فاروس logo

رتبه قبولی در رشته دندانپزشکی با سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصد

رتبه قبولی در رشته دندانپزشکی با سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصد

رتبه قبولی در رشته دندانپزشکی با سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصد

رتبه قبولی در رشته دندانپزشکی با سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصد

در این مقاله از سایت موسسه فاروس طاها شما کنکوری های و دبیرستانی ها را با رتبه قبولی در رشته دندانپزشکی با سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصد آشنا خواهیم کرد.

رشته دندانپزشکی >>> از رشته‌های پرتقاضا و مورد علاقه بسیاری از داوطلبان تجربی می باشد. همچنین، خیلی از داوطلبان آرزو تحصیل در دندانپزشکی را دارند. اما از آن جایی که این رشته ظرفیت بسیار محدودی برای پذیرش دارد.

تعداد کمی از داوطلبان می‌توانند در رشته دندانپزشکی قبول شوند. حتی نسبت به سایر رشته‌های پرطرفدار علوم پزشکی، مانند: داروسازی و پزشکی، برای قبولی به رتبه بهتری نیازمند است.

این که چگونه دندانپزشکی قبول شویم یا به عبارت دیگر، برای قبولی در رشته دندان پزشکی چه باید کرد! سوال بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی است. در این مقاله فاروس طاها به بررسی رتبه لازم برای دندانپزشکی، درصدهای لازم برای دندانپزشکی و آخرین رتبه قبولی و کارنامه‌های پذیرفته شده در رشته دندانپزشکی خواهیم پرداخت.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

انواع سهمیه‌ ها در کنکور تجربی

هر شرکت کننده در کنکور دارای دو نوع رتبه است:

یکی رتبه کشوری و دیگری رتبه سهمیه ای داوطلب است. این سهمیه‌ ها شامل مناطق 1، 2، 3 و سهمیه ایثارگران است.

از میان این دو رتبه، رتبه سهمیه ای برای متقاضی دارای اهمیت است، زیرا متقاضیان با رتبه کشوری مقایسه نمی شوند. بلکه رقابت میان آن ها تنها در سهمیه مربوطه است. به عبارت دیگر، اگر کسی جز سهمیه منطقه 2 باشد؛ در میان داوطلبان منطقه 2 رقابت می کند. به عبارت دیگر، این فرد رقابتی با متقاضیان دیگر مناطق ندارد.

از بین این سهمیه‌ها، 30 درصد مربوط به ایثارگران و 70 درصد مربوط به سهمیه مناطق می‌باشد. این 70 درصد متناسب با تعداد داوطلبان و کیفیت آموزشی بین مناطق مختلف تقسیم می‌شود.

برای تعیین سهمیه مناطق، 3 سال آخر تحصیل دانش آموزان را در نظر می‌گیرند. همچنین، اگر داوطلبی در مناطق متفاوتی تحصیل کرده باشد، منطقه مرفه‌تر را به عنوان سهمیه در نظر می‌گیرند.

آخرین رتبه‌ های قبولی دندانپزشکی

جدول زیر که بر اساس کارنامه داوطلبان کنکور سال های قبل تنظیم شده است. اطلاعاتی درباره رتبه آخرین فرد پذیرفته شده در مناطق سه گانه کشور در رشته دندانپزشکی را به ما ارائه می‌دهد. با بررسی این جدول متوجه خواهید شد که داوطلبان حداقل با چه رتبه‌ای توانسته‌اند در دندانپزشکی دانشگاه سراسری دوره روزانه پذیرفته شوند.

نکته

لازم به ذکر است، در این جدول فقط رتبه در سهمیه مناطق 1، 2 و 3 قرار داده شده است و از بررسی سهمیه ایثارگران در این جدول به دلیل پایین بودن درصدها و تراز داوطلبان خودداری کرده‌ایم، اما در ادامه چند نمونه از کارنامه داوطلبانی که رتبه قبولی در رشته دندانپزشکی با سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصد را بررسی خواهیم کرد.

