فاروس logo

شروع مطالعه کنکور از مهر

شروع مطالعه کنکور از مهر

شروع مطالعه کنکور از مهر

شروع مطالعه کنکور از مهر

 

دانش آموزانی که از تابستان نتوانستند استفاده کنند، در مورد شروع مطالعه کنکور از مهر از ما سوال می پرسند. در این مقاله قصد داریم در مورد داشتن یک شروع خوب و پر قدرت در فصل پاییز صحبت کنیم. نکات مطالعاتی خیلی خوبی در این صفحه گفته خواهد شد. توصیه می کنیم اگر این نکات را فراموش می کنید حتما در جایی یادداشت شان کنید. اولین مورد مهم این است که طبق عادت که بچه ها از مهر همیشه درس خواندن را شروع می کنند. یعنی یک مدت سه ماهه عالی که بهترین زمان باری جمع بندی دروس پایه بود را از دست می دهند. همیشه به دانش آموزان می گوییم که تابستان کنکور را از دست ندهند. اما اگر به هر دلیلی نتوانستید این کار را انجام دهید، با یک برنامه ریزی اصولی و منطقی از ماه مهر خوب پیش بروید و کم کاری های خود را جبران کنید.

 

سعی کنید در مرحله اول ساعت خواب خود را تنظیم کنید. اگر طبق عادت تابستان ها تا دیر وقت بیدار بودید و روز بعد، ظهر از خواب بیدار می شدید سعی کنید خیلی زود این عادت خود را ترک کنید. یاد بگیرید که شب ها زود بخوانید و روز بعد صبح زود از خواب بیدار شوید. در این صورت انرژی بیشتری هم برای انجام کارهای خود خواهید داشت. یک برنامه خیلی خوب از یک مشاور متخصص کنکوری دریافت کنید. هر روز طبق ان درس بخوانید و تست بزنید. سعی کنید شب ها به قدر کافی بخوابید و استراحت کنید. در عوض از روز خود به نحو احسن استفاده کنید. هرگز شب بیداری را برای این سال به شما توصیه نمی کنیم. این کار پس از مدتی سلامتی شما را مورد خطر قرار خواهد داد.

 

 

رتبه برترهایی که از مهر شروع کردند

 

با ما همراه باشید با رتبه برترهایی که از مهر شروع کردند 👩‍🎓!!! بعضی از بچه ها به خاطر از دست دادن تابستان خیلی خود را سرزنش می کنند. ببینید عزیزان بابت این موضوع اصلا ناراحت نباشید. در سال های گذشته دانش آموزانی بودند که آن ها نیز دیر شروع کردند اما توانستند از ستارگان کنکور سراسری شوند. پس استرس نداشته باشید و از اینجا به بعد را درست عمل کنید. ببینید قبل از هر کاری دلیلِ اینکه چرا تا امروز نتوانستید آنطور که دوست دارید درس بخوانید و چرا نشده طبق برنامه پیش بروید و تست بزنید را پیدا کنید. یک لیستی از حاشیه های خود و عواملی که مانعِ درست خواندن شما شدند را بنویسید و سعی کنید به مرور آن ها را حذف کنید. خب حالا برگردیم سراغِ اصلِ سوال که اگر از الان جدی بخوانیم می شود به جایی رسید یا نه؟

 

ما تا کنکور زمانِ مناسبی داریم و اگر بخواهیم واقعا موفق باشیم باید هوشمندانه عمل کنیم. در این زمانِ باقیمانده بیشترین بازدهی را داشته باشیم. برای افزایش بازدهی مطالعه شما باید با تمرکز بالایی درس بخوانید. این تمرکز می تواند عوامل مختلفی داشته باشید. ببینید دوستان همیشه در زندگی می تواند مسائل و مشکلاتی باشد. سال کنکور هم مانند سال های دیگر ممکن است هر مشکلی برای شما پیش آید. سعی کنید در موجه با مشکلات قوی باشید. اولویت امسال زندگی شما موفقیت در کنکور است. پس با هر مشکلی هم که باشد باید به این هدف برسید. قوی باشید و خوب ادامه دهید. اگر در مقابل مشکلات از خود ضعف نشان ندهید تمرکز بیشتری خواهید داشت. عامل دیگر تمرکز داشتن هدف مشخص است. هدف خود را از کنکور مشخص کنید و برای آن بجنگید.

 

رتبه های تک رقمی که از مهر شروع کردند

 

رتبه های تک رقمی که از مهر شروع کردند 😳! بله کاملا درست خواندید. به همین دلیل می گوییم ناراحت و نگران نباشید. شروع مطالعه کنکور از مهر اگر درست و طبق برنامه باشد می تواند رتبه های برتر و حتی تک رقمی به وجود آورد. این مهم است که چگونه درس می خوانید. چقدر تسلط به هر درس دارید. کم کم و پله پله پیشرفت کنید. اشکالی ندارید که از مهر تازه خود را برای کنکور شروع می کنید. به شرط آن که هیجانی نشوید و نخواهید یک شبه ره صد ساله بروید. چون در این صورت خیلی زود خسته می شوید و باز درس خواندن را کنار می گذارید. باید منطقی باشید و درست عمل کنید. درس های عمومی و اختصاصی را هر کدام در زمان مشخص خود بخوانید. هیچ درسی را نیز فدای درس دیگری نکنید.

 

پزشکانی که دیر شروع کردند

 

پزشکانی که دیر شروع کردند!!! حتی اگر کمی دیرتر هم شروع کردید احتمال قبولی شما در رشته ی پزشکی از بین نخواهد رفت. با مشورت با یک مشاور راه خود را پیدا کنید. هدف شما موفقیت در کنکور است اجازه ندهید هیچ چیزی آن را از شما بگیرید. شما شایسته ی بهترین ها هستید. پس خود را از رسیدن به آرزوهای خود محروم نکنید. تا زمانی که خودتان نخواهید اوضاع تغییر پیدا نخواهد کرد. این سوال را از خود بپرسید که اگر 3 ماه تابستان عالی درس می خواندید از مهر چه می کردید؟ مسلما در پاسخ این سوال باید بگویید که باز هم به درس خواندن با جدیت تمام ادامه می دادم. در صورتی که تابستان درس می خواندید کار راحت تری داشتید اما در عملکرد تفاوت چندانی ندارد. پس برای شروع صفر کنکور از مهرماه توجه کنید که هر کس مسیر خودش را دارد.

 

آیا در زمان باقی مانده می توانم پزشکی قبول شوم؟

از مهر ماه تا کنکور زمان مناسبی دارید. پس فراموش نکنید که اگر خوب تلاش کنید حتما موفق خواهید شد. افسوس تابستان را نخورید و با برنامه پیش بروید. اگر خوب بر درس ها تسلط داشته باشید و تست های کنکور را یادبگیرید حتما موفق خواهید شد.

برای شروع از مهر بهترین مشاور برنامه ریزی کنکور تجربی کدام است؟

فاروس طاها ضمن برگزاری طرح های تضمینی قبولی در رشته ی پزشکی برای دوستان تجربی، بهترین خدمات مشاوره ای را ب شما ارائه می دهد. با ما تماس بگیرید و برنامه مطالعاتی مختص خود را دریافت کنید.

برچسب ها