فاروس logo

رشته های دانشگاه روزانه نوبت دوم

رشته های دانشگاه روزانه نوبت دوم

رشته های دانشگاه روزانه نوبت دوم

رشته های دانشگاه روزانه نوبت دوم

رشته های دانشگاه روزانه نوبت دوم کدام اند؟ برای قبولی در آن ها چه رتبه هایی نیاز است؟ آیا می توان بدون شرکت در آزمون کنکور سراسری اقدام به تحصیل در رشته های شبانه کرد؟ شبانه ی کدام دانشگاه بهتر می باشد؟ آیا پزشکی هم نوبت دوم دارد؟ برای آن ها چه شهریه هایی باید پرداخت؟ آیا انتقال از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر باعث می شود تا از روزانه به شبانه تبدیل شود دانشجو؟ دانشگاه آزاد بهتر است و یا شبانه سراسری؟ در این مقاله قصد داریم تا در رابطه رشته های شبانه اطلاعاتی را به شما عزیزان بدهیم. نکته مهمی که باید در رابطه با آن همین ابتدا باید بدانید این است که دانشجویانی که در نوبت دوم قرار دارند مانند روزانه ها نیستند و تعهدی ندارند. یعنی پس از اتمام دوران تحصیل شان نیازی به کار کردن برای دولت و یا پرداخت هزینه در ازای آن ندارند.

رشته های دانشگاه روزانه نوبت دوم برای تجربی کدام اند؟

رشته های دانشگاه روزانه نوبت دوم برای تجربی کدام اند؟ در این گروه آزمایشی خوشبختانه تنوع خوبی برای رشته ها وجود دارد. رشته دامپزشکی یکی از رشته های معروف شبانه می باشد. این رشته در سال های اخیر بازار کار خوبی هم داشته است. به این علت که علاقه مردم به حیوانات خانگی نسبت به قبل بیشتر شده اند و برای مراقبت از آن ها به یک پزشک متخصص نیاز پیدا خواهند کرد. در این رشته حتی می توانید با رتبه های پایین تر نیز قبول شوید. حتما در لیست خود توصیه می کنیم که این رشته را هم قرار دهید. بچه ها توجه کنید که فقط برخی از رشته های نوبت دوم شبانه هستند، برای الباقی حتما شما باید در کنکور سراسری شرکت کنید و رتبه مجاز هم کسب نمایید. پیشنهاد می کنیم در رابطه با این رشته ها حتما خوب تحقیق کنید و از مشاورتان سوال کنید.

رشته های دانشگاه روزانه نوبت دوم شهریه دارد؟

رشته های دانشگاه روزانه نوبت دوم شهریه دارد؟ بله همانطور که گفته شد این رشته ها همگی دارای شهریه هستند که میزان آن با توجه به دانشگاه و رشته شما متفاوت است. پس در مورد حتما مطمئن شوید که از پس مخارج آن بر می آیید. در قسمت قبل هم گفتیم که بهتر است با مشاور خود صحبت کنید. اگر برای شما هم سوال شده است که کدام مشاور بهتر است به شما می گوییم که قطعا فاروس طاها یک گزینه بسیار خوب برای شما می باشد که هم در زمینه برنامه ریزی کنکوری و هم برای انتخاب رشته به شما کمک های بزرگی خواهد کرد. نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که نباید تصور کنید که رشته های شبانه چون شهریه دارند با هر رتبه ای قبول می شوید. مثلا رشته های مانند فیزیوتراپی حتی برای نوبت دوم هم نیازمند تراز و رتبه بالا می باشد

دانشگاه روزانه نوبت دوم یعنی چه؟

دانشگاه روزانه نوبت دوم یعنی چه؟ دوستان عزیز توجه بفرمایید که در مدرک دانشگاهی و استفاده از خدمات و امکانات دانشگاه میان بچه های روزانه و شبانه تفاوتی وجود ندارد. یعنی پس از فارغ التحصیلی فرقی ندارد که شما نوبت اول بوده اید یا نوبت دوم. شما با رتبه های پایین تر می توانید در همان رشته که مدنظرتان است به صورت شبانه مشغول به تحصیل شوید. در ازای آن باید هر ترم شهریه ای را به برای هر واحد درسی پرداخت کنید. برای رشته های پزشکی و به طور کل گروه آزمایشی تجربی این شهریه خیلی هم کم نیست. پس حتما از توان مالی خود مطمئن شوید. لیست کامل این رشته ها را تهیه کنید. در نظر بگیرید که کدامیک از آن ها به استعداد ها و علایق شما نزدیکتر است. پس از اعلام شدن رتبه ها آن ها را طبق اولویت بندی برای انتخاب رشته وارد کنید.

رشته های نوبت دوم دانشگاه تهران

رشته های نوبت دوم دانشگاه تهران کدام اند؟ همانطور که می دانید دانشگاه تهران، دانشگاه مادر است که خیلی از رشته ها را دارد. پس در رابطه با رشته های شبانه هم دامنه وسیع تری نسبت به دیگر دانشگاه ها دارد. در زمان انتخاب رشته توجه کنید که حتما در ابتدا رشته های روزانه را وارد کنید و سپس نوبت دومی ها را. به این دلیل که سیستم به این صورت است که از اولین مورد انتخاب های خود را بررسی می کند. به هر کدام که رسید و با رتبه شما امکان قبولی در آن وجود داشته باشد همان را به عنوان قبولی شما اعلام می کند. پس با دقت انتخابی های خود را وارد کنید که بعدا پشیمان نشوید. در رابطه با دانشگاه مذکور حتی برای رشته های شبانه هم شما باید خوب درس بخوانید. پس از همین امروز یک برنامه خوب برای خود بچینید.

موفقیت تضمینی در کنکور سراسری 1401

با توجه به مطالب گفته شده اگر می خواهید که یک نتیجه خیلی بهتری بگیرید توصیه می کنیم که حتما در طرح موفقیت تضمینی در کنکور سراسری 1401 شرکت کنید. فاروس طاها یکی از بهترین موسسه های کنکوری می باشد که اقدام به برگزاری این طرح با صورت کاملا ویژه کرده است. برای ثبت نام می توانید با شماره 09120981385 تماس بگیرید و یا این که اطلاعات خود را به همین شماره واتسپ کنید. دانش آموزان پایه دهم و یازدهم نیز می توانید در طرح مذکور شرکت کنند. اگر قصد دارید تا یک رتبه عالی در کنکور خود کسب کنید حتما با ما همراه باشید. ضمن این که می توانید با کیفیت ترین خدمات آموزشی را نیز از ما بخواهید. هم چنین جزوات بهترین اساتید کنکوری و فیلم های آموزشی کنکوری را ما در اختیار شما قرار می دهیم تا مطالب را بهتر بیاموزید. با ما همراه باشید.

 

برچسب ها