حداقل درصدهای لازم برای دندانپزشکی چقدر است؟

نکته اول: درصد داوطلب یک نمره خام است. یعنی نمی‌شود صرفأ با درصد، رتبه داوطلب را حدس زد. زیرا ارزش درصد فقط با مقایسه با درصد دیگران تعیین می‌شود. همچنین، حداقل درصدهای لازم برای قبولی دندانپزشکی یا هر رشته‌ای، می‌تواند سال به سال تغییر کند و به نحوه پاسخگویی داوطلبان بستگی دارد.

نکته دوم: هیچ گاه تنها با درصد یک درس نمی‌توان گفت که کسی پزشکی یا رشته‌ های دیگر قبول می‌شود یا نه. چرا که باید کل نمره و درصدهای سایر دروس داوطلب نیز ارزیابی شوند.

چه بسا داوطلبی که یک درس را 100 درصد پاسخ داده است. اما به علت پاسخ گویی نسبت به بقیه دروس رتبه 4 رقمی یا بیش تر آورده است. پس به همین دلیل ما میانگین درصدهای داوطلبانی را که در کنکور سال های قبل رتبه زیر 1000 کشوری را کسب کرده‌اند. و به رتبه لازم برای قبولی رشته دندانپزشکی رسیده‌اند را بررسی می‌کنیم. پس شما هم اگر می‌خواهید از قبولی‌تان در این رشته مطمئن شوید، حتمأ به این میانگین درصد ها توجه کنید.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.


  

کارنامه قبولی دندانپزشکی سهمیه 25 درصد ایثارگران

   


  

رتبه زیرگروه یک در سهمیه: 574

 

تراز کل: 7913

 

قبولی: پزشکی روزانه علوم پزشکی تبریز

 

ادبیات: 33   عربی: 52   معارف: 57   زبان خارجه: 18

 

ریاضی: 26   زیست شناسی: 44   فیزیک: 23   شیمی: 28

   


  

رتبه زیرگروه یک در سهمیه: 1154

 

تراز کل: 7376

 

قبولی: پزشکی روزانه علوم پزشکی اردبیل

 

ادبیات: 32   عربی: 36   معارف: 26   زبان خارجه: 55

 

ریاضی: 38   زیست شناسی: 27  فیزیک: 8   شیمی: 13

   


  

رتبه زیرگروه یک در سهمیه: 307

 

تراز کل: 8523

 

قبولی: دندانپزشکی روزانه علوم پزشکی اصفهان

 

ادبیات: 57   عربی: 82   معارف: 41    زبان خارجه: 75

 

ریاضیات: 65   زیست شناسی: 28  فیزیک: 40   شیمی: 21

   


  

رتبه زیرگروه یک در سهمیه:661

 

تراز کل:7783

 

قبولی:دندانپزشکی روزانه علوم پزشکی گرگان

 

ادبیات:41 عربی:57 معارف:53 زبان خارجه:22

 

ریاضیات:21 زیست شناسی:41 فیزیک:31 شیمی:24

   


  

رتبه زیرگروه یک در سهمیه: 1231

 

تراز کل: 7224

 

قبولی: دندانپزشکی پردیس خودگردان علوم پزشکی همدان

 

ادبیات: 36   عربی: 32   معارف: 57   زبان خارجه: 42

 

ریاضیات: 18   زیست شناسی: 40   فیزیک: 12   شیمی: 11

تأثیر و تخمین رتبه قبولی رشته دندانپزشکی با سهمیه ایثارگران

کارنامه و رتبه قبولی در رشته دندانپزشکی با سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصد >>>  تاثیر این نوع از سهمیه، بیش‌تر بر روی تراز قبولی و ظرفیت دانشگاه‌ ها برای مشمولین است. لذا داوطلبین تأثیر این سهمیه‌ها را بیش‌تر می‌توانند در انتخاب رشته‌ و نتایج آن ببینند.

