فاروس logo

زیرگروه های تجربی

زیرگروه های تجربی

زیرگروه های تجربی

زیرگروه های تجربی

 

در این مقاله قصد داریم با زیرگروه های تجربی آشنا شویم. رشته ی تجربی نسبت به دیگر گروه های آزمایشی داوطلبان بیشتری دارد و پر متقاضی تر است. این گروه آزمایشی 5 زیرگروه دارد. این که شما با این پنج مورد و ضرایب دروس در هر کدام آشنایی داشته باشید به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید برنامه ریزی کنید. باید علایق خود را بسنجید و برای آن ها تصمیم بگیرید که از چه راهی بروید. برای رسیدن به نتیجه شما باید اطلاعات کافی در هر مورد داشته باشید. اگر در رابطه با همه چیز خوب تحقیق کنید و با نا آگاهی عمل نکنید قطعا در آینده پشیمانی نخواهید داشت. پس حتما با یک مشاور خوب صحبت کنید و به یک نظر قطعی برسید. هم چنین ما در این قسمت تک تک ضرایب را مورد بررسی قرار داده ایم حتما آن ها را در جایی برای خود یادداشت کنید.

 

زیر گروه چیست؟

 

در ابتدا بیایید بدانیم که اصلا زیر گروه چیست؟ تمامی رشته هایی که در دانشگاه ها تدریس می شوند از هر گروه آزمایشی که باشند در دسته ی یکی از زیرگروه های آن ها قرار می گیرند. به عبارتی هر گروه آزمایشی در گروه به قسمت های کوچکتری به اسم زیرگروه تقسیم می شوند. این تقسیم بندی به این علت انجام شده است تا اهمیت هر درس در آزمون سراسری کنکور مشخص شود. چون که ممکن است برای قبولی در یک رشته، درسی از اهمیت و ضریب بسیار بالایی برخوردار باشد. در حالی که همان درس برای رشته های دیگر بدون تاثیر و یا نهایت با تاثیر بسیار کم باشد. اگر داوطلب این موارد را نداند، نمی تواند به خوبی برنامه ریزی کند. یعنی این که نمی داند برای هر درس چقدر باید وقت بگذارد. در نتیجه در امتحان خود دچار مشکل خواهید شد.

 

رشته های زیرگروه یک تجربی

 

رشته های زیرگروه یک تجربی کدام اند؟ این زیرگروه با توجه به این که شما قصد تحصیل در کدام مقطع آموزشی را دارید رشته هایی را شامل می شود. یعنی مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکترا را شامل می شود. برای کاردانی رشته هایی مانند: کاردانی تکنسین سلامت دهان، هوشبری، مامایی، فوریت های پزشکی، دامپزشکی و... وجود داررد. در مقطع کارشناسی نیز: زیست فناوری، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، زیست شناسی دریا، تکنولوژی اتاق عمل، پرستاری، اعضای مصنوعی و... را می توان مثال زد. در آخر هم در مقطع دکترا زیرگروه های یک تجربی دکترای عمومی دامپزشکی، دکترای پیوسته بیوتکنولوژی، پزشکی، دندانپزشکی را می توان گفت. که برای هر کدام از آن ها هر درس می تواند ضریب های مختلفی داشته باشد.

 

تربیت معلم در کدام زیر گروه تجربی است؟

 

تربیت معلم در کدام زیر گروه تجربی است؟ تربیت معلم از رشته های محبوب تمامی گروه های آزمایشی خصوصا برای خانم ها می باشد. به طور کل رشته ی تجربی از 140 رشته ی دانشگاهی برخوردار است. از میان آن ها برای تربیت معلم می توان دبیری زیست شناسی، آموزش تربیت بدنی، دبیری شیمی، آموزش ابتدایی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی را نام برد. که برای هر کدام ضریب درس های مختلف می تواند متفاوت باشد. مثلا برای درس دبیری زیست، طبیعتا زیست اهمیت بیشتری دارد. قبولی در این رشته ها رتبه های مجازی را می خواهد. اگر تراز شما از 6500 کمتر باشد نمی توانید در فرهنگیان ثبت نام کنید. در هر صورت با توجه به جمعیت زیادی رگوه تجربی موفقیت در آن برنامه و تلاش خوبی را می خواهد. پس حتما هدف خود را معلوم کنید.

 

ضرایب دروس کنکور تجربی

 

✌👩‍🎓ضرایب دروس کنکور تجربی 👩‍🎓✌

 

  • نام درس
زیرگروه 1زیرگروه 2زیرگروه 3زیرگروه 4زیرگروه 5
زیست44222
شیمی34333
ریاضی23244
فیزیک22222
زمین01411

 

 

زیر گروه های تجربی دروس عمومی

 

همراه ما باشید با زیر گروه های تجربی دروس عمومی. دروس عمومی در تمامی گروه های آزمایشی ضریب شان مشترک است. تفاوت در اهمیت درس های اختصاصی مشخص می شود. به هر حال برای این که یک برنامه منظم تری داشته باشید بهتر است بدانید که زبان و ادبیات فارسی ضریب 4، فرهنگ و معارف اسلامی ضریب 3، زبان عربی ضریب 2 و زبان خارجه نیز ضریب دو دارد. حتما از همان ابتدا نقشه ی کار خود را معلوم کنید. هر قسمت با انگیزه پیش بروید و با هر شکست کوچک انگیزه خود را از دست ندهید. باور داشته باشید که پس از 12 سال درس خواندن موفقیت حق شماست. پس برای رسیدن به آن تلاش کنید و اجازه ندهید که هیچ چیز مانع رسیدن شما به آرزوهایتان شود. قدم به قدم از خود آزمون بگیرید و میزان پیشرفت خود را بسنجید.

 

موفقیت تضمینی در کنکور 1401

 

اگر به دنبال طرح موفقیت تضمینی در کنکور 1401 هستید با موسسه مشاوره فاروس طاها هم قدم باشید. هر ابزاری که شما برای موفقیت تان نیاز دارید را با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار می دهیم. هم چنین مجرب ترین مشاوران کنکور را برای شما گرد هم آورده ایم تا برنامه ریزی مناسب با ویژگی های شما بچینند. با این برنامه شما می توانید تمامی منابع کنکور را به موقع به اتمام برسانید. تکنیک های حل تست ها را برای افزایش سرعت تان بیاموزید. ما به شما قول موفقیت را می دهیم. تا آخرین روز همراه شما هستیم تا امیدتان را از دست ندهید. بدون هیچ شک و ابهامی در آموزشگاه ما ثبت نام کنید.

 

سوالات متداول

 

داوطلبان کنکور سراسری تجربی، علاوه بر انتخاب رشته های پزشکی در چه رشته هایی می توانند مشغول به تحصیل شوند؟

آن ها هم چنین می توانندمی توانند در رشته های پیراپزشکی،  رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان، رشته های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی نیز ادامه تحصیل دهند.

دروس تخصصی رشته ی پرستاری کدام اند؟

از جمله دروس تخصصی رشته پرستاری می توان به انگل شناسی، میکروب شناسی، بیوشیمی، بیماری های داخلی و ... اشاره کرد. برای قبولی در رشته پرستاری در دانشگاه های سراسری و آزاد، داوطلبان باید تراز بالای 8500 کسب نمایند. اگر قصد قبولی در این رشته را دارید با مشاورین فاروس طاها جلسه ای داشته باشید.

برچسب ها