فاروس logo

شرایط انصراف از دانشگاه سراسری دوره شبانه

شرایط انصراف از دانشگاه سراسری دوره شبانه

شرایط انصراف از دانشگاه سراسری دوره شبانه

شرایط انصراف از دانشگاه سراسری دوره شبانه

 

داوطلبان کنکور سراسری می توانند در تمام مقاطع مختلف تحصیلی از جمله کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا در دوره نوبت دوم یا همان شبانه دانشگاه های سراسری قبول بشوند.  اما ممکن است که این دانشجو ها بنا به هر دلیلی که وجود دارد از جمله عدم توانایی در پرداخت شهریه دانشگاه ، قبول شدن در دانشگاه های دیگر و موارد دیگری که به خود دانشجو مروبط است ، می خواهد انصراف بدهد .  برای این انصراف دادن از دروه نوبت دوم یا همان شبانه دانشگاه های سراسری ، باید یک سری قوانین و مقرارتی را دانشجو ها رعایت کنند.

 

 

شرایط انصراف از دوره نوبت دوم یا همان شبانه در نیم سال اول  تمامی مقاطع تحصیلی

 

در این بخش از مطلب منظور از انصراف دادن دانشجو ها در مقاطع تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا است.

 

⭕ اگر دانشجو های نوبت دوم ( شبانه ) پس از این که مراحل ثبت نامی خود را حالا چه به روش اینترنتی و یا حضوری انجام دادند. و این انصراف قبل از شروع کلاس های نیم سال اول است یعنی در ترم مهر ماه است . باید این دانشجو ها پنجاه درصد از شهریه ترم نیم سال اول را بپردازند.

 

⭕ اگر دانشجو های نوبت دوم ( شبانه ) بعد از شروع کلاس های نیم سال اول و تا پایان روز حذف و اضافه دانشگاه خود. که معمولا روز های حذف و اضافه در هفته دوم نیم سال تحصیلی است. که البته زمان حذف و اضافه رشته خود را بر اساس تقویم آموزشی که دانشگاه اعلام می کند باید در نظر گرفت . در کل اگر در این بازه زمانی دانشجویی می خواهد انصراف بدهد . باید پنجاه درصد از شهریه ترم نیم اول را بپردازد.

 

⭕ اگر دانشجو های نوبت دوم ( شبانه ) بعد از شروع کلاس ها و بعد از زمان حذف و اضافه. که طبق تقویم آموزشی دانشگاه اعلام کرده است. این زمان  یک هفته قبل از شروع امتحان های نیم سال اول تحصیلی است . برای انصراف از دانشگاه باید این دانشجو ها کل شهریه ثابت و پنجاه درصد از شهریه متغیر  آن ترم نیسم سال اول را باید بپردازند.

 

⭕ اگر دانشجو های نوبت دوم ( شبانه ) در آخرین هفته قبل از شروع امتحان های نیم سال اول دوره تحصیلی. یعنی در زمان پس از روز حذف اضطراری می خواهند انصراف بدهند . دانشجو هایی که می خواهند در این زمان یعنی تا قبل از شروع نیم سال دوم انصرف بدهند. باید کل شهریه دانشگاه چه ثبات و چه متغیر آن را بپرازند.

 

شرایط انصراف از دوره نوبت دوم یا همان شبانه در نیم سال دوم  تمامی مقاطع تحصیلی

 

⭕ دانشجو های مقطع کارشناسی که در نوبت دوم ( شبانه ) تحصیل می کنند. پس از این که ثبت نام قطعی خود را در نیم سال دوم انجام داده اند می خواهند انصراف بدهند. باید کل شهریه ثابت و همچنین کل شهریه متغیر نیم سال مربوط را بپردازند.

 

⭕ اگر دانشجو های مقطع تحصیلات تکمیلی یعنی دوره های کارشناسی ارشد و دکترایی که در نوبت دوم (شبانه ) تحصیل می .پس از این که به صورت قطعی ثبت نام خود را در نیم سال دوم انجام دادند. و این زمان قبل از این است که موضوع پایان نامه خود را پیشنهاد بدهند . این دانشجو ها برای این که از دانشگاه انصراف بدهند. باید 50 درصد شهریه ثابت نیم سال های باقیمانده تا سنوات مجاز تحصیل و شهریه متغیر همان نیم سال را باید پرداخت کنند

 

⭕ اگر دانشجو های مقطع تحصیلات تکمیلی یعنی دوره های کارشناسی ارشد و دکترایی که در نوبت دوم ( شبانه ) تحصیل می کنند . پس از این که به صورت قطعی در نیم سال دوم تحصیلی ثبت نام کرده اند. همچنین موضوع پیشنهادی پایا نامه خود را نیز تصویب کرده اند . این دانشجو ها برای این که از دانشگاه انصراف بدهند باید باقیمانده شهریه دوره تا سقف 100 درصد شهریه کل دوره را پرداخت کنند .

 

 

موارد دیگری که امکان دارد برای بعضی از دانشجو های انصراف از دوره نوبت دوم یا همان شبانه لحاظ شود

 

🟢 دانشجویی که در دوره شبانه قبول شده است . پس از این که در دانشگاه ثبت نام می کند . اگر این دانشجو با استفاده از مکاتبات رسمی سازمان سنجش آموزش کشور با سایر دانشگاه ها ، این دانشجو به دانشگاه دیگر منتقل شود. شهریه ای از این دانشجو اخذ نمی شود.

 

🟢 اما اگر دانشجویی در دوره شبانه قبول شده است.  خودش متقاضی انتقال به دانشگاه دیگر است . باید این شخص پنجاه درصد از شهریه ثابت نیم سال های که باقی مانده است از دوره سنوات مجاز باید بپردازد.

 

🟢 اما اگر دانشجویی بعد از این که به دوره شبانه دانشگاه دیگر منتقل شد و از این انتقال این دانشجو پیشمان شد . دانشگاه با او مثل یک دانشجو انصرافی بر خورد می کند و باید این دانشجو کل هزینه انصرافی را بپردازد.

 

🟢 دانشجو هایی که به سایر دانشگاه به صورت میهمان انتقال پیدا می کند. این دانشجو باید هم هزینه ثبات دانشگاه مبدا خود را بپردازد. و هم شهریه متغیر و ثبات دانشگاه مقصد خود که در آن جا تحصیل می کند را بپردازد.

 

جهت ارتباط با مشاوران فاروس طاها با این شماره تماس بگیرید. تلفن : 09120981385

برچسب ها