فاروس logo

آمار پذیرفته شدگان کنکور سراسری 1400 در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی

آمار پذیرفته شدگان کنکور سراسری 1400 در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی

آمار پذیرفته شدگان کنکور سراسری 1400 در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی

آمار پذیرفته شدگان کنکور سراسری 1401 در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی

 

ظرفیت پذیرش کنکور سراسری 1401 یکی از سوالات اصلی داوطلبان کنکوری می باشد. به علاوه، هر ساله معمولا شاهد تفاوت های اندکی در پذیرش برخی از رشته ها می باشیم. همچنین، آمار پذیرفته شدگان کنکور 1401 یکی دیگر از سوالات مهم داوطلبین کنکور می باشد. در این مقاله فاروس طاها آخرین وضعیت ظرفیت دانشگاه ها در کنکور ۱۴۰1 را بررسی خواهیم کرد.

همچنین، آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌ های آزمایشی کنکور 1401 در تاریخ ۹ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰1 در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی. و همچنین، ۱۱ کشور خارجی با رقابت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر داوطلب برگزار شد.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

۱ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۷۰۸ نفر ثبت نام کردند. تعداد ۱ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۴۱۶ نفر داوطلب در چند گروه بودند. تعداد ۱ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۱۳۰ نفر داوطلب حاضر در جلسه آزمون بودند و تعداد مجازین به انتخاب رشته ۱ میلیون و ۸۲ هزار و ۹۰۰ نفر می باشد.

تعداد مجازین به انتخاب رشته در هر گروه آزمایشی در کنکور 1401

تعداد مجازین به انتخاب رشته در هر گروه آزمایشی در کنکور 1401 به شرح زیر می باشد.

میزان ظرفیت پذیرش با آزمون نیز به تکفیک گروه های آزمایشی و دوره ها اعلام شده است. بیش ترین ظرفیت به گروه علوم تجربی با ۶۰ هزار و ۹۶۸ نفر اختصاص دارد. مجموع کل ظرفیت ۲۰۵ هزار و ۸۶۹ نفر است.

تعداد ظرفیت قبولی پذیرفته شدگان کنکور 1401 با سوابق تحصیلی در دوره های آموزشی مختلف

آمار ظرفیت های اعلام شده در جدول زیر بدون در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در پذیرش رشته های با آزمون یا پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بوده است. همچنین، فقط ظرفیت ۴ رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی آن دانشگاه در این ظرفیت ها لحاظ شده است.

به علاوه، جمع کل ظرفیت پذیرش (با آزمون و با سوابق تحصیلی) توسط سازمان سنجش آموزش کشور ۵۳۴ هزار و ۹۱۹ نفر اعلام شده است. همچنین، جمع کل ظرفیت پذیرش (با آزمون و با سوابق تحصیلی) توسط دانشگاه آزاد اسلامی ۴۵۸ هزار و ۳۱۵ نفر می باشد.

جمع کل ظرفیت پذیرش سال 1401 در کلیه دانشگاه ها و زیرنظام ها ۹۹۳ هزار و ۲۳۴ نفر می باشد.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

کارنامه اولیه کنکور سراسری بر روی سایت سازمان سنجش یکشنبه ۱۰ مرداد منتشر شد. پاسخنامه داوطلبان به همراه کلید آزمون روز دوشنبه ۱۱ مرداد منتشر شد. دفترچه راهنمای انتخاب رشته از طریق سایت سازمان سنجش سه شنبه ۱۲ مرداد شد. همچنین، انتخاب رشته مجازی بر روی سایت سازمان سنجش از روز سه شنبه ۱۲ مرداد فعال شد.

 انتخاب رشته >>> توسط داوطلبان از روز ۱۴ مرداد 1401 آغاز شد. همچنین، در روز های پنج شنبه تا دوشنبه ۱۴ تا ۱۸ مرداد انجام گرفت. اسامی معرفی شدگان دانشگاه شاهد، دانشگاه فرهنگیان و سایر رشته های خاص هفته اول شهریور 1401 منتشر شد.

