی هیچ گونه تاثیری ندارند. در ادامه این مقاله فاروس طاها به بررسی شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد برای رشته های علوم پزشکی پرداخته می شود. پس تا پایان همراه ما باشید.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

میزان شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد رشته های علوم پزشکی

با توجه مطالبی که گفته شد، رشته پزشکی در دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه های شهریه پرداز، از رشته های گران و پرهزینه می باشد. شهریه پزشکی دانشگاه آزاد شامل شهریه ثابت و متغیر است. همانطور که از نام شهریه ثابت مشخص است، این شهریه در طول مدت تحصیل دانشجویان تغییر و افزایش پیدا نمی کند.

مبنای تعیین مقدار شهریه ثابت دانشگاه آزاد. بسته به مواردی مانند سال ورود دانشجویان به دانشگاه و همین طور رشته تحصیلی او می باشد. ولی شهریه متغیر در هر سال تحصیلی افزایشی معادل 10 الی 15 درصد را دارا می باشد. که شهریه پزشکی دانشگاه آزاد را نیز شامل می شود. مبنای حساب کردن شهریه متغیر، تعداد و نوع واحدهای گرفته شده توسط دانشجویان مربوطه می باشد.

مقدار افزایش شهریه پزشکی دانشگاه آزاد در سال 1401

جهت محاسبه شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد رشته های علوم پزشکی در سال 1401 باید مقادیر شهریه سال 1400را 10 الی 15 درصد افزایش بدهید.

اطلاعات شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد رشته های علوم پزشکی سال 1401 تا به امروز منتشر نشده است. بنابراین، در صورت انتشار، این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

لیست دانشگاه های آزاد رشته های علوم پزشکی

دانشگاه های آزاد اسلامی به عنوان یکی از معتبر ترین دانشگاه های غیردولتی می باشند. همچنین، این دانشگاه ها تعداد زیادی از متقاضیان را در رشته های گوناگون دانشگاهی قبول می کنند. در این بین، تعدادی از واحد های دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که رشته های پزشکی را ارائه می دهند. در اینجا به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

به علاوه در دانشگاه های آزاد موجود در لیست فوق، دوره پردیس خودگردان هم در تعدادی از آن ها ارائه می شود. تفاوت دوره خودگردان دانشگاه آزاد با دوره های عادی به این صورت است. که متقاضیان ظرفیت های خودگردان دو برابر دانشجویان دوره های عادی شهریه پرداخت می کنند. به علاوه، در برخی موارد مثل برگزاری کلاس ها و اساتید با یکدیگر مشترک می باشند.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

مدت زمان تحصیل در رشته های علوم پزشکی

  


  

مرحله علوم پایه

طول این دوره 2.5 سال می باشد. دروس این دوره شامل دروس علوم پایه، تخصصی و عمومی هم به صورت عملی و هم نظری می باشد. پس از اتمام این دوره اولین آزمون با عنوان آزمون علوم پایه گذرانده می شود، تا وارد مرحله بعدی شوند.

   


  

مرحله فیزیوپاتولوژی

مدت دوره این مرحله دو ترم و شامل 31 واحد درسی می باشد. مرحله کارآموزی بالینی شامل 97 واحد درسی که در 30 ماه باید طی شود. مدت زمان این دوره معمولا 20 ماه می باشد. هدف این دوره تشخیص بیماری ها از دیدگاه بالینی و آزمایشگاهی است. همچنین، کسب توانایی های لازم در به كار بردن اندیشه و استقلال و نتیجه گیری سریع نیز از اهداف آن به شمار می آید.

   


  

مرحله کارورزی بالینی یا انترنی

طول این دوره 18 ماه می باشد و شامل 67 واحد درسی است. هدف این دوره پرورش مهارت ها و تقویت قدرت تصمیم گیری می باشد. همچنین، افزایش اعتماد به نفس و تكمیل پرورش اندیشه از طریق رویارویی مستقیم كارورز با مسائل بهداشتی و درمانی است. کسب توانایی واگذار كردن مسئولیت امور بهداشتی درمانی به عهده او نیز از اهداف این دوره به شمار می آید.

وظایف مختلف فارغ التحصیلان دکتری عمومی

مشاوره انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد سال 1401

در این مقاله فاروس طاها، تلاش کردیم به بررسی جامع موضوع شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد رشته های علوم پزشکی بپردازیم. با این وجود، اگر هنوز ابهام یا سوالی دارید. جهت کسب اطلاعات بیش تر از طریق شماره زیر با ما تماس حاصل نمایید.

☎ شماره تماس موسسه فاروس طاها = 09120981385 ☎

قبولی تضمینی در کنکور پزشکی فاروس طاها

موسسه فاروس طاها با سال ها سابقه در زمینه قبولی کنکور سراسری برنامه ریزی خود را مبنی بر گام با پشتوانه سال ها سابقه به اتمام رسانده است. این برنامه شامل برنامه ریزی پایه دهم تا کنکور به همراه قوی ترین منابع آموزشی کشور، برنامه ریزی پایه یازدهم تا کنکور به همراه منابع. همچنین، برنامه ریزی برای پایه دوازدهم و متقاضیان کنکور در کمتر از یک سال است.

این طرح با هدف کسب رتبه برتر در رشته های پزشکی، قبولی در دندان پزشکی و داروسازی به وجود آمده است. با انتخاب گام های برنامه ریزی فاروس طاها از هر یک از منابع تحصیلی دیگر بی نیاز خواهید شد.

همچنین، می توانید با آزمون آنلاین کنکور برگزاری شده در موسسه فاروس طاها مرحله به مرحله سطح تست زنی خود را در پایان هرگام بسنجید. به علاوه، رتبه خود را ببینید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافیست، مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال فرمایید.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

برچسب ها