 کارنامه قبولی دندانپزشکی سهمیه ایثارگران 5 و 25 درصد >>> برای داوطلبین گروه اول که همسر و فرزندان جانبازان بالای ۲۵% هستند. کافی‌ است که ۸۰% (تا سال‌های قبل این رقم ۷۰% بوده است) تراز قبولی آخرین نفر پذیرفته شده در سهمیه عادی آن کد رشته محل را کسب کنند. بدین صورت که اگر مثلا تراز آخرین نفر قبول شده در رشته ای ۱۰۰۰۰ باشد، تنها کافی است تراز ۸۰۰۰ داشته باشید.

برای این دسته از داوطلبین ۲۵% از کل ظرفیت هر رشته محل لحاظ می‌شود. پس داوطلبانی که دارای تراز لازمه مطابق آن‌ چه گفته شد باشند. با تمام افرادی که ممکن است همان کد رشته محل را انتخاب کرده باشند و دارای همان سهمیه هستند، در رقابت قرار می‌گیرند.

دسته دوم نیز که همان طور که گفته شد به سهمیه ۵ درصدی مشهور اند. به این دلیل است که مشمولان این سهمیه نیز کافی‌ است، ۸۰% از تراز آخرین نفر را کسب کرده باشند. در عوض با هم نوعان خود برای ۵% از ظرفیت رشته محل انتخابی رقابت خواهند کرد.

نکات مهم در رابطه با رتبه قبولی در رشته دندانپزشکی با سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصد

مشاوره انتخاب رشته کنکور تجربی

به علت اهمیت اولویت بندی انتخاب ها و تاثیر آن در اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور توصیه می کنیم از راهنمایی های مشاوران مجرب در این زمینه استفاده کنید.

تا به نتیجه دلخواه در اعلام نتایج کنکور دست یابید. کارشناسان و مشاوران تحصیلی فاروس طاها آماده اند با در نظر گرفتن علایق داوطلب تجارب خود را به کار گرفته و بهترین انتخاب رشته را به شما عزیزان ارائه دهند. بنابراین، جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه می توانید از طریق شماره زیر با ما تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس موسسه فاروس طاها = 09120981385 ☎


  

قبولی تضمینی در کنکور دندانپزشکی فاروس طاها

موسسه فاروس طاها >>> با سال ها سابقه و تخصص در زمینه قبولی کنکور علوم تجربی برنامه ریزی اصولی خود را با پشتوانه سال ها تجربه به پایان رسانده است.

این برنامه عبارت است از: برنامه ریزی پایه دهم تا کنکور به همراه بهترین و معتبرترین منابع آموزشی کشور، برنامه ریزی پایه یازدهم تا کنکور به همراه منابع جهت قبولی تضمینی در کنکور تجربی. به علاوه، برنامه ریزی برای پایه دوازدهم و داوطلبان کنکور در کمتر از یک سال است.

البته شما کنکوری های عزیز می توانید برای اطلاع از رتبه قبولی در رشته دندانپزشکی با سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصد با کارشنسان و پشتیبان موسسه فاروس طاها در ارتباط باشید.

پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

موفقیت تضمینی در کنکور سراسری >>> هدیه ای است از طرف ما به دوستان پرتلاشی که هدف شان را مهم و ارزشمند تلقی می کنند. همچنین، این طرح تضمینی موسسه فاروس طاها، با هدف کسب رتبه برتر در رشته های پرطرفدار تجربی از جمله: پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی شکل گرفته است.

با انتخاب گام های درست برنامه ریزی فاروس از هر یک از منابع کمک آموزشی دیگر بی نیاز می شوید. به علاوه، می توانید با آزمون های آزمایشی مرحله به مرحله فاروس طاها سطح خود را در پایان هر گام بسنجید. به علاوه، رتبه خود را ببینید.

بنابراین، جهت کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با رتبه های قبولی در رشته دندانپزشکی با سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصد تنها کافی است، مشخصات خود را شامل نام، نام خانوادگی و پایه تحصیلی به شماره 09120981385 از طریق واتساپ ارسال کنید.

برچسب ها