استخراج کارنامه نهایی و اسامی پذیرفته شدگان هفته آخر شهریور ماه اعلام شد. به علاوه، با بررسی های انجام شده توسط اساتید روانسنجی سازمان سنجش آموزش کشور. در درس ریاضی سه گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی اقدامات به شرح جدول زیر صورت پذیرفته است که در پاسخنامه داوطلبان قابل مشاهده خواهد بود.

ظرفیت پذیرش رشته پزشکی 1401

  

بر اساس میزان ظرفیتی که از سوی دانشگاه‌های کشور اعلام شده است. میزان ظرفیت پذیرش گروه علوم تجربی ۳۸۴ هزار و ۹۸۸ نفر است. که در مجموع رشته‌ های با آزمون و بدون آزمون محاسبه شده است.

از میزان ظرفیت اعلامی، ظرفیت رشته‌ های با آزمون در دوره‌ های روزانه، شبانه، پیام نور، محروم، دانشگاه فرهنگیان (ویژه متقاضیان آزاد). دانشگاه‌ ها و مؤسسات غیردولتی و غیرانتفاعی، شهریه پرداز و پردیس خودگردان ۵۹ هزار و ۳۳۶ نفر تعیین شده است.

ظرفیت رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی همواره مورد توجه داوطلبان کنکور تجربی بوده است. در سال 1401 نیز مباحثی از جمله لزوم افزایش ظرفیت این سه رشته پرطرفدار مطرح شده است.

ظرفیت اصلی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی کنکور 1401 در دانشگاه ‌های علوم پزشکی و واحد‌های دانشگاه آزاد در دوره‌های روزانه، شهریه پرداز، سهمیه بومی، آزاد تمام وقت و خودگردان آزاد در دفترچه کنکور سراسری ۹ هزار و ۷۴۸ نفر است. از میزان ظرفیت ۹ هزار و ۷۴۸ نفری. تعداد ۶ هزار و ۴۷۴ نفر ظرفیت مربوط به دوره روزانه. ۲ هزار و ۱۷۴ نفر ظرفیت مربوط به دوره شهریه پرداز دانشگاه ‌های دولتی می باشد.

نکات مهم پذیرفته شدگان کنکور 1401

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

نتیجه

به این ترتیب، تقریباً از ظرفیت ۵۹ هزار و ۳۳۶ نفری پذیرش در گروه علوم تجربی در رشته‌ های با آزمون حدود 14 درصد به سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی اختصاص یافته است.

جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه با این شماره تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس موسسه فاروس طاها = 09120981385 ☎

قبولی تضمینی در کنکور پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی فاروس طاها

موسسه فاروس طاها >>> با سال ها سابقه در زمینه قبولی کنکور تجربی برنامه ریزی اصولی خود را با پشتوانه سال ها تجربه به پایان رسانده است. این برنامه عبارت است از: برنامه ریزی پایه دهم تا کنکور به همراه بهترین منابع آموزشی کشور، برنامه ریزی پایه یازدهم تا کنکور به همراه منابع جهت قبولی تضمینی در کنکور تجربی. به علاوه، برنامه ریزی برای پایه دوازدهم و داوطلبان کنکور در کمتر از یک سال است.

موفقیت تضمینی در کنکور سراسری >>> هدیه ای است از طرف ما به دوستان پرتلاشی که هدف شان را ارزشمند تلقی می کنند. همچنین، این طرح تضمینی موسسه فاروس طاها،با هدف کسب رتبه برتر در رشته های پرطرفدار تجربی از جمله: پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی شکل گرفته است. با انتخاب گام های درست برنامه ریزی فاروس از هر یک از منابع کمک آموزشی دیگر بی نیاز می شوید. به علاوه، می توانید با آزمون های آزمایشی مرحله به مرحله فاروس طاها سطح خود را در پایان هر گام بسنجید. به علاوه، رتبه خود را ببینید. بنابراین، جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه تنها کافی است، مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال کنید و یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

پانوشت: کنکور سراسری 1401, آمار پذیرفته شدگان رشته های پزشکی 1401, ظرفیت پذیرش رشته پزشکی 1401, تعداد قبول شدگان رشته پزشکی, ظرفیت پزشکی کل کشور

برچسب ها